Škoda Kodiaq RS je trefa do černého. O nejvýkonnější verzi SUV je mimořádný zájem
Snad ani sama Škodovka nečekala takový úspěch, Kodiaq RS je u nás opravdu žádané zboží. A ve světě se mu vede ještě o kousek lépe.
Fanoušci sportovních „eresek“ nad ním ohrnují nos. Kodiaq RS s dvojitě přeplňovanou dvoulitrovou naftou je podle nich všechno, jen ne sportovní. Navíc nejde o laciný špás, vždyť aktuálně je tohle sedmimístné SUV se sportovním hávem nejdražší Škodovkou vůbec. Jenže první prodejní čísla jsou fantastická a zdá se, že takový úspěch snad nečekali ani v Boleslavi.
I mě samotného překvapilo, kolik Kodiaqů RS se na českých silnicích vyskytuje jen pár týdnů od jeho představení. Teď Škoda přišla s prvními oficiálními čísly a nebyl to jen můj pocit. V České republice tvoří verze RS 17% podíl všech prodaných Kodiaqů! A pokud vám to přijde hodně, vězte, že na některých trzích je to dokonce 20 %.
Sportovní derivát Kodiaqu je dokonce poptávanější než ten Octavie. Neberte to ale jako nějakou senzaci, českého bestselleru se totiž u nás i ve světě prodá mnohonásobně více než sedmimístného SUV. Jen pro zajímavost: odznak RS má u nás zhruba každá desátá prodaná Octavia.
Úspěch Kodiaqu RS lze připisovat hlavně faktu, že zájemci o toto auto se konečně dočkali silného naftového motoru. Pohonná jednotka v útrobách disponuje výkonem 176 kW a 500 newtonmetry točivého momentu. Kodiaq RS akceleruje na stovku sedm sekund a umí jet až 220 km/h. Má sice ambice pro svižnější jízdu, jak ale ukázal náš redakční test, tohle „ereso“ úplně v pohodě zvládne roli pohodlného rodinného auta se slušnou spotřebou.
A co další mladoboleslavské produkty s odznáčkem RS na masce? Škodovka informacemi šetří. Zatímco při premiéře nové Scaly zastoupení značky hlásalo, že sportovní derivát není na pořadu dne, v průběhu ženevského autosalonu už se objevil opačný názor.
Vzniku Scaly RS napovídá i fakt, že předobraz Vision RS sportovní ambice měl. Vzpomeňme, že základ tvořil plug-in hybridní pohon kombinující patnáctistovku TSI (110 kW) a elektromotor (75 kW), systémový výkon měl hodnotu 180 kW. Opačným směrem modelové řady bychom ale nové sportovní deriváty vyhlíželi marně. Ostrá Fabia se podle posledních informací nechystá.