Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda: City Car zamíří na český trh ještě letos

redakce AUTO.CZ
Diskuze (28)
Polovina ze zisku 8,5 mld. Kč míří formou dividendy do VW. Výroba aut v ČR vzroste až o 25 %.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v loňském roce více než ztrojnásobila čistý zisk na 349 milionů eur (zhruba 8,5 miliardy Kč) ze 110 milionů eur v roce 2009.

Přibližně polovinu zisku si formou dividendy nechá vyplatit mateřská společnost Volkswagen.

Tržby Škoda Auto se loni zvýšily meziročně o 22,4 procenta na 8,692 miliardy eur.

Na tiskové konferenci v Praze dnes vedení Škoda Auto rovněž oznámilo, že letos v Česku zahájí prodej nového miniautomobilu.

Hrubý zisk automobilky Škoda Auto se loni zvýšil meziročně o 49 procent na 1,216 miliardy eur, její provozní výsledek vzrostl ze 203 milionů eur v roce 2009 na 447 milionů eur a zisk před zdaněním z předloňských 157 milionů eur na 418 milionů eur. Škoda již dříve uvedla, že její prodej loni stoupl o 11,5 procenta na rekordních zhruba 763.000 vozů.

Škoda do města přijde letos

Nový City Car automobilka letos nabídne jako tří i pětidvéřový a jeho cenu zatím nezveřejnila. "Zahájení prodeje je plánováno ještě v roce 2011. Napřed na domácím trhu v ČR a na evropský trh bude vůz uveden po náběhu plné produkce v příštím roce," uvedl předseda představenstva Škoda Auto Winfried Vahland, podle kterého na celém světě roste poptávka po malých automobilech s výhodnou spotřebou pohonných hmot. Vůz prozatím označovaný jako City Car má být důležitou součástí růstové strategie mladoboleslavské automobilky.

V příštím roce Škoda Auto plánuje představit další nový vůz, který má zapadnout mezi její modely Octavia a Fabia.

Růst díky Číně, Indii a Rusku

Česká automobilka loni těžila ze silného růstu poptávky na rozvíjejících se trzích v Číně, Indii a Rusku. Firmě se také dařilo rozvíjet vedoucí postavení na českém trhu. Za první dva měsíce letošního roku hlásí Škoda Auto nárůst prodeje o 25 procent na 132.100 vozů. "Naši pozici na trzích budeme důsledně posilovat a v letošním roce počítáme s pokračováním kurzu růstu. Za tímto účelem plánujeme zvýšení výroby v závodech společnosti Škoda, a to jak na našem domácím českém trhu, tak i mimo Evropu," uvedl Vahland.

Na trzích v Asii Škoda Auto loni prodej zvýšila téměř o polovinu. "Jen v Číně mezitím prodáváme zhruba 180.000 vozů značky Škoda, a to po pouhých čtyřech letech přítomnosti na tomto trhu. Náš tržní podíl zde mezitím činí 1,6 procenta," podotkl Vahland. V Indii Škoda Auto loni prodala zhruba 20.000 vozů, což bylo meziročně o 37 procent více.

Dobré výsledky v ČR i ve východní Evropě

"V ČR jsme (loni) úspěšně obhájili naši vedoucí pozici na trhu. S nárůstem odbytu o necelá tři procenta jsme náš tržní podíl dále zvýšili na 34,4 procenta," řekl Vahland, podle kterého ve střední Evropě společnost Škoda Auto loni zvýšila prodej o jedno procento na 121.000 automobilů. Ve východní Evropě, kde prodej automobilů táhly vzhůru státní podpůrné programy, loni Škoda Auto vykázala nárůst odbytu o 22 procent.

Konec šrotovného znamenal pokles v západní Evropě

"Opačný efekt jsme zažili při výběhu podpůrných programů v západní Evropě. To vedlo v případě společnosti Škoda Auto k mírnému snížení odbytu o 3,5 procenta. Pro nás to však z důvodu silně klesajících celkových trhů znamenalo zvýšení našeho tržního podílu z 2,5 na 2,6 procenta," podotkl Vahland.

Růst výroby v ČR i v zahraničí

Škoda Auto, která patří do koncernu Volkswagen už dvacet let, nevyrábí auta jen v Česku. Své závody má také v Číně, Rusku, Indii a na Ukrajině. Do roku 2018 chce Škoda celosvětový prodej minimálně zdvojnásobit. Proto plánuje rozšířit nabídku modelů a posílit aktivity na mezinárodních trzích.

Kvůli očekávanému nárůstu produkce Škoda Auto neplánuje postavit v Evropě nový závod, hodlá maximálně využít stávající výrobní kapacity. Tuzemská výroba automobilů Škoda by se v následujících letech měla podle Vahlanda zvýšit o 25 procent. Vedení automobilky proto jedná se zástupci zaměstnanců o zavedení nového modelu směn, díky kterému by výroba mohla vzrůst.

Volkswagen zároveň bude v závodě ruské automobilky GAZ v Nižním Novgorodu vyrábět přes 100.000 vozů značek Volkswagen a Škoda ročně. Volkswagen a jeho česká dceřiná firma Škoda Auto si dohodou s GAZ posílí aktivity na dynamickém ruském trhu. "Rusko patří k trhům, které v příštích letech zřejmě porostou nejvíce. Ruský trh má proto pro růstovou strategii Škody mimořádný význam. Naše aktivity na tomto trhu chceme podstatným způsobem rozšířit," uvedl již dříve Vahland, podle kterého by ze spolupráce s ruským Gazem mohli profitovat čeští dodavatelé automobilových součástek.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (28)
16. 3. 2011 12:06
Up
podla mna sa Up nebude vyrabat na Slovensku ale v Rusku.pracujem v automobilovom priemysle uz dost dlho na to,aby to mohla byt pravda,doteraz sa vyrobilo v predserii asi 10 Up-ov,ktore isli na narazove a dalsie skusky.hovori sa ze je objednanych uz vyse 5000 aut,ale Volkswagen este nijake cisla neuviedol a o projekte je ako ticho po plesine.
Avatar - Blue Sun
15. 3. 2011 11:04
Re: Když se blbne na kvadrát
To je příprava na prvního dubna? Takovou kravinu snad nikdo nemůže myslet vážně. Nejlepší je věta z konce článku, že "kamera pomůže odhalit, zda je telefon napojený na handsfree". A jak? Když mám mobil v držáku kvůli navigaci a HF někde na palubní desce nebo sluneční cloně, nepozná nikdo nic.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
15. 3. 2011 10:41
Re: Český prcek z německých dílů vyrobený na slovensku....
Pokud to je takto, tak zde pouze ztrácíme čas ;-)
15. 3. 2011 06:16
Re: Když se blbne na kvadrát
No a co, o to vetsi duvod vsude vozit sebou sekretarku!!! >:D
15. 3. 2011 01:52
Re: Když se blbne na kvadrát
To si snad někdo dělá prd.l ne? >:D Ještě cedulku neluvte za jízdy s řidičem >:D