Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sdílení aut na vzestupu? Za pět let je prý bude využívat 2,5 procenta Čechů

ČTK ČTK 17. 6. 2019
23
5
Zobrazit náhledy (23)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth

Budou přitom jezdit buď auty jiných soukromých uživatelů a nebo využívat nabídku carsharingových firem s vlastním vozovým parkem.

V celé Evropě by mělo být v roce 2025 kolem 2,5 milionu sdílených aut, aktuálně jich je 370.000. Vyplývá to ze studie analytické firmy KPMG.

Sdílení aut podle studie nahrává to, že lidé již tolik nepotřebují disponovat svým vlastním autem. "Doby, kdy bylo auto důkazem nějakého společenského postavení a prestiže, jsou pryč. Lidé se chovají čím dál ekonomičtěji a mobilitu začínají vnímat jako službu, kterou si platí tehdy, když ji potřebují," uvedl Jan Charouz z firmy HoppyGo, která zprostředkovává sdílení soukromých aut mezi lidmi.

V České republice pociťuje emoční pouto k automobilu dle KPMG zhruba stejné procento lidí, jako je tomu v Rakousku, Německu a Francii. Zhruba 40 procent Čechů k automobilu žádnou citovou vazbu necítí a 60 procent lidí by bylo ochotných své auto za peníze sdílet s ostatními. Mnozí si totiž již uvědomují, že 95 procent času stojí automobil bez užitku na ulici. Například v Praze je 1,1 milionu registrovaných aut. Zároveň ale ve městě žije jen 700.000 lidí s řidičským průkazem.

V Česku působí několik velkých carsharingových firem a další přibývají. Nedávno oznámila vstup na trh společnost Anytime s flotilou 100 hybridních toyot. Startup re.volt se specializuje na elektromobily. Nabízí v Praze 20 vozů Jiayuan a 24 elektromotorek. Do začátku července chce mít celkem 50 elektrických skútrů. Desítky aut provozuje i Car4Way, Autonapůl nebo Ajo.cz.

Dle studie KPMG jsou hlavními důvody pro pořízení vlastního automobilu požitek z jízdy ve vlastním voze, potřeba mít svůj soukromý prostor, radost z konkrétního designu vlastního automobilu a poté potřeba demonstrovat své společenské postavení. Ukazuje se ale, že důležitost těchto argumentů pro vlastní vůz je čím dál nižší.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: sdílené auto? Leda v prověřené skupině lidí
| 17. 6. 2019
:yes:
Avatar - mariov8
Re: Tohle je pitomost
| 17. 6. 2019
Viz. Paříž.
Avatar - fostek
Tohle je pitomost
| 17. 6. 2019
Bude to pokřivená realita. Pseudoagentury spolu s pakama z magistrátů vymýšlejí pseudoprojekty, které se tučně dotují cizími penězi a výsledkem bude pár zrasovaných trosek ve kterých bude jezdit pár mileniálů a zoufalců. V konečném efektu za cenu jízdy taxíkem. A nějaký dopravní referent bude mít své zbytečné pracovní místo ospravedlněno a nějaká firma svoje dotace.

Hlavně, aby to všechno bylo dost zelené a šlo objednat přes mobil. :no:
Avatar - lyon667
Re: sdílené auto? Leda v prověřené skupině lidí
| 17. 6. 2019
Mezi sdílení se nedají počítat ani ty autopůjčovny, o kterých se v článku píše. Stejně tak lze pochybovat o tom, že by 60% majitelů bylo dost velkými idioty na to, aby veřejně půjčovali své soukromé auto. Prostě obvyklá žumpa z dílny ČTK...
Avatar - eLzyx
sdílené auto? Leda v prověřené skupině lidí
| 17. 6. 2019
také užívám jedno sdílené auto. U nás v rodině má každý své auto (někteří i dvě), plus je v garáži jedno staré auto, které sdílíme ve chvílích, kdy máme to své auto v servisu, nebo se nám nechce ničit taháním bordelu, stavebnin, nebo třeba hnoje na zahradu (má to tažné).
Počítá se to mezi sdílená auta?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku