Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Kamiq vs. Volkswagen T-Cross – Koncernový duel na zvýšených chůdách

David Bureš David Bureš Stanislav Kolman Stanislav Kolman 18. 10. 2019 • 12:23
80
169
Zobrazit náhledy (80)
Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Škoda Kamiq Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Volkswagen T-Cross 1.0 TSI

Škoda Kamiq a Volkswagen T-Cross sice spadají do stejné kategorie a využívají shodnou techniku, přesto se v lecčems odlišují. Sedí vám více koncepce malého SUV, nebo městského crossoveru?

Úvod, pořizovací náklady


Kategorie malých SUV se v posledních letech stala na evropských trzích nesmírně populární, i díky rozšiřující se nabídce prodeje tohoto segmentu neustále rostou. Přesto některé značky nastoupily na tento trend až se zpožděním a malé SUV jim v nabídce dlouho chybělo. Mezi ně se řadí i dva členové skupiny VW Group - mateřský Volkswagen a mladoboleslavská Škoda, které takové auto nabídly až letos. Obě už ale své malé SUV konečně mají, a tak když se nám oba modely sešly v redakční garáži se stejnou pohonnou jednotkou v útrobách, neváhali jsme a srovnali je.

Přestože Škoda Kamiq a Volkswagen T-Cross spadají do stejného segmentu a stojí na shodné platformě MQB A0, natolik se liší, že byste možná stejné útroby ani nehádali. Zatímco Kamiq se prezentuje jakožto městský crossover, T-Cross je se svojí stavbou typické SUV. Porovnávali jsme verze s benzinovým tříválcem 1.0 TSI (85 kW) v kombinaci s manuální převodovkou.

Kolik stojí?

Škoda Kamiq sice v říjnu podražila, přesto zůstává dostupnější než Volkswagen T-Cross. Přestože je větší, s testovaným tříválcem 1.0 TSI (85 kW) stojí minimálně 412.900 korun, zatímco wolfsburský model s tímto agregátem přijde v základu na 453.900 korun.

T-Cross však cenový rozdíl částečně kompenzuje výbavou. V základním stupni Life má hlídání mrtvého úhlu, kožený volant, elektricky ovládaná zadní okna, litá kola nebo rezervní kolo, za které se u Kamiqu musí připlácet. S tím, že hlídání mrtvého úhlu nebo elektrické stahování zadních oken pro základní stupeň Ambition ani nejsou dostupné. Na druhou stranu Škodovka má standardně diodové světlomety (T-Cross jen halogenové) a kolenní airbag řidiče.

Pořizovací náklady Škoda Kamiq VW T-Cross
ZÁKLADNÍ CENA    
Motor 1.0 TSI (85 kW) 1.0 TSI (85 kW)
Stupeň výbavy/cena [Kč] Ambition/412.900 Life/453.900
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY    
Airbagy 7 6
Centrální zamykání s dálkovým o. [Kč] S S
Elektricky ovládaná okna vpředu/vzadu [Kč] S/- S/S
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka [Kč] S/S S/S
Hlídání mrtvého úhlu [Kč] - S
Klimatizace [Kč] manuální manuální
Kožený volant [Kč] 11.000 S
Kola 16" ocelová 16" litá
Metalíza [Kč] 16.000 11.000
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč] 17.300 10.900
Rádio [Kč] 6,5" displej 6,5" displej
Rezervní kolo [Kč] 2.100 S
Navigace [Kč] 16.000 12.600
Světlomety [Kč] diodové halogenové
Tempomat [Kč] S S
Vyhřívání sedadel vpředu [Kč] 7.000 7.400
SERVIS    
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč] 11.063/6.027 19.434/4.138
Přední/zadní nárazník [Kč] 7.583/7.442 5.973/6.219
Přední blatník [Kč] 4.063 3.693
Čelní sklo [Kč] 3.970 4.289
Brzdové destičky přední + výměna [Kč] 1.464 + 811 1.532 + 860
Přední/zadní tlumiče [Kč] 2.857/1.777 2.524/1.827
Mřížka v masce chladiče [Kč] 1.656 2.522
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč] 12.477 14.904
*Uvedené ceny jsou bez DPH    
ZÁRUKY    
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky) 2/3/12 2/3/12
Prodloužená záruka (Kč) 5 let/150.000 km za 15.300 5 let/150.000 km za 7.200

Výhodou T-Crossu jsou nicméně ceny příplatků, ze sledovaných prvků je většina v jeho případě dostupnější. Naopak z hlediska servisních nákladů je to vyrovnaný souboj, zatímco některé sledované náhradní díly jsou levnější u Volkswagenu, jiné zase levněji nabídne Škoda.

