Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Za novou Škodu Kodiaq dáte i přes 1,5 milionu. A to je v Česku ještě levná

Ondřej Šámal
Diskuze (55)

Díky konfigurátoru si můžeme ukázat, jak vypadá nejlépe vybavená verze druhé generace Škody Kodiaq, jejíž nabídku potichu rozšířil silnější z dvojice dieselů se 142 kilowatty.

Jestliže zpočátku byl u druhého vydání Škody Kodiaq k dispozici pouze základní diesel 2.0 TDI s pohonem předních kol, aktuálně můžete sáhnout také po silnější variantě se 142 kilowatty a čtyřkolkou. Za tuhle variantu v linii Exclusive Selection ale dáte minimálně 1.489.000 Kč, což je o výrazných 449 tisíc více než u zmíněného vstupního modelu ve výbavovém stupni Selection. Již ve standardu ovšem dostanete spoustu komfortní a bezpečnostní výbavy.

U Škody Kodiaq 2.0 TDI/142 kW 4x4 Exclusive Selection se totiž připlácí pouze za červenou metalízu Velvet (15.000 Kč), třetí řadu sedadel (22.000 Kč) a dojezdovou rezervu, jež vyjde na 4900 korun. Plně vybavený vůz tudíž pořídíte za 1.530.900 Kč (bez prodloužené záruky či předplaceného servisu). To rozhodně není málo, ceny nových aut nicméně v posledních čtyřech letech vystřelily do výšin, milion a půl za vznětové SUV od Škodovky je proto novou realitou.

Českou nabídku jsme pro zajímavost srovnali s tou v Německu. Jediný rozdíl představuje skladba výbav. U našich západních sousedů totiž v ceníku verzi Exclusive Selection nenajdete, prodává se zde pouze základní Selection. Volbou příplatků se ovšem na její úroveň nakonec dostat můžete.

Video se připravuje ...

V německém konfigurátoru jsme tudíž zaškrtávali srovnatelné položky včetně hnědého koženého interiéru Suite v provedení Cognac, přidali k tomu ekvivalenty v Česku nabízených paketů Asistovaná jízda 2.0+, Klima, Infotainment Navi 13“, Komfort paket Plus a další a dostali se na cenu 69.050 eur neboli 1.707.000 Kč. V Německu se přitom na automobily vztahuje DPH ve výši 19 %, zatímco v Česku dosahuje 21 procent.

Ondřej Šámal
Diskuze (55)

Doporučujeme

4. 1. 2024 13:18
Re: Ach ta cena
Pôvodné SX4 malo dĺžku 4150 mm, potom pri SX4 S-Cross poskočilo na 4300 mm.
Grand Vitara mala 4500 mm (5dv.) a potom zrazu sa v súčasnej generácii scvrkla na 4175 mm. :) Za mňa je to jasný ideový nástupca pôvodnej SX4, vidno to aj na cenovej politike či podobnej popularite, aspoň teda na našom trhu.
Avatar - Emel
4. 1. 2024 09:51
Re: Ach ta cena
Vitara jako nástupce SX4... o tom budu muset trošku popřemýšlet. Vitara je na trhu už dlouho dlouho, ale je fakt, že minulé generace byly asi trošku větší, taky se tomu říkalo Grand Vitara. Já to bral tak, že nástupce SX4 je S-Cross... ne?
3. 1. 2024 22:59
Re: Ach ta cena
Zas ti unikajú súvislosti, takže si to zhrňme. V roku 2010 bolo Suzuki SX4 po facelifte s cenou od 10 990 eur. Zabudol si na infláciu, takže tých 10 990 eur spred štrnástich rokov je na Slovensku dnešných 16 280 eur. Dobre, Vitaru (ako nástupcu pôvodného SX4) máš dnes od 17 990 eur, teda o 1 710 eur drahšie, ALE v základe máš turbo štvorvalec s mild-hybridom, automatickú klímu, adaptívny tempomat, núdzové brzdenie, LED svetlá, dotykovú obrazovku a všeličo ďalšie o čom sme pri takomto aute pred 15 rokmi mohli len snívať. Inak prvá SX4 v roku 2006 stála 379 000 korún čo by dnes znamenalo 20 780 eur.
Ak ti za posledné roky zamestnávateľ nedvihol plat, aby ti pomohol zmierniť dopady inflácie, tak to ma mrzí, ale so zdražovaním áut to nie je také zlé ako si mnohí myslia alebo je prezentované. Zlé to bude, keď sa ti ani za ďalších 5 rokov nezmení plat a príde situácia v ktorej budeš nútený ísť pri výbere nového auta do radovo drahšieho elektromobilu. Také niečo sa však zatiaľ nedeje.
Avatar - Emel
3. 1. 2024 22:11
Re: Ach ta cena
Za prvé... proč nesrovnáváš naftu s naftou? 2.0TDI 140kW byla oproti TSI +48t
K tomu jsou další příplatky - ventilované sedačky 10t (a masáž nebyla vůbec), Safety paket 18t, multimedia 30t, asistenční paket 21t, nezávislé topení 23t, tažné 14t, boční bagy vzadu 10t... prostě ta Exclusive Selection je o dost víc než L&K.
Jako nahoře - tím neříkám, že je Kodiaq levný, ale je potřeba na to koukat tak, že tohle je fullka i s věcma, který normálně v sérii nebývají (nezávislé topení, tažné) a další varianty snad přijdou později.
3. 1. 2024 22:09
Re: Prestáva mi dávať zmysel
To mu ani nepoviem, že je teraz Kodiaq vo výpredaji. :-[]