Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto: Výroba Octavií v Bratislavě potvrzena

Ondřej Láník
Diskuze (12)
Na pondělní tiskové konferenci v chorvatském Splitu potvrdil člen představenstva Škody Auto, Martin Jahn, že automobilka rozšíří výrobu Octavií s pomocí bratislavského závodu Volkswagenu.

Velká poptávka po modelové řadě Octavia nutí domácí automobilku hledat volné výrobní kapacity v rámci koncernu Volkswagen. Model, který se bez výrazných změn prodává od roku 2004, se začne příští rok vyrábět také v bratislavském závodě VW."Kapacitu, kterou nejsme schopni vyrobit v Mladé Boleslavi, budeme vyrábět v Bratislavě," řekl v pondělí Jahn na tiskové konferenci k uvedení Fabie Combi. V roce 2008 je naplánována výroba 25 tisíc vozů Octavia na Slovensku.

Slovenský Volkswagen v této souvislosti oznámil, že bratislavský závod ukončí výrobu modelů Polo, která bude nadále probíhat jen v závodech v Bruselu a Pamploně. Na Slovensko se budou z Čech vozit karoserie, lakování a montáž bude probíhat v Bratislavě.

Škoda v říjnu opět rekordní

Škoda Auto vykázala za říjen celosvětově celkem 53.838 prodaných vozů. V porovnání se stejným obdobím roku 2006 odpovídá nárůstu o hodnotě 15,3 %. Odbyt společnosti Škoda Auto tak od začátku roku činí 516.267 vozů (+12,9 % proti stejnému období loňského roku).

Na světových trzích slaví u zákazníků největší úspěch Škoda Octavia. Automobilka jí dodala zákazníkům na 22.312 vozů (limuzína, kombi a varianta Scout).

Škoda Fabia je za Octavií druhým nejprodávanějším modelem. Z celkového počtu 18.150 přitom dvě třetiny tvoří nová generace tohoto úspěšného vozu (11.943 vozů).

Nejvíce vozů Škoda putovalo v říjnu letošního roku k zákazníkům v západní Evropě, kde se pro nový vůz této značky rozhodlo 25.569 zákazníků. To odpovídá 7% nárůstu proti stejnému měsíci roku 2006.

Úspěch zaznamenala společnost Škoda Auto také na východních trzích. V Číně prodala automobilka za měsíc říjen 4.111 zde vyrobených Octavií, přestože se zde vozy se značkou Škoda začaly oficiálně prodávat teprve v červnu letošního roku.

Celkový prodej v České republice za říjen 2007 činí 6.135 vozů. Nejprodávanějším modelem zde byla Škoda Fabia, přičemž výrazný podíl tvoří nová generace. Té se zákazníkům dodalo 1.896 kusů (z celkového počtu 2.796 Fabií prodaných na území ČR).

Ondřej Láník
Diskuze (12)
22. 11. 2007 07:24
Re: Vivat globalizácia
Ja som napísal, že mi niečo vadí? >:D
21. 11. 2007 14:08
Re: Nová doba
Ak berieš v úvahu karosériu, tá je jasne iná. Technika rovnaká vraj na 80%. A Oltcity neboli horšie len o 20%, v tom má pravdu. Ale je to blbý príklad k tejto téme.
Myslí, že seki. trepol naozaj blbosť, teda v tom, že kvalita je záležitosťou dodávaných dielov a nie aj montáže. Aj z originál dielov najlepšej kvality sa dá zostaviť šrot...
21. 11. 2007 13:07
Vivat globalizácia
Tak ďalšia značka do zbierky. Z brány VW Bratislava už vychádzajú Volkswageny, Porsche aj Audi, teraz pribudne Škoda. Ešte Seat a nakoniec zostane čakať už len lamborghini alebo dokonca Bugatti.... >:D >:D >:D
21. 11. 2007 12:43
Re: Nová doba
Odkud jsi přišel, blbečku? Kvalita aut závisí také od kvality finální montáže. Na pásu může být třebas Turek, pokud dělá co má a tak jako má, tak to nepoznáš.
Vem si jako příklad Citroen Visa/Oltcit. Francouz byl autem slušné kvality, Rumun naprostý zmetek. A výkresy stejné. Kdyby v Rumunsku makali Slováci, nebo taky Češi, výsledek by byl naprosto stejný.
21. 11. 2007 12:18
Re: Nová doba
Možná, že výjimka potvrzuje pravidlo, ale třeba turecký Mercedes by mohl vyprávět. Taková italská středa taky nevznikla kvůli špatnému materiálu ;-)