Výchozí záruka je pak u obou modelů shodná, když si však chcete připlatit za prodlouženou, výhodnější je to u T-Crossu. Pětiletá, respektive do ujetí 150.000 km, u něj stojí 7.200 korun, zatímco u Kamiqu více než dvojnásobek.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ Škoda Kamiq VW T-Cross
Základní cena 8 7
Standardní výbava a příplatky 8 9
Servis 8 8
Záruky 7 8
Průměr 7,75 8,00

Design, interiér


Crossover proti SUV

T-Cross a Kamiq spadají do kategorie nazývané malá SUV, nebo B-SUV, chcete-li, jejich tvary ale ukazují, že si v tomto segmentu lze do určité míry hrát s proporcemi, které ve výsledku znamenají různý styl.

Škoda se oficiálně prezentuje jakožto městský crossover, což přímé srovnání s T-Crossem dokáže, co tím autoři chtěli říci. Kamiq zkrátka díky delší, širší a nižší karoserii více vypadá vypadá jakožto kříženec mezi hatchbackem, kombíkem a SUV, zatímco T-Cross je se svojí kratší, užší a vyšší karoserií zkrátka typickým malým SUV.

Musím ale říct, že skloubit prvky různorodých aut v jednom modelu se designérům Škodovky povedlo. Příď s rozdělenými světlomety a blikači napojenými na masku chladiče působí osobitě a jasně rozpoznatelně. Zádi bychom pak vytknuli leda tak chybějící znak automobilky – okřídlený šíp na víku kufru by nám přišel originálnější než obyčejný nápis Škoda. Tak to dnes dělá kdekdo, od Fordu po Volvo, tak proč i Škoda?

Také T-Cross umí svými tvary zajmout. Jestli byste od Volkswagenu čekali usedlé auto s konzervativním vzhledem, budete překvapení, protože T-Cross je na poměry této značky též odvážně tvarovaný. Vzadu najdeme originálně propojená koncová světla, vpředu zase zajímavě zdůrazněné mlhovky, která z auta dělají většího drsňáka. Testovací exemplář má však podle nás jedinou chybu, v usedlé bílé design T-Crossu tolik nevynikne jako v nějakém výraznějším odstínu.

Rozměry obou vozů pak dokazují, kterak tato kategorie ještě pořád nemá pevně stanovené hranice. Kamiq je totiž svým způsobem opět „kus auta navíc,“ podobně jako to má český výrobce u Octavie nebo Kodiaqu. S délkou 4.241 mm je totiž o významných 133 mm delší než T-Cross, typický zástupce segmentu. Významně se liší také rozvor – 2.651 mm vs. 2.551 mm, opět ve prospěch Škodovky. Ještě doplňme, že Kamiq je s šířkou 1.793 mm o 33 mm širší a zároveň s výškou 1.553 mm o 31 mm nižší.

HODNOCENÍ DESIGNU Škoda Kamiq VW T-Cross
Vnější vzhled 8 8
Vnitřní vzhled 9 8
Zpracování 8 7
Ergonomie 7 8
Konektivita 9 8
Průměr 8,20 7,80

Dražší z levnějšího kraje

Jak už jsme si řekli, oba vozy se hodně liší pojetím exteriéru a kabina se nese v podobném duchu. T-Cross sice v ceníku stojí nemalý peníz navíc, v interiéru ale vůbec nemáte šanci to poznat. Spíš naopak. Je pravda, že uvnitř je tak akorát velký, na nedostatek prostoru si stěžovat nemůžeme. Také nejmenší SUV od VW prošlo digitalizací, díky čemuž vypadá pracoviště řidiče moderněji a eliminuje fyzická tlačítka uvnitř. Náš exemplář je vybaven digitálními budíky a multimediálním systémem s osmipalcovou obrazovkou uprostřed.

