Škoda má nové zvukové logo. Co to je? A jak se vám líbí?
Česká automobilka Škoda Auto loni na podzim představila upravenou identitu značky, jejíž součástí je také nové logo. Nyní firma odhaluje i logo zvukové.
Zvukové logo je jakýsi zvukový „podpis“, který značky využívají k snazší identifikaci. Používá se typicky na konci televizních a rozhlasových reklamních klipů, ale i v dalších audiovizuálních sděleních. Kdykoli tento zvuk zazní, měli byste vědět, o jakou značku jde.
Své vlastní zvukové logo má i Škoda Auto, která odhaluje jeho novou podobu. Na začátku tým automobilky experimentoval s asi padesáti původními zvukovými „skicami“. Celkem vzniklo patnáct variant zvukového loga, z nichž postupně vykrystalizovaly dvě finální.
Zvukový podpis pro celý svět
O konečném výběru rozhodlo testování v průzkumu v Česku, Německu, Indii a Itálii. Výsledné zvukové logo mohou fanoušci značky poprvé zaslechnout v nové reklamní kampani, jež se stane hlavní komunikační linkou na více než 50 světových trzích.
Kampaň podle automobilky značku Škoda ukazuje jako „odvážného společníka při objevování světa“. Hlavní roli v ní hraje počítadlo kilometrů, které ale nepočítá kilometry, nýbrž měří zážitky, emoce, nezapomenutelné chvíle, zkušenosti nebo příběhy.
Inspirací Vltava od Smetany
Ale zpět k nového zvukovému logu. Inspirací prý byla symfonická báseň Vltava z cyklu Má vlast od českého skladatele Bedřicha Smetany, zejména její úvod. Ten obsahuje motiv, který v originále obstarávají flétny a vyjadřuje pramen řeky. Díky tomu jde o melodii, která vhodným způsobem vyjadřuje začátek cesty.
Zvukové logo ovšem využívá moderní podání syntezátoru. Melodie je podle Škody „zakončena harmonicky překvapivým a pozitivně laděným akordem, který evokuje objevování krásných životních okamžiků“. „Znělka“ také podle automobilky ztělesňuje základní hodnoty značky Škoda a zároveň je vyjádřením úcty k historii značky i zemi jejího původu.
Výsledné zvukové logo existuje v několika délkách a také ve dvanácti různých hudebních tóninách.