Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda má nové zvukové logo. Co to je? A jak se vám líbí?

Škoda Explore More
Nové logo Škoda
Škoda odkrývá karty! Šest elektromobilů do roku 2026 i novinky se spalovacími motory
Škoda odkrývá karty! Šest elektromobilů do roku 2026 i novinky se spalovacími motory
38 Fotogalerie
Diskuze (5)

Česká automobilka Škoda Auto loni na podzim představila upravenou identitu značky, jejíž součástí je také nové logo. Nyní firma odhaluje i logo zvukové.

Zvukové logo je jakýsi zvukový „podpis“, který značky využívají k snazší identifikaci. Používá se typicky na konci televizních a rozhlasových reklamních klipů, ale i v dalších audiovizuálních sděleních. Kdykoli tento zvuk zazní, měli byste vědět, o jakou značku jde.

Své vlastní zvukové logo má i Škoda Auto, která odhaluje jeho novou podobu. Na začátku tým automobilky experimentoval s asi padesáti původními zvukovými „skicami“. Celkem vzniklo patnáct variant zvukového loga, z nichž postupně vykrystalizovaly dvě finální.

Zvukový podpis pro celý svět

O konečném výběru rozhodlo testování v průzkumu v Česku, Německu, Indii a Itálii. Výsledné zvukové logo mohou fanoušci značky poprvé zaslechnout v nové reklamní kampani, jež se stane hlavní komunikační linkou na více než 50 světových trzích.

Kampaň podle automobilky značku Škoda ukazuje jako „odvážného společníka při objevování světa“. Hlavní roli v ní hraje počítadlo kilometrů, které ale nepočítá kilometry, nýbrž měří zážitky, emoce, nezapomenutelné chvíle, zkušenosti nebo příběhy.

Video placeholder
Škoda má nové zvukové logo • Zdroj: Škoda

Inspirací Vltava od Smetany

Ale zpět k nového zvukovému logu. Inspirací prý byla symfonická báseň Vltava z cyklu Má vlast od českého skladatele Bedřicha Smetany, zejména její úvod. Ten obsahuje motiv, který v originále obstarávají flétny a vyjadřuje pramen řeky. Díky tomu jde o melodii, která vhodným způsobem vyjadřuje začátek cesty.

Zvukové logo ovšem využívá moderní podání syntezátoru. Melodie je podle Škody „zakončena harmonicky překvapivým a pozitivně laděným akordem, který evokuje objevování krásných životních okamžiků“. „Znělka“ také podle automobilky ztělesňuje základní hodnoty značky Škoda a zároveň je vyjádřením úcty k historii značky i zemi jejího původu.

Výsledné zvukové logo existuje v několika délkách a také ve dvanácti různých hudebních tóninách.

Vstoupit do diskuze (5)