Kde je tedy problém? Především v tom, že interiér T-Crossu vzhledem k celkové ceně auta působí poněkud laciněji. Ani v nejvyšších výbavách se nezbavíte obložení z tvrdých plastů a chybějící madla na stropnici vpředu i vzadu jasně ukazují, kde se ve Wolfsburgu snažili ušetřit. Je to paradox dnešní doby, že v takto vylevněném balení dostáváte nejmodernější prvky konektivity - svižný infotainment, vyspělé audio či právě digitální přístrojový štít.

Jak už jsem naznačil, T-Cross je pro průměrně vzrostlého dospělého tak akorát velký. Člověk s výškou 176 cm se sám za sebe posadí, i když je posuvná zadní lavice zcela vpředu. Takhle už máte před koleny hodně těsno, na krátký přesun je to ale dostačující. Naopak když se lavice posune zcela vzad, máte před koleny několikacentimetrovou rezervu a můžete se i příjemněji rozvalit. Sedačky v obou řadách nemají výrazné boční vedení a jsou tužší, na celkový komfort si však moc stěžovat nemůžeme. Ještě připomeňme, že T-Cross umí sklápět sedačku spolujezdce ve standardu (Kamiq za příplatek), což se hodí při stěhování delších předmětů. Negativem na místě řidiče je ještě širší středový tunel, od něhož budete mít na delších trasách otlačené koleno.

To po usednutí do Kamiqu máte okamžitě pocit, že jste se posunuli o něco výš. Ano, i tady občas narazíte na kus tvrdého plastu (např. madla dveří), avšak místa, která jsou nejvíce “při ruce”, se skládají z měkčených a na dotek velmi příjemných materiálů. Celkové zpracování zvládla Škodovka lépe, ať už hovoříme o skladbě jednotlivých prvků či detailech v podobě obložení. Také Kamiq dostává do vínku digitální přístrojový štít a infotainment, jehož nejvyšší verze Amundsen má úhlopříčku 9,2 palce. Nedávno se jeho součástí stala i pokročilá hlasová asistentka Laura, která je schopna s vámi v českém jazyce plynule hovořit a spustit navigaci či napsat textovou zprávu. Během testu k dispozici ještě nebyla, ale až se na palubě objeví, určitě pro vás připravíme video.

Kvitujeme, že v obou vozech i nadále zůstávají dva otočné ovladače pro nastavování teploty. T-Cross má však výhodu v tom, že se nezanevřelo ani na tlačítka pro zapnutí a vypnutí klimatizace či knoflík, jímž zvolíte intenzitu a směr foukání. To se v Kamiqu nastavuje složitěji, stiskem tlačítka Menu se na obrazovce multimédií objeví obsáhlejší možnosti, a právě až tady si vybrané funkce uzpůsobíte. Nedává nám to příliš smysl, tlačítko pro vyvolání Menu je totiž hodně velké, stejně jako vedlejší Off, takže prostor pro dvě tři tlačítka navíc by se tu určitě našel.

Škoda si v posledních letech postavila na praktičnosti a prostornosti svých vozů živnost a Kamiq je toho jasným důkazem. Už při prvním svezení v Alsasku nás překvapil celkovou prostorností interiéru. Teď ale můžeme oba konkurenty porovnat přímo a při přesednutí z auta do auta žasneme nad tím, kolik místa se mladoboleslavským do Kamiqu podařilo vměstnat. Prostorností by se Kamiq neztratil ani mezi kompakty, v obou řadách má i figurant s výškou 190 cm stále dost místa pro nohy i nad hlavou, což v této kategorii rozhodně nebývá samozřejmostí. Sezení je celkově o něco pohodlnější než v T-Crossu, navíc si můžete dát sedák hodně dolů a sedět tak za volantem Kamiqu skoro jako v klasickém hatchbacku. Druhá řada je u škodováckého vozu nejen vzdušnější, ale i komfortnější, za což od nás dostává bodík k dobru.

Srovnání zavazadelníků Škoda Kamiq VW T-Cross
Objem (l) 400/1395 385-455/1281
Délka zavazadelníku (cm) 70 63-78
Šířka zavazadelníku mezi podběhy (cm) 101 100
Výška zavazadelníku po plato (cm) 57 44
Průchodnost zavazadlového prostoru, výška x šířka (cm) 81 x 96 80 x 98
Výška dolní hrany kufru (cm) 71 71
Průchozí výška pod 5. dveřmi (cm) 190 189

Zajímavé je rovněž porovnání zavazadelníků. Na první pohled vyznívá souboj kufrů o hodně lépe pro T-Cross. Malé SUV Volkswagenu má papírových 455 litrů, zatímco crossover Škodovky “jen” 400 litrů. Už při prvním otevření víka vám ale bude jasné, že tady něco nehraje. T-Cross skutečně může mít 455 litrů, avšak jen v případě, že je zadní lavice posunuta zcela dopředu. Při standardním rozpoložení už se bavíme o 385 litrech, příplatkové audio Beats se subwooferem ukrojí dalších 10 litrů a podlážku už nelze dát do nižší pozice, tudíž je zavazadelník příliš mělký.

