Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Enyaq iv SportLine
Škoda Enyaq iv SportLine
Škoda Enyaq iv SportLine
Škoda Enyaq iv SportLine
108
Fotogalerie

Škoda Enyaq iV dopadla v losím testu hůř než sesterský VW ID.4

Elektrické SUV překvapilo svými sklony k nečekané a výrazné přetáčivosti

Mladoboleslavské elektrické SUV Škoda Enyaq iV, jako první postavené na koncernové elektrické platformě MEB, nedávno dorazilo na testování španělskou organizací km77.com, která ověřuje stabilitu vozu během losího testu a slalomu.

Těmito testy prošel začátkem léta i elektrický Volkswagen ID.4, tedy koncernový sourozenec Škody Enyaq iV, který zvládl losí test bez sražení kuželky při nejvyšší rychlosti 73 km/h. Vůz měl přitom působit stabilně a předvídatelně, testeři si však stěžovali na stabilizační systém, který se nechoval vždy zcela adekvátně.

S podobným chováním se pak testující řidiči setkali také u Škody Enyaq iV, tedy přinejmenším při první jízdě. V dalších jízdách se ovšem vlastnosti vozu údajně začaly zhoršovat a vůz zvládl bezpečně absolvovat losí test pouze při rychlosti 67 km/h – na elektrické vozy dost nízká rychlost.

Během několika dalších jízd ve vyšších rychlostech totiž vůz zas tak jistě a předvídatelně nepůsobil. Po prvním úhybném manévru sice zasáhlo ESP a pomohlo vůz stabilizovat, krátce před koncem testu se ale Enyaq náhle dostal do poměrně výrazného přetáčivého smyku.

 

Dříve testovaný Volkswagen ID.4 podobné chování nevykazoval, sluší se ovšem dodat, že se nejednalo o identické vozy. Enyaq iV byl totiž testován ve verzi iV 60, tedy s baterií o kapacitě 62 kWh a výkonem 132 kW.

VW ID.4 byl testován ve verzi Pro Performance o výkonu 150 kW s baterií o kapacitě 77 kWh. Mezi oběma vozy tak existuje váhový rozdíl, který se může na ovladatelnosti projevit. Přesto by váhový rozdíl neměl být tak velký, aby způsobil takové rozdíly v chování vozu.