Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto otevřela nové vývojové centrum, příchod Yetiho a Superbu Combi potvrzen na rok 2009

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Nové technické centrum společnosti Škoda Auto dnes v Mladé Boleslavi slavnostně otevřeli nejvyšší představitelé skupiny Volkswagen a vedení automobilky Škoda Auto.

Škoda Auto výstavbou nového centra posílila svou pozici v rámci technického vývoje celého koncernu. Díky investici ve výši 1,159 miliardy korun bylo vytvořeno 300 nových pracovních míst převážně pro strojní a elektrotechnické inženýry a další vysoce kvalifikované specialisty. Volné pozice se postupně naplňují již od roku 2005. Křivka počtu odborníků z oblasti technického vývoje největší české automobilky přitom neustále roste. Od roku 1996, kdy pro Škoda Auto v této oblasti pracovalo 925 zaměstnanců, vzrostl jejich počet do druhé poloviny letošního roku na 1563 pracovníků.

V této souvislosti došlo k rozšíření celkové plochy pracovišť technického vývoje zhruba o 70 %. Celková plocha má rozlohu 44.432 m2. Nové prostory si vyžádalo rozšíření produktové palety o nové modely, zvyšující se technické a legislativní požadavky a rostoucí nároky zákazníků.

V příštím roce hodlá Škoda Auto uvést na trh dva nové vozy - lehký terénní vůz Škoda Yeti a druhou verzi Škody Superb s karoserií Combi. Na tom by aktuální krize, která se například na trhu s terénními auty projevuje výrazně, neměla nic změnit. "Yeti přijde na trh podle plánu ve druhém čtvrtletí, dokonce uvažujeme o tom, že bychom to trochu urychlili," řekl předseda představenstva Škody Reinhard Jung.

„Technické vysoké školství v České Republice je líhní vysoce kvalitních odborníků, jejichž vědomosti a schopnosti jsou na nejvyšší světové úrovni. Je proto logické, že usilujeme o posílení pozice Škoda Auto jako expertního centra, které se bude aktivně podílet na celosvětovém vývoji automobilů v rámci koncernu Volkswagen,“ řekl dnes v Mladé Boleslavi šéf skupiny VW Prof. Dr. Martin Winterkorn.

„Nové Technologické centrum Škoda Auto má klíčovou funkci pro na praxi orientovanou podporu vědy a výzkumu v České Republice. Moderní analytická a testovací zařízení v Technologickém centrum poskytují velký potenciál pro budoucí diplomové a disertační práce a jsou tak ideálním doplňkem ke studiu. Budoucnost Škody Auto v Mladé Boleslavi se tak nyní opírá o výrobní zařízení i o vlastní vývojové centrum na vysoké technologické úrovni,“ řekl Reinhard Jung.

Výstavba nového technologického centra proběhla v bývalém průmyslovém a skladovém areálu v těsném sousedství původního areálu technického vývoje Škoda Auto. Vzhledem k umístění v povodňové zóně je objekt posazen na pilotech, díky čemuž vznikla v přízemí plocha pro parkování 300 zkouškových a služebních vozů. Po dovybavení odpovídající technologií bude objekt uveden do plného provozu v polovině roku 2009. Kromě kanceláří zde budou laboratorní a dílenské plochy pro vývoj elektroniky a elektriky vozidel, vývoj podvozku a agregátu, akustické a hlukové zkušebny, speciální zkoušky sluneční simulace, testy v klimakomorách a ve světelném tunelu.

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Avatar - JFK
18. 12. 2008 21:44
Re: hezký
Rozhodně nejde o platy, ale o to, že tu je málo lidí. Tak se sem natáhli různý poláci a slováci přes agentury, který tu dělají v bordel.
18. 12. 2008 10:37
Re: Twin door je typický vývojový produkt Škody.
Síce zaujímavý, šikovný, ale stále je to iba hlúposť pre ktorú si nik nové auto nekúpi.

Škode odporúčam zamerať sa hlavne na dizajn, lebo jeho vývoj nie je až taký drahý. Bežné auto ako je Škoda si nemôže dovoliť vyrábať kontraverzné dizajny, ktoré odpudzujú časť zákazníkov (i keď možno pár očaria).
17. 12. 2008 12:28
Re: hezký
tak preco tam tych vandalov zamestnali?
Zeby za tie platy boli ochotni montovat iba vandali?
16. 12. 2008 20:18
super, ale...
Investice je jistě dobrá věc, jen mi nějak chybí prezentace výsledků, teď mám na mysli ne nové modely, ale vývoj nových technologií, co by škodu posunulo dál - zlepšilo její image. Twin door je tak jediné co mě napadá, ale možná se pletu. Možná má tohle vývojové centrum priority v rámci koncernu jinak nastaveny. Ale v dobách dobrých se měl výzkum daleko víc podporovat, aplikovat výsledky, tak aby spotřebitelé měli pádný důvod měnit svá ojetá auta za nová. Neb každá technologie má svá omezení a přijde mi, že v prezentování alternativ budoucnosti je v tomto ohledu Škoda jednou z nejpasivnějších značek. Možná se pletu a oni výsledky výzkumu tají před konkurencí. Ale proč se nepochlubit? To že se postaví nové vývojové centrum je fajn, najde tam práci pár lidí, ale co to přinese pro nás? Novej model yeti? Další suv, kterých je.... Mít vývojové centrum jen na diferenciaci produktů a vývoj nových v ničem převratných modelů se může škodě vymstít.
Avatar - chlapecx
16. 12. 2008 19:52
super
no vida, tak jen aby jim to pak nezavřeli když je to stálo tolik korunek...:-)
na tom sme se koupěma předraženejch aut jo nějak podíleli:-)