I když tedy Škodovka papírové ztrácí, v praxi nabídne hlubší kufr s větším prostorem, aniž byste museli sahat ke kompromisům. Bagáže ale naložíte více méně stejně, tedy tolik, kolik postačí páru na týdenní dovolenou. Také přístup do kufru je stejně dobrý, Škodovka však tasí eso v podobě elektronického otevírání, které T-Cross nenabízí vůbec.

HODNOCENÍ INTERIÉRU Škoda Kamiq VW T-Cross
Prostornost 9 7
Přední sedačky 9 8
Zadní sedačky 9 8
Kufr 9 8
Variabilita 8 9
Průměr 8,80 8,00

Motor, jízdní vlastnosti


Shodná technika, různá svižnost

Hledáte-li oblast, v níž se naše dva testované exempláře odlišují nejméně, pak je to jednoznačně pohonné ústrojí. T-Cross i Kamiq jsme vyzkoušeli se silnější verzí litrového tříválce v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Má výkon 85 kW v 5000 otáčkách a 200 newtonmetrů točivého momentu od dvou do tří a půl tisíce otáček. Pohotovostní hmotnost sice hraje lehce ve prospěch T-Crossu (1175 vs. 1231 kg), i tak je ale Kamiq svižnějším náčiním. Na stovce je podle udávaných parametrů za 9,9 sekundy, což je o tři desetiny rychleji než konkurent. Boleslavský crossover dosahuje maximální rychlosti 194 km/h, což je o zanedbatelný jeden kilometr za hodinu více než T-Cross.

Že přeplňovaný tříválec zvládá Kamiqa rozpohybovat rychleji, neukazují jen papírové hodnoty, ale i naše měřicí technika. Při zařazeném čtvrtém rychlostním stupni trvá pružné zrychlení Kamiqu z 60 na 100 km/h 7,8 sekundy, zatímco T-Cross potřebuje 9,4 s. Řadíme o jeden stupeň výše a akcelerujeme z 80 na 120 km/h. Kamiq se na tuto hodnotu dostává za 11,5 sekundy, T-Cross je o 1,6 s pomalejší. Stejné rychlosti, jen při zařazené šestce, přináší časy 15,7 vs. 18,1 s, opět ve prospěch nejmenšího SUV Škodovky. Při dálniční stotřicítce ukazuje otáčkoměr v obou vozech hodnotu okolo 2800 otáček, o chlup níže je ručička v Kamiqu.

Rozdílnost spatřujeme i v celkovém odhlučnění pohonných jednotek. Škodovce se chod tříválcového agregátu podařilo utlumit i ve vyšších patrech otáčkoměru, ani tady posádku svým projevem výrazně neruší. To T-Cross dává o chybějícím válci vědět podstatně dříve.

Spolupráce se šestistupňovým manuálem je v obou případech příkladná. Není to sice takové to bravurní řazení jako u Hondy, ale dráhy jsou krátké a páka v kulise cestuje s maximální jistotou, i když se jednotlivé kvalty rozhodnete střídat ve svižném tempu.

Jen jsme si všimli, že zatímco v Kamiqu lze řadit tak nějak přirozeně, u T-Crossu musíte jedničku při rozjezdu vytočit trochu víc, abyste následně motor nedusili po zařazení druhého stupně. Oba motory se z nízkých otáček zvedají zhruba stejně lenivě, pro oba rovněž platí, že se k životu probouzejí nad dvěma tisíci. Držte agregát v tomto pásmu a brzdou provozu rozhodně nebudete. Naopak se nemusíte bát ani předjížděcích manévrů.

