Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Singer Design 911: Velký návrat 911 s novou technikou

Porsche 911
Porsche 911
Porsche 911
Porsche 911
66 Fotogalerie
Diskuze (28)
Kalifornská společnost nabízí moderní techniku zabalenou do historických tvarů legendárního Porsche 911.

Společnost Singer Design nabízí neobvyklou úpravu Porsche 911. Dárcovské auto, pocházející z let 1969 až 1993, je v rámci této reinkarnace kompletně odstrojeno a následně vybaveno moderní technikou.

Singer Design legendární Porsche kompletně odstrojí, přičemž zůstane jen šasi, A-sloupky a tvar střechy. Karoserie auta je očištěna a ochráněna proti korozi. Naprostá většina panelů karoserie je pak nahrazena díly z předimpregnovaných karbonových vláken, nově tvarovaný přední spoiler je z uretanu. Dveře jsou z důvodu zachování bezpečnosti při boční srážce i nadále ocelové.

Zadní přítlačný spoiler je aktivní a svým tvarem připomíná legendární tvar kachního ocasu, zpětná zrcátka zase evokují zrcátka závodních 911 ze sedmdesátých let. Zvláštností je i přemístění stěračů kvůli větší účinnosti. Nové přední světlomety jsou xenonové.

Srdcem Singeru Design 911 je zvětšený, vzduchem chlazený 3,82litrový šestiválec, který se do 911 dodával od roku 1990. Motor v prototypu auta byl rozsáhle upravený britskou firmou Ninemeister s novými 103mm písty a válci, 76,4mm klikovou hřídelí z 997 GT3 a 132mm lehkými titanovými ojnicemi. Hliníkové hlavy válců byly v prototypu pevnější a odolnější vůči vysokým teplotám.

Olejové čerpadlo pochází ze současné 997 GT3. Novinkou je i řídicí jednotka Motec M800 s kontrolou trakce a funkcí launch control. Pětistupňová převodovka G50 může být na přání šestistupňová, původem z generace 993. Upraven byl i výfukový systém z nerezové ocele. Ten je zakončen dvojitou koncovkou uprostřed zádě.

Motor bude nabízen ve třech výkonových variantách – s 223 kW (300 koni), s 268 kW (360 koni), nebo s 317 kW (425 koni) a maximálním točivým momentem 460 Nm. Prototyp Singeru Design 911 s nejsilnějším motorem zrychlil z 0-100 km/h za 3,9 s a jel až 274 km/h. Jeho hmotnost byla 1.089 kg.

Výkon současné generace Porsche 911 Carrera (997) je 254 kW v 6500 min-1. Její zrychlení z 0-100 km/h trvá s manuální převodovkou 4,9 s, hodnota maximální rychlosti je 289 km/h.

Zavěšení bylo u prototypu rozsáhle upraveno – torzní tyče byly nahrazeny vzpěrami McPherson, zadní vlečná ramena byla použita ze závodních 911. Změny na podvozku doplnila upravená geometrie, pružiny Eibach a tlumiče Moton.

V sériové verzi bude ale všechno jinak, sériové zavěšení bude „jen“ naladěno pro komfortnější jízdu a doplněno nastavitelnými tlumiči Bilstein. Za příplatek bude možné objednat sportovnější zavěšení s tlumiči Ohlins.

Brzdový systém pochází z generace 993 včetně třmenů Brembo a vrtaných kotoučů. Za příplatek je možné si pořídit systém z 993 Turbo s rudými třmeny. Pneumatiky Michelin Pilot Sport PS2 (vpředu 235/40, vzadu 275/40) jsou obuty na 17palcová kola z kovaného hliníku, připomínající kola Fuchs z Carrery RS z roku 1973.

V retro interiéru najdeme elektricky ovládané kožené sedačky Recaro, které připomínají originály ze sedmdesátých let. Tvar přístrojové desky zůstal zachován, včetně původního rádia Blaupunkt Frankfurt, volant pochází z původní Carrery RS. Přístrojový panel mohou doplnit stopky od firmy Tag Heuer. Původní firma Heuer spolupracovala s automobilkou Porsche už během šedesátých let.

Singer Design nabízí i velkou míru individualizace. Vedle příplatkových kol je možné si připlatit za navigaci, sportovní sedadla, kožené čalounění či karbonové doplňky. Barva karoserie může být zachována, nebo doplněna o boční závodní pruhy. Cenovka auta začíná na částce 200.000 dolarů (3.600.000,- Kč).

Firma Singer Design byla založena v roce 2009 v Los Angeles. Podle vlastních slov se věnuje designu, inženýrství a sestavování sportovních aut.

Vstoupit do diskuze (28)