Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Enyaq iV dopadla v losím testu hůř než sesterský VW ID.4

Ondřej Mára Ondřej Mára 5. 10. 2021 • 23:54
108
63
Zobrazit náhledy (108)
Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine Škoda Enyaq iv SportLine

Elektrické SUV překvapilo svými sklony k nečekané a výrazné přetáčivosti

Mladoboleslavské elektrické SUV Škoda Enyaq iV, jako první postavené na koncernové elektrické platformě MEB, nedávno dorazilo na testování španělskou organizací km77.com, která ověřuje stabilitu vozu během losího testu a slalomu.

Těmito testy prošel začátkem léta i elektrický Volkswagen ID.4, tedy koncernový sourozenec Škody Enyaq iV, který zvládl losí test bez sražení kuželky při nejvyšší rychlosti 73 km/h. Vůz měl přitom působit stabilně a předvídatelně, testeři si však stěžovali na stabilizační systém, který se nechoval vždy zcela adekvátně.

S podobným chováním se pak testující řidiči setkali také u Škody Enyaq iV, tedy přinejmenším při první jízdě. V dalších jízdách se ovšem vlastnosti vozu údajně začaly zhoršovat a vůz zvládl bezpečně absolvovat losí test pouze při rychlosti 67 km/h – na elektrické vozy dost nízká rychlost.

Během několika dalších jízd ve vyšších rychlostech totiž vůz zas tak jistě a předvídatelně nepůsobil. Po prvním úhybném manévru sice zasáhlo ESP a pomohlo vůz stabilizovat, krátce před koncem testu se ale Enyaq náhle dostal do poměrně výrazného přetáčivého smyku.

Dříve testovaný Volkswagen ID.4 podobné chování nevykazoval, sluší se ovšem dodat, že se nejednalo o identické vozy. Enyaq iV byl totiž testován ve verzi iV 60, tedy s baterií o kapacitě 62 kWh a výkonem 132 kW.

VW ID.4 byl testován ve verzi Pro Performance o výkonu 150 kW s baterií o kapacitě 77 kWh. Mezi oběma vozy tak existuje váhový rozdíl, který se může na ovladatelnosti projevit. Přesto by váhový rozdíl neměl být tak velký, aby způsobil takové rozdíly v chování vozu.

Doporučujeme

Témata
6. 10. 2021 18:58
Re: Nečekané?
Kdyz mluvi o ne-EV autech tak to nekdy dava hlavu a patu.
Ale to uz je ted malo kdy, on se ted uz vlastne venuje vyhradne EV :-!
Avatar - WinDiesel
6. 10. 2021 17:07
Re: Žádný div
:-O :-!
Avatar - Emel
6. 10. 2021 16:03
Re: Experti...
Odradí, neodradí... to je věc priorit. Ale je to vlastnost, kterou ti ten losí test hezky ukáže... a ty se pak můžeš rozhodnout.
Nejsem si jistý, že tohle (tj. špatné chování v mezní situaci) zjistíš po pár kilometrech jízdy... resp. jsem si jistý, že já osobně to nezjistím. Ty možná jo...
6. 10. 2021 15:48
Re: Experti...
tak to že Sup je těžký na zadek díky baterkám je holt daň za to, že je to PHEV. Nicméně to mě přeci neodradí od jeho koupě pokud bych ho chtěl i když dává losa hůř než benzín, takže k čemu mi je výsledek losího testu? Abych věděl, že je to nemotorná kraksna a mám tomu přizpůsobit jízdní styl? To zjistím po pár kilometrech jízdy s ním.
Avatar - Emel
6. 10. 2021 14:53
Re: Experti...
Jistě jistě. A při druhé jízdě máš trošku víc sjeté gumy a o něco prázdnější nádrž a třeba se trošku oteplí... ale normálně by tyhle faktory neměly být zásadní.
Prostě... asi existuje nějaký úplně ideální teoretický průjezd pro dané auto, který vychází třeba na 80km/h. Když to profík bude chvíli zkoušet, tak se postupně propracuje k nějakým třeba 78km/h... a při tom zkoušení ti ukáže, jestli se auto chová předvídatelně nebo ne.
Ale - nenaměříš "to co potřebuješ", to ani náhodou. Pokud je auto mizerný, tak s ním nikdy nezajedeš slušnej výsledek. A pokud je dobrý, tak to zkušenej tester taky dokáže využít.
Pro tebe je ta odchylka důvod to celý zpochybnit a zapomenout... no budiž. Já bych třeba například vzal v úvahu to, že PHEV Superb dává losa o dost hůř, než čistý benzín...