Potykat si mohou i spotřeby paliva. Na papíře sice T-Cross slibuje o dvě desetiny nižší apetit, v praxi ale budou oba vozy jezdit za velmi podobná čísla. Nejčastěji palubní počítač vykáže hodnotu mezi šesti a sedmi litry. Za zhruba 6,5 litru budete jezdit při předpisovém dálničním tempu, až popojíždění ucpanou Prahou může přinést spotřebu nad sedm litrů.

HODNOCENÍ MOTORU Škoda Kamiq VW T-Cross
Zrychlení 8 7
Pružnost 8 7
Spotřeba udávaná 8 9
Spotřeba v testu 9 9
Odhlučnění motoru 9 8
Průměr 8,40 8,00

Vážně sourozenci?

Rozevírání nůžek mezi Kamiqem a T-Crossem nezastavují ani jízdní vlastnosti. Už během tradičního testu malého Volkswagenu jsme si řekli, že plavnou a superkomfortní jízdou zrovna neoslní. Architektura MQB A0, kterou oba modely sdílí, mimo jiné znamená, že vůz má vždy vlečenou zadní nápravu (stejně jako ruční parkovací brzdu či výhradně pohon předních kol).

Připočtěte k tomu vyšší stavbu karoserie, osmnáctipalcová kola a je vám jasné, že etalonem pohodlí tohle auto asi nebude. Na větších výmolech je záď nejistá a uhopsaná, ty menší ale zvládá vstřebat statečně a bez výraznějších rázů do karoserie. Vylepšit by určitě zasloužilo i odhlučnění podvozku, od něhož do kabiny proniká výrazný valivý hluk od kol.

To Kamiq je v zatáčkách podstatně jistější, celkově se přes většinu nerovností přenese s větší noblesou a jízda je díky tomu mnohem plavnější, čemuž jistě pomáhají i menší sedmnáctky s vyšším profilem. To vše bez příplatkových adaptivních tlumičů s elektromagnetickým ventilem. Škodovka si na izolaci nežádoucích jevů dala hodně záležet, takže kromě samotného motoru v autě neslyšíte ani nic od podvozku. Jestli si tu můžete na něco stěžovat, pak snad jen na aerodynamický svist při dálniční stotřicítce.

Dynamické měření Škoda Kamiq VW T-Cross
Pneumatiky GoodYear Efficient Grip Performance Hankook Ventus Prime3
Rozměr pneumatik 205/55 R17 215/45 R18
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5. RS a 6. RS (80-120 km/h) [s] 7,8/11,5 a 15,7 9,4/13,1 a 18,1
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h 2750 2800
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h] 49,7/89,7/129,6 48,7/87,6/126,5

Kamiq má jízdními schopnostmi blízko ke Scale, jen se v zatáčkách o chlup více naklání, projevy nedotáčivosti však netrpí. V měřítku VW bychom T-Cross takto mohli srovnávat s městským Polem, jeho poddajnost ale malé SUV z nějakého důvodu nepodědilo. Až nás překvapilo, jak rozdílné mohou být vlastnosti dvou aut na shodných základech.

V otázce řízení k sobě mají oba vozy blízko. Ovládání neposkytuje žádnou zpětnou vazbu, ale funguje lehce, takže se autem budete snadno proplétat i úzkými městskými uličkami. Výhrady nemáme ani k fungování brzdových soustav, které brzdění dávkují předvídatelně a s citem.

HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ Škoda Kamiq VW T-Cross
Ovladatelnost 8 8
Komfort odpružení 8 7
Odhlučnění podvozku 8 7
Řízení 8 8
Řazení 8 8
Brzdy 8 8
Průměr 8,00 7,67

Závěr


Závěr

Škoda a Volkswagen vstoupily do segmentu malých SUV později než konkurence a přestože užívají stejný základ, svého zástupce udělaly každý po svém. Mladoboleslavský Kamiq se prezentuje jako městský crossover, zatímco wolfsburský T-Cross je typické malé SUV, což je jasně patrné už na jejich tvarech. Zatímco Škodovka má blíže hatchbackům, Volkswagen se snaží více tvářit jako terénní auto, přestože oba nabízejí výhradně pohon jedné nápravy.

Kamiq je navíc větší a díky tomu uvnitř i prostornější. To je s ohledem na vnější rozměry vcelku logické, více nás však překvapilo, že je o tolik kultivovanější. Jeho motor je lépe odhlučněn, zdá se nám i lepší řazení a podvozek lépe tlumí nerovnosti.

Kolem a kolem se tak Kamiq v rozhodujících parametrech ukázal jako lepší auto než T-Cross, a tak z toho srovnání vyšel vítězně.

SHRNUTÍ HODNOCENÍ Škoda Kamiq VW T-Cross
POŘIZOVACÍ NÁKLADY 7,75 8,00
DESIGN 8,20 7,80
INTERIÉR 8,80 8,00
MOTOR 8,40 8,00
JÍZDNÍ VLASTNOSTI 8,00 7,67
CELKOVÝ PRŮMĚR 8,23 7,89

Škoda Kamiq 1.0 TSI

Nejlevnější verze modelu 387.900 Kč (1.0 TSI/70 kW) Ambition
Základ s testovaným motorem 412.900 Kč (1.0 TSI/85 kW) Ambition
Testovaný vůz bez příplatků 470.900 Kč (1.0 TSI/85 kW) Style
Testovaný vůz s výbavou 668.400 Kč (1.0 TSI/85 kW) Style

Plusy

  • Atraktivní vzhled
  • Pohodlný a jistý podvozek
  • Prostorný interiér
  • Dobrá spotřeba

Minusy

  • Nepřehledný infotainment
  • Ovládání klimatizace přes displej
  • Pouze konektory USB-C

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI (85 kW)

Nejlevnější verze modelu 433.900 Kč (1.0 TSI/70 kW Life)
Základ s testovaným motorem 453.900 Kč (1.0 TSI/85 kW Life)
Testovaný vůz bez příplatků 495.900 Kč (1.0 TSI/85 kW Style)
Testovaný vůz s výbavou 571.200 Kč (1.0 TSI/85 kW Style)

Plusy

  • Na poměry VW zajímavý design
  • Přehledná multimédia
  • Dobrá spotřeba

Minusy

  • Vyšší pořizovací cena
  • Levnější provedení zavazadelníku
  • Hluk od podvozku

Související články

Zobrazit celý článek
Témata
Model Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 85 kW Škoda Kamiq 1.0 TSI (85 kW)
Cena základní sestavy 495 900 Kč 470 900 Kč
Cena testované sestavy 571 200 Kč 668 400 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 5000 85 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 2000 - 3500 200 / 2000 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 193 194
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.6 / 5.1 0 / 0 / 5.3
Emise CO2: 115 120
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 385 / 455 400 / 1395
Objem nádrže (l): 40 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1175 / 555 1231 / 557
Rozměr pneu: 215/45 R18 205/55 R17
Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 85 kW
Škoda Kamiq 1.0 TSI (85 kW)
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4108 4241
b) šířka (mm): 1760 1793
c) výška (mm): 1584 1553
d) rozvor (mm): 2551 2651
e) rozchod vpředu (mm): 1534 1531
f) rozchod vzadu (mm): 1512 1516
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 990 / 1220 860 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 870 630 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 970 970
k) šířka vpředu (mm): 1410 1430
délka sedáku vpředu (mm): 490 480
délka sedáku vzadu (mm): 450 470
výška opěradla vpředu (mm): 630 650
výška opěradla vzadu (mm): 660 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano Ano
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Zvýšené chůdy
| 26. 10. 2019
Zavisi od vybavy. Ja som sedel par minut po sebe v T-cross Style (vyssia vybava) a potom Kamiq Active (social edition) Dojem z interieru neporovnatelny. T-cross vyborne sedacky, tvar aj potah, vyborne padnuci volant, posed vyssi vpredu aj vzadu takze sedak podopiera stehna. Ok pristrojovka nie je z makcenych plastov ale vsetky casti kde sa dotykam auta su v poriadku. Kamiq v zaklade naprotitomu depresivny sedy hnus bez laktovej opierky a sedaky vzadu tak nizko ze sa tam sedi ako na tureckom wc. Takisto nerozumiem komentarom ze sa do Tcrossu nevojdu ludia s 182cm. Ja mam 192cm a pri nastaveni prednej sedacky si sadnem za seba a sedi sa tam podstatne lepsie ako v Kamiqu. Samozrejme pri zadnej lavici pusunutej uplne vzadu. Kamiq Ambition som nemal moznost vyskusat mozno to tam nie je take hrozne ale komfort sedenia uz kvoli nizkej polohe sedakov nebude lepsi ako v Tcrosse.
Re: nešetří
| 22. 10. 2019
To auto nemá žiadne airbagy navyše oproti priemeru triedy a väčšina do zvládne aj s tými madlami. Takže áno ide o šetrenie.
Avatar - SCHROJF
Re: Re: Zvýšené chůdy
| 21. 10. 2019
Skúšal som obe, pre manželku, nakoniec vyhral "bejby Tuareg", a nečudujem sa, sorry,ale ten hmyzí dizajn Škody ja na mňa moc...Na Slovensku je cenovo výhodnejší VW vo vybavenejších verziách, VW dáva aj dobrú zľavu a zobere staré auto na protiúčet! A ponúkať v roku 2019 v základe puklice a vzadu švihadlá, môže iba Škoda... :no:
A to ešte musím spomenúť ovládanie niektorých funkcií: napr. Štart&Stop systém: VW hardvérové tlačítko 5 cm nad štartovacím,Škoda klikačka v "tablete" na 4tý krát...
A keď tu niekto kritizuje tvrdé plasty...tak Vitara je potom z dreva... :D
Avatar - pradeda777
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 21. 10. 2019
Je třeba dodat, že starobní a jiné důchody jsou relativně nová věc. Ještě nedávno se tato "výhoda" týkala jen lidí ve státní službě. Mělo to opodstatnění v tom, že během produktivního životu měli státní zaměstnanci oproti soukromému sektoru řadu nevýhod.
Neměli na příklad volební právo (protože by se tím dostávali do nebezpečí střetu zájmu), byli povinni se přizpůsobovat potřebám státu a museli se stěhovat podle potřeby z místa na místo. Měli podstatně nižší platy a nesměli stávkovat. To vše bylo vyváženo jistotou stálého platu a zaměstnání a již dříve zmíněnými státními důchody.
Bohužel ve zbytku populace byla silná menšina těch, kteří neuměli hospodařit s penězi a na stáří se nedokázali připravit. Tito lidé však disponovali volebním právem. Toho logicky využila levice ke svým cílům a jedna z hlavních vějiček bylo sociální zabezpečení. Pod líbivým heslem solidarity přinutila levice většinovou populaci, aby se o tyto zoufalce postarala. Že tento přístup umožnil další skupině lidí, aby se o sebe přestala starat, je nabíledni. Toto stigma bohužel trvá a navíc ji ztížila i neutěšená demografická situace.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 21. 10. 2019
No dyť si to psal = preferuješ úzký jednoduchý vidění

