Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Kodiaq GT oficiálně! SUV-kupé pro Čínu nabídne dva dvoulitrové motory

David Bureš
Diskuze (45)
Kupé verze Škody Kodiaq míří výhradně na čínský trh. Chce skloubit robustnost a univerzálnost SUV s elegancí a dynamikou kupé.

Napjatě očekávaná kupé verze Škody Kodiaq je tu. Krátce po zveřejnění designérských skic je tu model nazvaný Škoda Kodiaq GT v celé své kráse. Auto se světu oficiálně představí na autosalonu v Kantonu, který se koná mezi 16. a 25. listopadem.

Oproti u nás známému SUV se Kodiaq GT neliší jen řešením zádě, ale také přepracovanou přídí. Maska chladiče s chromovanými zdvojenými lamelami je černě lemována, odlišně tvarovaný nárazník oživuje přední spoiler se širokými otvory pro vstup vzduchu.

Z boku samozřejmě nejvíce zaujme linie střechy, která za předními dveřmi pozvolna klesá a přechází v ploché páté dveře. Výrazné lemy blatníků a prahy v barvě vozu s matně černými elementy dodávají tomuto 4,63 metru dlouhému vozu na mohutnosti.

Koncová světla jsou stejně jako přední diodová, jejich krystalický tvar je pro vozy mladoboleslavské značky dnes charakteristický. Novinkou je však nápis Škoda na pátých dveřích, který se má stát novým detailem aut této značky. Kodiaq GT se ho tak dostal ještě před hatchbackem Scala, nástupcem Rapidu, u něhož byl prvně avizován. Výraznými prvky jsou i jemný reflexní pás pod nakládací hranou a černý difuzor.

Nabídka motorů odpovídá sportovnímu charakteru auta a cílové destinaci. Kodiaq GT čínští zákazníci pořídí výhradně s přeplňovanými benzinovými čtyřválci 2.0 TSI. Slabší verze se 137 kW pohání přední kola, silnější se 167 kW je naopak standardně kombinována se čtyřkolkou a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Výbava Kodiaqu GT pak mimo jiné zahrne digitální přístrojový štít, sledování vozidel v mrtvém úhlu nebo adaptivní tempomat s funkcí stop & go.

Díky Kodiaqu GT bude Čína aktuálně jediným trhem na světě, kde Škoda nabízí čtyři SUV. Vedle tohoto kupé mohou zákazníci vybírat z výchozího Kodiaqu, Karoqu a také výhradně pro Čínu určeného Kamiqu. To v Evropě dnes Škoda nabízí jen dvě SUV – Kodiaq a Karoq, které však v příštím roce doplní malý model vycházející z letošní studie Vision X.

David Bureš
Diskuze (45)
12. 7. 2019 11:09
Re: proč ne u nás
a proč tyto modely nejsou v Evropě? ;-\ uvažoval bych o něm opravdu reálně, chtěl jsem VW, ale toto se mi líbí...
Avatar - white label
17. 10. 2018 23:27
Re: Než
U Porsche je to klasika/tradice:
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - white label
17. 10. 2018 23:16
Re: Preco nie pre EU?
Už v těch dobách měla Škoda (v rámci koncernu) vymezenou "no sport" (family/"simply clever") orientaci. Škoda tehdy, jediná v rámci koncernu, nenabízela žádnou karoserii s jedním párem dveří, přičemž u SEATu/VW (i Audi) je běžně nabízeli a tehdy ještě i poměrně slušně prodávali. Malé hb typu Fabie byly obecně běžně i ve třídveřové (a některé pouze v ní) verzi, o čemž se Fabii mohlo leda zdát. Tudor neměl od začátku šanci na to, dostat se do sériové výroby.
A vidíš, tehdy se do Číny vyvážely výběhové modely v prodloužených verzích a dnes mají naopak kratšího a hezčího Kodiaqa, než my tady v Evropě. ;-)
Avatar - twistedTSD
17. 10. 2018 22:47
Re: Preco nie pre EU?
Tahat ho z Evropy mi nedává smysl, ani na to nemají kapacity. Předpokládám, že využijí lokální (čínské) zázemí.
Avatar - white label
17. 10. 2018 22:47
Re: KoGéTé
Já bych s pojmem kupé neasocioval nic, co má dva páry dveří, tím spíš SUV apod. Jak už jsem psal dnes odpoledne pod X7:
"SUV kupé je obecně ještě větší hovadina, než tzv. 4/5 dv. kupé. A jestli někomu stačí pro pocit, že má karoserii kupé, jen více položené zadní sklo, tak je to jeho (marný) boj."