Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda loni prodala téměř 870 tisíc aut. Dařilo se elektrickému SUV Enyaq

Ondřej Šámal
Diskuze (2)

Prodeje mladoboleslavské automobilky loni meziročně vzrostly o 18,5 %. Ve srovnání s roky před covidovou pandemií ovšem Škoda stále ztrácí stovky tisíc aut.

Jestliže v letech 2018 a 2019 Škodovka celosvětově prodala 1,25 a 1,24 milionu nových automobilů, loni si Mladoboleslavští připsali „pouze“ 866.800 vozů, což i tak představuje plusových 18,5 procent proti předloňsku.

České značce v uplynulých letech ublížil rapidní propad dodávek na čínský trh, který je největší na světě. Jen tam Škoda ve srovnání s minulostí ztratila stovky tisíc aut ročně. K tomu se navíc v roce 2022 kvůli invazi na Ukrajinu stáhla z ruského trhu, který patřil k největším odbytištím. Škodovka se proto porozhlíží po nových destinacích. Po Indii s velkým, ale zatím nenaplněným potenciálem značka loni vstoupila na vietnamský trh a vrátila se do Kazachstánu.

Největším geografickým trhem pro Škodu zůstává region Západní Evropy se 480.100 (+27,4 % proti roku 2022 se 377 tisíci vozy). Následují země ze střední Evropy (185.000 vs. 148.000 aut v roce 2022) a Indie, kde však prodeje meziročně klesly o 5,8 % na 48.800 vozů.

Nejdůležitějším samostatným trhem je nadále Německo, kde česká automobilka loni prodala 157.800 vozů (+23.600). Na druhém místě je Česko s 87.800 vozy, což je o 16.600 více než předloni. Dařilo se také ve Velké Británii, která zaznamenala růst o 20.700 aut na 70.300 vozů. Naopak ve zmíněné Číně už Mladoboleslavští pouze paběrkují, když tam loni prodali pouze 22.800 automobilů (-48,9 %). Odchod z druhé nejlidnatější země světa je tak stále pravděpodobnější.

Video se připravuje ...

Pořadí jednotlivých modelů si můžete prohlédnout v tabulce. Elektrické SUV Enyaq si připsalo více než 52 procent lepší výsledek než v roce 2022 a stalo se procentuálně největším skokanem v nabídce Škody.

Nejprodávanější modely značky Škoda
Model Počet (ks) Meziroční změna (%)
Octavia 191.600 36,0
Kamiq 116.500 21,0
Kodiaq 105.900 12,1
Karoq 100.100 14,1
Fabia 94.400 1,9
Enyaq 81.700 52,1
Superb 67.400 10,9
Scala 59.200 49,8
Kushaq 26.60 -0,6
Slavia 19.900 -4,9
Rapid 3300 -81,0
Ondřej Šámal
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - Emel
15. 1. 2024 09:30
Re: Prodej Škodovek
Ále, ta Octavia byla přece drahá vždycky... snad po příchodu O3 to bylo trošku lepší, ale už Octavia I byla cenově spíš Laguna než Megane.
14. 1. 2024 15:18
Prodej Škodovek
Škodovce jsem vždycky fandil protože dělala auta pro "normální zaměstnané lidi". V poslední době už ale dělá auta jen pro "horních 10tisíc" a pro firmy.
Kolik zaměstnaných lidí si může pořídit novou Škodovku? Elektromobily jsou cenově nedostupné. Ojetý elektromobil starší 6 let je finanční sebevražda.
Mrzí mě že Škoda auto dobrovolně opouští trh a přenechává jej čínské a korejské konkurenci.