Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéfdesignér Dacie odchází. Nevydržel ani rok

David Bureš David Bureš 14. 4. 2021 • 06:39
22
Zobrazit náhledy (22)
Dacia Bigster Concept Dacia Bigster Concept Dacia Bigster Concept Dacia Bigster Concept Dacia Bigster Concept Dacia Bigster Concept Dacia Bigster Concept Dacia Bigster Concept Dacia Bigster Concept Dacia Bigster Concept Dacia Bigster Concept Dacia Bigster Concept Dacia Bigster Concept Dacia Bigster Concept Dacia Bigster Concept Dacia Bigster Concept Dacia Bigster Concept

Alejandro Mesonero-Romanos nastoupil k Dacii loni v rámci změny vedení skupiny Renault. Ani ne po roce z funkce vedoucího designu rumunské značky zase odchází.

Vedení automobilky Renault se loni ujal Luca de Meo, dosavadní šéf Seatu, který se rychle zhostil práce. Obměnil manažerský tým a zapracoval na nové budoucí strategii Renaultu i jeho dalších značek Dacie, Lady a Alpine. Spolu s tím obměnil také designérský tým. Jeden z jeho členů však nyní skupinu Renault opouští.

Touto osobou je Alejandro Mesonero-Romanos, který spolu s de Meem přišel ze Seatu, jehož designu šéfoval dlouhých devět let a měl tak klíčový podíl na tvarech aktuální modelové řady Seatu, stejně jako sesterské značky Cupra. U nového zaměstnavatele dostal na starosti návrh vozů značky Dacia, když na začátku letošního roku vyšlo najevo, že se stal viceprezidentem designu Dacia. Skupina tenkrát rozsáhle měnila svůj tvůrčí tým, k mateřskému Renaultu tehdy nastoupil Gilles Vidal, dlouholetý šéfdesignér Peugeotu.

V této funkci ale Mesonero-Romanos vydržel jen pár měsíců. Německý magazín Automobilwoche totiž zveřejnil, že stylista z Dacie odešel, což sama automobilka potvrdila. Důvody tohoto brzkého konce známé nejsou, šéf Renaultu Luca de Meo ale prohlásil, že ho odchod Mesonera-Romanose zklamal, což naznačuje, že tento krok byl nečekaný. A zřejmě se k němu odhodlal sám Mesonero-Romanos.

Nechme se tak překvapit, kam dál povedou kroky tohoto původem španělského designéra. Třiapadesátiletý stylista má už s automobilovým designem bohaté zkušenosti, a tak bude jistě žádaným, pokud už nemá své místo jisté u nějaké konkurence.

Svoji kariéru začínal právě u Seatu, a to v roce 1994. Na začátku nového tisíciletí se přesunul právě k Renaultu, kde navrhl tehdejší Lagunu kupé, poté několik let vedl design korejské divize Renault Samsung. V roce 2011 se vrátil zpět do Seatu, kde se stal šéfdesgnérem, když ve funkci nahradil Luca Donckerwolkeho, dnes působícího v koncernu Hyundai-Kia. Tam vydržel až do loňského roku. Druhá epizoda u Renaultu ale tentokrát byla už jen krátká. Pro Dacii pomohl navrhnout jen koncept sedmiméstho SUV Bigster.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku