Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Felicia Combi 1,3

23. 2. 1997 • 03:20
8
3
Zobrazit náhledy (8)
Škoda Felicia Škoda Felicia Škoda Felicia
Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá" Felicia Kombi. Z vnějšku ji asi znáte všichni, takže se budu soustředit spíše na popis kvality interiéru, jízdních vlastností a motoru 1,3/50 kW.

Interiér doznal oproti Favoritu, ze kterého Felicia vychází, mnoho užitečných změn. Nová je poměrně povedená přístrojová deska, která je však stále designově někde napůl cesty k opravdu pěkné a plně funkční př. desce. Např. slícování dvířek odkládací poličky je na velmi slabé úrovni. I tvrdý šedivý plast, ze kterého je př. deska vyrobena, by mohl vypadat podstatně hodnotněji. K funkčnosti jednotlivých ovládacích prvků však výhrady nemám, ty fungují tak, jak mají. Sedadla vozu jsou příjemě tvrdá a poměrné dobře tvarovaná, sedák by však mohl být delší. Vzadu je umístěna klasická lavice (60/40) bez výraznějšího naznačení tvaru. Samozřejmě je možno zadní sedadla sklápět nebo i vyjmout a tím zvětšit již dost velký zav. prostor kombíku.

Jízdní vlastnosti jsou u Felicie Kombi kapitola sama pro sebe. Po rychlejším nájezdu do zatáčky se Felicia dosti naklání a pocit to není příjemný. Zvláště při přibrzdění v zatáčce se přední část vozu doslova zapíchne. Na dokončení průjezdu danou zatáčkou to však kupodivu nemá moc vliv. Felicia stopu drží docela dobře, "jen" se dost naklání. Spíše si na toto řidič musí zvyknout. Přenos hluku od náprav je oproti Favoritu menší a také ubylo vrzání plastů v interiéru.

Klasický dvouventilový čtyřválec se zvýšeným výkonem na 50kW se v běžném provozu chová celkem kultivovaně. Hluk od motoru pronikající do interiéru oproti stejnému Favoritu poklesl, ale pocit, že máte motor "na klíně" stále zcela nevymizel. Pokud od tohoto motoru žádáte výkon (zvláště ve vyšších rychlostech), budete zklamáni. Pátý převodový stupeň je vysloveně udržovací a pro akceleraci je nutno často řadit. Výhodou škodovácké třináctistovky tedy nadále zůstává její provozní nenáročnost a nízká spotřeba (cca 7 l/100 km - při rozumném stylu jízdy).

Jaké je tedy celkové hodnocení zatím jediného kombíku české výroby? Jde o průměrný automobil se slabším motorem (možno zaměnit za silnější 1,6/55kW), vcelku dobrými jízdními vlastnostmi a výborným poměrem mezi cenou a užitnou hodnotou.

Témata
Cena základní sestavy 264 700 Kč
Cena testované sestavy 264 700 Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1289
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 50 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 106 / 2600 - 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 162
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 447 / 1366
Objem nádrže (l): 42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 970 / 490
Rozměr pneu: 0
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4205
b) šířka (mm): 1635
c) výška (mm): 1420
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
8. 12. 2015 10:56
Felda s malým nájezdem
Šli byste do téhle feldy?[odkaz] Vypadá to lákavě, malý nájezd, na oko dobrý stav...asi by to chtělo projet, co?
22. 6. 2011 22:19
Re: Test
V době kdy nebyly digitální fotoaparáty nebylo ani auto.cz
Nevím přesně, kdy digitální fotoaparáty začaly, ale vím určitě, že existovaly už v sedmdesátých letech. A nebyly úplně nepoužitelné.
Avatar - Special-line
22. 6. 2011 12:07
Test
Tyhle starý testy ze začátků auto.cz se mi fakt líbí:) Nejvíc mě fascinujou ty fotky z doby kdy nebyly dig. fotoaparáty, flešky atd. >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku