Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat ve Wörthersee ukáže novou Ibizu Cupra či švihácké Mii

Aleš Jungmann
Diskuze (2)

Wörthersee bude letos opravdu nabité zajímavostmi. Stranou totiž nezůstane ani Seat.

Ten si na legendární Setkání GTI připravil především evropskou premiéru konceptu Ibiza Cupra, zajímavá je však i pětice zbylých modelů.

Až 120 tisíc návštěvníků si tak bude moci prohlédnout omlazenou konkurenci například pro Fabii RS, označení “koncept” už jsme se u Seatu naučili brát s rezervou. Sériová Ibiza Cupra bude vypadat takhle, případné změny budou jen kosmetické. Světovou premiéru si koncept odbyl už na autosalonu v Pekingu, bude však zajímavé ho vidět naživo.

Ostrý třídveřový hatchback prodělal prakticky jen úpravy designu, zatímco k pohonu bude i nadále sloužit přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,4 TSI s výkonem 132 kW (180 k) a točivým momentem 250 Nm. Ten je s přední poháněnou nápravou spojen sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, kterou má řidič možnost ovládat mimo jiné také pádly pod volantem. Ve výbavě nechybí elektronická uzávěrka diferenciálu XDS.

V případě exteriéru se hlavní změny odehrávají v oblasti předních partií. Stejně jako méně výkonné modely řady Ibiza i Cupra dostala novou kapotu motoru. Nový tvar i optiku mají hlavní světlomety doplněné o LED pro denní svícení. Stejná světla jsou standardem i pro Ibizu FR. Nový design má samozřejmě i přední nárazník s mlhovými světlomety a 17 palcová litá kola. Na zádi je nová pouze optika koncových svítilen, nárazníku kraluje centrální výfuk a napodobenina difuzoru.

Prezentace Seatu však zdaleka nebude jen o Cupře. Představí se také Ibiza FR a Leon Cupra R v individuálním designu s celou řadou originálního příslušenství. Oba vozy jsou lakovány bílým odstínem Nevada, u Ibizy FR s ním kontrastují červená zrcátka a brzdové třmeny či černo-stříbrná sedmnáctipalcová kola.

Leon Cupra R bude lákat pohledy na svá lesklá černá kola s rudými třmeny, leskle černá jsou i zpětná zrcátka. Nepřehlédnutelná bude i dvojice dostupných závoďáků Ibiza SC Trophy a Leon Super Copa. Prvně jmenovaný nabízí za cenu 31.500 eur bez daně motor 1,4 TSI o výkonu 132 kW upravenou olejovou vanou, sedmistupňové DSG s řazením pod volantem, samosvorný diferenciál, závodní podvozek s osmnáctipalcovými koly (podběhy jsou rozšířené) a zesílenou brzdovou soustavu. Amatérští jezdci se tak na okruhu budou moci opravdu vyřádit.

Ti movitější si za jednou tolik (63 tisíc eur) mohou pořídit Leon Super Copa s třísetkoňovým 2.0 TSI. Jeho síla se na přední kola přenáší skrze šestistupňové DSG a samosvorný diferenciál.

A ještě jedna novinka: dobrotivé Mii stylizované do role pouličního šviháka. Městský vůz v červeném odstínu Tornado zaujme černými doplňky, upraveným spoilerem a černými šestnáctipalcovými koly z lehké slitiny. Kombinace červených a černých prvků nalézá uplatnění také v interiéru. Sportovní sedadla s plně integrovanými opěrkami hlavy jsou opatřena charakteristickými červenými písmeny FR.

Aleš Jungmann
Diskuze (2)
19. 5. 2012 15:05
Re: SuperMii
konečně seat dělá
pěkný auta:-)
Avatar - PeterLuk
17. 5. 2012 16:32
SuperMii
Ten Mii vyzerá super... ;-) :yes: Snáď pôjde do výroby, veď už klasický Mii je najkrajší z Bratislavských krpcov...

Ale aj tak by to chcelo, prinajmenšom na kocepte, výraznejší spojler, difúzor a športové sedadlá z kože alebo alcantry ( sedadlá Mii-ho FR sú síce pekné, ale vyzerá to na sériovku ) :yes:

Ináč som zvedavý ako bude vyzerať spredu...
Seta sa konečne vyšvihol a ukázal, že sa od svojich koncernových bratov VW a Škoda vie odlíšiť. Práve športové verzie Seatov, a nie preznačené VW, Audi a Škody, sú najlepšími autami svojich tried v Koncerne VW .