Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Kodiaq RS je trefa do černého. O nejvýkonnější verzi SUV je mimořádný zájem

Stanislav Kolman
Diskuze (63)

Snad ani sama Škodovka nečekala takový úspěch, Kodiaq RS je u nás opravdu žádané zboží. A ve světě se mu vede ještě o kousek lépe.

Fanoušci sportovních „eresek“ nad ním ohrnují nos. Kodiaq RS s dvojitě přeplňovanou dvoulitrovou naftou je podle nich všechno, jen ne sportovní. Navíc nejde o laciný špás, vždyť aktuálně je tohle sedmimístné SUV se sportovním hávem nejdražší Škodovkou vůbec. Jenže první prodejní čísla jsou fantastická a zdá se, že takový úspěch snad nečekali ani v Boleslavi.

I mě samotného překvapilo, kolik Kodiaqů RS se na českých silnicích vyskytuje jen pár týdnů od jeho představení. Teď Škoda přišla s prvními oficiálními čísly a nebyl to jen můj pocit. V České republice tvoří verze RS 17% podíl všech prodaných Kodiaqů! A pokud vám to přijde hodně, vězte, že na některých trzích je to dokonce 20 %.

Sportovní derivát Kodiaqu je dokonce poptávanější než ten Octavie. Neberte to ale jako nějakou senzaci, českého bestselleru se totiž u nás i ve světě prodá mnohonásobně více než sedmimístného SUV. Jen pro zajímavost: odznak RS má u nás zhruba každá desátá prodaná Octavia.

Úspěch Kodiaqu RS lze připisovat hlavně faktu, že zájemci o toto auto se konečně dočkali silného naftového motoru. Pohonná jednotka v útrobách disponuje výkonem 176 kW a 500 newtonmetry točivého momentu. Kodiaq RS akceleruje na stovku sedm sekund a umí jet až 220 km/h. Má sice ambice pro svižnější jízdu, jak ale ukázal náš redakční test, tohle „ereso“ úplně v pohodě zvládne roli pohodlného rodinného auta se slušnou spotřebou.

A co další mladoboleslavské produkty s odznáčkem RS na masce? Škodovka informacemi šetří. Zatímco při premiéře nové Scaly zastoupení značky hlásalo, že sportovní derivát není na pořadu dne, v průběhu ženevského autosalonu už se objevil opačný názor.

Vzniku Scaly RS napovídá i fakt, že předobraz Vision RS sportovní ambice měl. Vzpomeňme, že základ tvořil plug-in hybridní pohon kombinující patnáctistovku TSI (110 kW) a elektromotor (75 kW), systémový výkon měl hodnotu 180 kW. Opačným směrem modelové řady bychom ale nové sportovní deriváty vyhlíželi marně. Ostrá Fabia se podle posledních informací nechystá.

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (63)

Doporučujeme

Avatar - Ozzman
24. 3. 2019 07:47
Re: To je divný
To je takové pořekadlo.... ;)
Avatar - Hammunasakra
23. 3. 2019 19:27
Re: Co je tom divného, že Gazíku
No tak si prohrál :-)
Avatar - Hammunasakra
23. 3. 2019 19:25
Re: To je divný
Sakra kde se tohle učí? >:D
Avatar - Beefcake
23. 3. 2019 18:24
Cena?
Zacina na 50k ? To je fakt komicke. Uz premiova cena za total mainstream. Na tej istej cene zacina V6 3l novy Touareg. To je riadny cenovy optimizmus v podani Skody. Potom nech sa ludia necuduju, ake ceny vyrobcovia sekaju za male auta, pokial toto kupi nejaky statisticky vyznamny pocet ludi.
Avatar - Ozzman
23. 3. 2019 16:25
Re: To je divný
Tak si se měl líp učit :D