Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Leon prodělal facelift: restrukturalizace pohonů a nový infotainment

Matyáš Kunst
Diskuze (71)

Modernizovaný hatchback Seat Leon dostává vylepšený infotainment a dvě nové motorizace. Tříválec je již minulostí.

Německý koncern Volkswagen měl tento rok plné ruce práce s modernizací nižší střední třídy, stojící na platformě MQB Evo. V lednu jsme se dočkali decentního faceliftu modelu Golf, únor patřil mladoboleslavské Octavii a březen zase přinesl vylepšené Audi A3. Minulý měsíc jsme si tedy mohli trochu oddechnout a těšit se na poslední díl skládačky - stylový hatchback původem ze Španělska, Seat Leon. Ještě před pár lety zdaleka nejpopulárnější model značky postupně ustupuje svým větším sourozencům, kteří se svezli na trendu kompaktních SUV. Začátek tohoto roku ovšem vypadá pro Leon velmi slušně - během prvních čtyř měsíců na tuzemském trhu zaznamenal přes 340 registrací a lehká modernizace by měla nenápadný revival významně podpořit.

Po vzoru ostatních zmiňovaných modelů dostane i osvěžený Leon zcela nový infotainment s úhlopříčkou 10,4, resp. 12,9 palce a verzí systému 4.0. Ten se osvědčil již v mnoha vozech koncernu, včetně nové Škody Superb a Kodiaq nebo Volkswagenu ID.7. Výrazný posun zaznamenáte především v ohledu plynulosti a uživatelské přívětivosti celého systému. Doplňovat jej bude displej digitálního přístrojového štítu s úhlopříčkou 10,4 palce. Ve vyšších výbavách nebude chybět ani bezdrátová nabíječka na mobilní telefon s výkonem až 15 W, který je možný díky technologii chlazení. Zařízení by se tedy během procesu nabíjení nemělo tolik zahřívat, což bývá častý problém.

Do nabídky byly zařazeny dva nové pohony - včetně motoru 1.5 TSI a nové generace plug-in hybridního pohonu eHybrid. První zmíněná motorizace nahrazuje tříválec 1.0 TSI a zaujímá pozici základní verze. Maximální výkon stoupl na 115 koní a točivý moment na 220 N.m, zatímco jeho spotřeba podle normy WLTP činí 5,3–5,8 litru na 100 kilometrů. Tato neelektrifikovaná jednotka bude dodávána výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou. Mild-hybridní motorizace 1.5 eTSI jsou spárovány se sedmistupňovou samočinnou převodovkou DSG. V tomto případě maximální výkon dosahuje 115 nebo 150 koní.

Video se připravuje ...

Nyní je pro Leon k dispozici i nová generace plug-in hybridního pohonu eHybrid, která poskytuje nejvyšší výkon 204 koní a maximální točivý moment 350 N.m. Systém kombinuje zážehový motor TSI 1.5 litru o výkonu 150 koní, elektromotor o výkonu 115 koní a sadu lithium-iontových akumulátorů s využitelnou kapacitou 19,7 kWh. Na elektřinu byste měli dojet přes 100 kilometrů daleko, a pokud budete potřebovat energii opět doplnit, na rychlé DC nabíječce můžete nabíjet výkonem až 50 kW. Střídavým proudem z domácí nabíječky lze nabíjet výkonem až 11 kW.

Jedinou změnou na exteriéru se zdají být příplatkové Matrix LED světlomety, jinak vše zůstává při starém.

Modernizovaný Seat Leon bude vyráběn od letošního května v závodě Martonell, nedaleko španělské Barcelony. Případné změny v ceníku prozatím nejsou známy.

Matyáš Kunst
Diskuze (71)

Doporučujeme

13. 5. 2024 16:28
Re: Re: VW drží laťku hodně vysoko
Jakou má výhodu, kromě nižší spotřeby za vyšší cenu?
13. 5. 2024 16:21
Re: Re: VW drží laťku hodně vysoko
Šestiválcové T(F)SI najdete právě v Audi.
13. 5. 2024 16:17
Re: Re: Tak pokud nenabídnou...
V původním příspěvku jste to nespecifikoval. 😀 A co vlastně znamená uškrcený, takové 2.0 TSI existuje v mnoha verzích.
13. 5. 2024 16:00
Re: VW drží laťku hodně vysoko
K ničemu, pak si můžeš vybrat z docela široké nabídky benzínových i naftových motorů.
13. 5. 2024 15:58
Re: VW drží laťku hodně vysoko
1) K nabíjení není potřeba garáž, ale zásuvka na 230V, kterou skoro každý u domu má a když nemá, tak není problém si jí za pár šušní nechat dodělat.
2) Infrastrukturu nemáme na DC dobíjení, ale PHEV se typicky dobíjí dlouhé časy a malými proudy z normální 230V zásuvky. Jakou "infrastrukturu" bys chtěl budovat?
Vymýšlíš problémy, tam kde nejsou.