Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf VW se pustil do Tesly: Jsou to mistři! Ale jen velkých oznámení

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 23. 10. 2017
117
Volkswagen vlnu elektromobilů plánuje až na příští léta, ale zdá se, že půdu si připravuje už nyní. Šéf koncernu totiž ostře zkritizoval Teslu.

V německém Pasově se minulý týden konala akce Menschen in Europe, jež je charakterizována jako fórum pro mezinárodní porozumění. Řeší se zde nejen politika, obchod, umění či kultura, ale také automobilový průmysl. V rámci této sekce vystoupil Matthias Müller, generální ředitel společnosti Volkswagen, aby na adresu konkurence pronesl několik zajímavých tvrzení.

„Nyní mi dovolte pár slov o Tesle. Při vším respektu, existují na světě mistři velkých oznámení. Nechci je jmenovat,“ uvedl Müller, byť automobilku jen o pár sekund dříve zmínil. „Jsou společnosti, které prodají sotva 80 tisíc vozů ročně. A pak je tu Volkswagen, jenž v tomto roce prodal 11 milionů aut a produkuje zisk ve výši 13 nebo 14 miliard eur,“ uvádí lídr koncernu VW.

„Pokud jsem dobře informován, každý kvartál zbytečně utratí stovky milionů dolarů,“ uvedl Müller dále na adresu Tesly a údiv vyjádřil i nad zacházením se zaměstnanci. Narážel na to, že společnost nedávno propustila stovky zaměstnanců. Konkrétní číslo není známo, ale odhady hovoří o 400 až 700 lidech. Automobilce Elona Muska nepomáhají ani spekulace, že se zaměstnanci v jeho fabrice se nezachází zrovna v rukavičkách.

Z posledních dnů to není jediná kritika na adresu americké automobilky. Před dvěma týdny řekl Scott Miller, generální ředitel General Motors, že Musk o autonomních systémech doslova blábolí. Nezdá se mu totiž tvrzení, že by nový Model 3 mohl být schopen autonomní jízdy úrovně 5, tedy cestování, kdy se o všechno stará jen a pouze automobil.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - .StenLi.
A EV prevrat sa zacina.
.StenLi.
| 3. 11. 2017
Chevrolet Bolt sa v poslednom mesiaci stal najpredavanejsim EV autom v US na domacom trhu Tesly a predbehol tak Model S. Tesla dosiahla rekordnu stratu 671 milionov USD za Q3 co je skoro dvojnasobok oproti Q2. Ak sa vyroba Modelu 3 vyrazne nepozbiera tak Leaf 2018 moze v Januari zasadit Tesle smrtelny uder, a to by bola skoda..
Avatar - .StenLi.
VW
.StenLi.
| 25. 10. 2017
Servis je oprava/vymena napr. riadiacej jednotky, nie celej drahej baterie. Tesla prezentoval battery swap (ako formu nabijania, nie servisu) v juni 2013 a okopirovala ho od Renaltu z roku 2009. V novembri 2016 Tesla ukoncila tento program kvoli nezaujmu, tak isto ako Renault. Ak mas otazky ohladom EV alebo Hybridov, kludne sa pytaj, je to moje hobby ;) Vlastnim iba hybrid, lebo na EV nemam dom ale viem poskytnut aspon teoriu a skusenosti z vozenia sa..
Avatar - .StenLi.
VW
.StenLi.
| 25. 10. 2017
Necitas pozorne. Kde vidis ze by som napisal ze nejake EV ma baterie pod prednou kapotou? Pisem o riadiacej jednotke a ostatnych komponentoch ktore su lake a je rozumnejsie mat ich radsej pristupnejsie ako skryvat ich kedze nemaju prakticky vplyv na tazisko a to kvoli prednemu kufru ktory je casto nevyuzity.
Ano, uz na zaciatky si sa mylil :-) v tom ze "automobilky udělali to, že vzali kostru spalováku, pod přední kapotu narvali baterie a to bylo vše". Neviem z kade beries takyto omyl. Top 10 automobiliek v EV predajoch vyraba EV ktore su od zaciatku navrhovane ako cisto EV, resp. ako napr. Ioniq, EV verzia je bez kompromisov a existuje aj hybridna verzia. Kazde EV ma baterie v podlahe, Tesly, Bolt, Leaf, i3.. s tym rozdielom ze napr. BMW aTesla robia ploche balenia a nevyuzivaju priestor pod prednymi a zadnymi sedadlami, Bolt ma plochu bateriu so zvysenim iba pod zadnymi sedadlami a Leaf ma vyuzity preistor aj pod prednymi sedadlami, resp. ma plochu bateriu s vybratim pre nohy zadnych pasazierov :-) uhol pohladu. Takze ziadne karoserie ICE aut do ktorych namiesto motora a prevodovky napchaju baterie. Stredovy tunel bud vobec nemaju, alebo ho maju kvoli pevnosti karoserie, alebo v nom tahaju kabelaz. Tieto EV nemaju ICE ekvivalent tak nemaju byt preco limitovane nejakymi zdedenymi obmedzeniami.
argumenty jak noha (s pořádným kuřím okem)
Majkl1
| 25. 10. 2017
Co se tak koukám na tvé odkazy, při vyhledání Tesly jsem našel, že za minulý rok do oblasti R&D Tesla investovala přes 800 mil. USD, za rok 2015 700 mil. USD. Přes 200 milionů dolarů to bylo v roce 2013. Takže pokud má ztrátu 675 milionů dolarů ztrátu a přitom investuje 834 mil. dolarů, nemluvil bych o tom, že je to směšný argument, pouze, že je to pravdivý argument. :-)
VW
Majkl1
| 25. 10. 2017
Mimochodem, jednodušší servis? Když Tesla rozjížděla projekt výměny baterií, vyměnit ji zabralo 90 sekund. Takže co je na tom případně tak těžkého?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku