Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škatulata ve vedení VW Group přehledně: Kdo šel kam a proč

David Bureš
Diskuze (4)
Rošáda ve vedení skupiny Volkswagen je součástí plánů na zesílení pozice koncernu.

S počátkem června Volkswagen Group oznámil změny ve svém vedení, které vejdou v platnost 1. září V rámci reorganizace se jeden ze členů představenstva skupiny bude nově starat o záležitosti Číny, tuto funkci bude zastávat Jochem Heizmann. Ten dosud zodpovídal za oblast užitkových aut.

Nejlidnatější země světa je pro VW Group nadmíru důležitým trhem, během loňského roku značky koncernu zdejším zákazníkům předaly 2,3 milionu aut.

Místo Heizmanna bude za oblast užitkových vozů od 1. září 2012 zodpovídat Leif Östling, dosavadní prezident a výkonný ředitel Scania. Úkolem Östlinga bude v nové funkci rozšíření vzájemné spolupráce mezi značkami MAN, Scania a Volkswagen Užitkové vozy. V tom Östlingovi pomůže skupina manažerů pracujících u těchto výrobců. VW Group věří, že segment užitkových a nákladních vozidel má do budoucna velký potenciál.

Důležitou změnou je ta, že Wolfgang Dürheimer, dosavadní šéf Bentley a Bugatti, se stane členem představenstva Audi AG starajícím se o technický vývoj. O vedení Bentley a Bugatti se nově postará Wolfgang Schreiber, mluvčí představenstva Volkswagen Užitkové vozy.

Luca de Meo, v současné době vedoucí marketingu ve WV Group a značce Volkswagen, bude v Audi členem představenstva pro prodej a marketing.

Změny zastihnou i Škodu Auto. Členem představenstva mladoboleslavské automobilky zodpovědným za technický vývoj se stane Frank Welsch. Ten v současnosti pracuje ve Volkswagenu jako šéf vývoje karoserií. Welsch ve funkci nahradí Eckharda Scholze, který byl jmenován mluvčím představenstva Volkswagen Užitkové vozy. Navíc bude zodpovědný za technický vývoj.

Georg Pachta-Reyhofen, člen výkonného výboru VW Group a generální ředitel MANu, se bude navíc starat o koordinaci podnikání s průmyslovými motory v rámci skupiny, bude také zodpovědný za MAN Power Engineering.

Anders Nielsen se pak stane generálním ředitelem divize MAN Truck & Bus. Dosud přitom byl vedoucím výroby a logistiky ve výkonné radě Scanie. Výkonným ředitelem Scanie se pak stane Martin Lundstedt, dosavadní člen představenstva této společnosti.

Skupina Volkswagen chce nadále pokračovat v úspěšných letech, která v současnosti prožívá. I do budoucna bude pokračovat úspěšná strategie multibrandu, kdy jednotlivé značky koncernu spolu úzce spolupracují. „Jsem nyní více než kdy jindy přesvědčen, že má Volkswagen správné lidi na správných místech, aby byla naše Strategie 2018 úspěšná,“ říká ke změnám ve vedení VW Group jeho šéf Martin Winterkorn.

V rámci těchto plánů se chce VW Group stát v roce 2018 největší automobilkou světa. Dosáhnout chce ročního odbytu 10 milionů vozidel.

David Bureš
Diskuze (4)
Avatar - Bubáq
8. 6. 2012 08:52
Tak si to namalujte!
Jsou to totiž všechny informace o schválených přesunech na pozicích pohromadě. A do GTI neryjte, ví moc dobře, proč mu VW imponuje.

Po delší době dělá VW větší změny v organizaci skupin užitkových vozů (MAN, Scania, VW). Všechny tři značky jsou v posledních 5 letech nadmíru úspěšné, zaslouží si větší koordinaci aktivit.

Ačkoliv v oblasti náklaďáků a autobusů je dosud vedoucím koncernem Daimler, vypadá to, že VW dělá kroky na překonání tohoto rivala. V každém případě celosvětové působení Scanie je opravdu impozantní, MAN velmi dobře drží krok s Daimlerem v Číně a Indii. držím palce panu Scholzemu, aby se mu povedlo dostat MAn a Scanii společně ještě výše!
8. 6. 2012 01:39
nevíme ale.....
kam přeřadili GTI-iho:)
8. 6. 2012 00:01
Re: přehledně a proč
Alespon vime, kdo kam pujde v zari. Titulek opravdu moc nesedi >:D
7. 6. 2012 23:56
přehledně a proč
není to ani přehledné, ani se nedozvíme proč. ale co už. klikli jsme na to všichni...