Realita je samozřejmě ta co sem napsal já = fascinující jak to ODMÍTÁŠ = a radši házíš beruškama

Stejně jako nutnost změnit průběžnej z principu neudržitelnej systém = popravdě to sme měli udělat tak před 20ti lety nebo aspoň 10ti = kdy to mj komunisti stopli. Dneska už snad radši rovnou přejít na nějakej nepodmíněný příjem

Přijde ti mý maličko širší vidění NEŽ TVÝ kvůli kterýmu si došel k chybnýmu závěru FAKT špatně? Nebo se jen snažíš = zůstat na svym a nemuset změnit názor?

Tu jednoduchou část = že problém je stárnutí populace = to přece NIKDO NErozporuje ani NErozporoval. U nás je to s BONUSEM = těch komunistů = a s tim nic nenaděláš

Jak už sem napsal = tvoje přání že držet se JEN toho základu = bejvá většinou = nesmysl. U těch důchodů = tim zjednodušeně bereš v potaz POLOVINU. Což je hodně málo

Realita je ta co sem popsal na bráchovi a rakouský stejně starý holce = dokonce až ONI půjdou jednou za desítky let do důchodu = a budou při zjednodušeně stejnejch cenách ve stejnym světě v až HODNĚ jinejch finančních podmínkách = tak ZA TO může komunista. Těžko říct = proč se snažíš vymejšlet = že to tak neni nebo že se plete Sedláček s Pilnym s tim průběžnym systémem atd. Myslim že nejlepší ukázka je minulá důchodová komise s křiváčkem Potůčkem = která roky vymejšlela co ví každej absolvent 3. semestrů abych CITOVAL ryccarda = nemá to řešení jestli to necháme bez reformy musíme na důchody víc přispívat ze státního rozpočtu :yes: :-!

Ale k meritu = i když je 30 let po revoluci komunista bude mít vliv na důchody i za 30 let = jedno jestli to ryccardo ty nebo Karel = popíráte

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku