Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Singer Design 911: Velký návrat 911 s novou technikou

David Bureš
Diskuze (28)
Kalifornská společnost nabízí moderní techniku zabalenou do historických tvarů legendárního Porsche 911.

Společnost Singer Design nabízí neobvyklou úpravu Porsche 911. Dárcovské auto, pocházející z let 1969 až 1993, je v rámci této reinkarnace kompletně odstrojeno a následně vybaveno moderní technikou.

Singer Design legendární Porsche kompletně odstrojí, přičemž zůstane jen šasi, A-sloupky a tvar střechy. Karoserie auta je očištěna a ochráněna proti korozi. Naprostá většina panelů karoserie je pak nahrazena díly z předimpregnovaných karbonových vláken, nově tvarovaný přední spoiler je z uretanu. Dveře jsou z důvodu zachování bezpečnosti při boční srážce i nadále ocelové.

Zadní přítlačný spoiler je aktivní a svým tvarem připomíná legendární tvar kachního ocasu, zpětná zrcátka zase evokují zrcátka závodních 911 ze sedmdesátých let. Zvláštností je i přemístění stěračů kvůli větší účinnosti. Nové přední světlomety jsou xenonové.

Srdcem Singeru Design 911 je zvětšený, vzduchem chlazený 3,82litrový šestiválec, který se do 911 dodával od roku 1990. Motor v prototypu auta byl rozsáhle upravený britskou firmou Ninemeister s novými 103mm písty a válci, 76,4mm klikovou hřídelí z 997 GT3 a 132mm lehkými titanovými ojnicemi. Hliníkové hlavy válců byly v prototypu pevnější a odolnější vůči vysokým teplotám.

Olejové čerpadlo pochází ze současné 997 GT3. Novinkou je i řídicí jednotka Motec M800 s kontrolou trakce a funkcí launch control. Pětistupňová převodovka G50 může být na přání šestistupňová, původem z generace 993. Upraven byl i výfukový systém z nerezové ocele. Ten je zakončen dvojitou koncovkou uprostřed zádě.

Motor bude nabízen ve třech výkonových variantách – s 223 kW (300 koni), s 268 kW (360 koni), nebo s 317 kW (425 koni) a maximálním točivým momentem 460 Nm. Prototyp Singeru Design 911 s nejsilnějším motorem zrychlil z 0-100 km/h za 3,9 s a jel až 274 km/h. Jeho hmotnost byla 1.089 kg.

Výkon současné generace Porsche 911 Carrera (997) je 254 kW v 6500 min-1. Její zrychlení z 0-100 km/h trvá s manuální převodovkou 4,9 s, hodnota maximální rychlosti je 289 km/h.

Zavěšení bylo u prototypu rozsáhle upraveno – torzní tyče byly nahrazeny vzpěrami McPherson, zadní vlečná ramena byla použita ze závodních 911. Změny na podvozku doplnila upravená geometrie, pružiny Eibach a tlumiče Moton.

V sériové verzi bude ale všechno jinak, sériové zavěšení bude „jen“ naladěno pro komfortnější jízdu a doplněno nastavitelnými tlumiči Bilstein. Za příplatek bude možné objednat sportovnější zavěšení s tlumiči Ohlins.

Brzdový systém pochází z generace 993 včetně třmenů Brembo a vrtaných kotoučů. Za příplatek je možné si pořídit systém z 993 Turbo s rudými třmeny. Pneumatiky Michelin Pilot Sport PS2 (vpředu 235/40, vzadu 275/40) jsou obuty na 17palcová kola z kovaného hliníku, připomínající kola Fuchs z Carrery RS z roku 1973.

V retro interiéru najdeme elektricky ovládané kožené sedačky Recaro, které připomínají originály ze sedmdesátých let. Tvar přístrojové desky zůstal zachován, včetně původního rádia Blaupunkt Frankfurt, volant pochází z původní Carrery RS. Přístrojový panel mohou doplnit stopky od firmy Tag Heuer. Původní firma Heuer spolupracovala s automobilkou Porsche už během šedesátých let.

Singer Design nabízí i velkou míru individualizace. Vedle příplatkových kol je možné si připlatit za navigaci, sportovní sedadla, kožené čalounění či karbonové doplňky. Barva karoserie může být zachována, nebo doplněna o boční závodní pruhy. Cenovka auta začíná na částce 200.000 dolarů (3.600.000,- Kč).

Firma Singer Design byla založena v roce 2009 v Los Angeles. Podle vlastních slov se věnuje designu, inženýrství a sestavování sportovních aut.

David Bureš
Diskuze (28)
Avatar - Martin911Turbo
14. 3. 2011 18:26
Re: NE!
Tak tato úprava mě nenadchla...
Nápad je perfektní a né první, samotné Porsche má vlastní program pro veterány, kde opravdu z polorozpadlé 911 udělají movitému majiteli "nový" veterán - ovšem se striktně drží modelu vozu z kterého vycházejí
Před nějakým časem jsem zkoukl něco podobného z Evropské produkce, kdy se na klasickou karoserii 911 993 naroubovala technika z 997 a vypadalo to opravdu perfektně
U této úpravy je klasický styl doplněn podivným tuningem, který mě naprosto neoslovuje, interiér je už povedenější
14. 3. 2011 13:40
to se nám tu zase vyrojilo estétů
Každému z Vás tedy doporučuji okamžitě vybrat hotovost a vyrazit pro jeden starý originál 911 aby nepadnul do rukou těm "kacířům" a za vlastní chechtáky ho zrenovovat... :yes:

jinak za mě jasný palec nahoru... kdo má rád klasické tvary starších 911 a přitom se chce projet moderním vozem... má jasnou volbu :yes: :yes: :yes: .. mě se ta přestavba zdá citlivá
14. 3. 2011 10:23
Re: PORSCHE
GTI tenhle tvuj starsi prispevek mi udelal fakt radost, je to literarne proste dokonale :-) :yes:
Avatar - white label
14. 3. 2011 09:30
Re: NE!
Souhlasím, ale taky záleží na tom, v jakém stavu ten originál je/byl...
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
14. 3. 2011 09:24
NE!
Kdyby vyráběli retro auto s moderní technikou, tak je to krása, ale když kvůli tomu musí padnout jeden originál, tak to tedy NE! :no: