Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škodovka má nové logo! Okřídlený šíp je plošší, změnil se i nápis Škoda

Filip Melich
Diskuze (13)

Česká automobilka Škoda dnes na akci nazvané Explore More představila nejen nový koncept Vision 7S, ale také svoji novou strategii, která přináší změnu firemní identity, a to včetně loga.

Společnost Škoda Auto a.s. mění firemní identitu, s čímž souvisí nejen nový designový jazyk, právě představený na konceptu Vision 7S, ale také nové identifikátory značky. Mluvíme nejen o nápisu ŠKODA, který se objevuje na zádích stávajících automobilů, ale také o takzvané „slepici“, tedy o charakteristickém okřídleném šípu. V podání české značky jde o největší změnu firemní identity za posledních 30 let.

Video se připravuje ...

Začněme okřídleným šípem, který se neměnil zásadně, ale byl viditelně zjednodušen. Škodovka tím reaguje na přesun komunikace a marketingu on-line. V digitálním prostředí je údajně vhodnější mít jednodušší logo bez 3D grafiky. Dvourozměrné logo má lépe působit například na mobilních zařízeních a zároveň bude snazší jej integrovat do různých formátů.

Změna nápisu ŠKODA je výrazně větší. Je o to důležitější, že automobilka bude upřednostňovat použití právě nápisu před logem s okřídleným šípem. Kromě změny fontu na modernější, pracující se symetrií a kombinací oblých tvarů s hranami, je největší změnou zapracování háčku nad písmenem S.

Háček nyní tvoří pomyslnou součást písmene S, od nějž je oddělen úzkou mezerou. Výsledkem je nápis, který je v celé své délce stejně vysoký, což také usnadní jeho zapracování do různých materiálů, podobně jako v případě jednoduššího loga. Úprava umístění háčku nad písmenem S také přestane mást zákazníky z těch zahraničních trhů, které písmeno Š nepoužívají.

Nová firemní identita, tedy včetně nového loga a nápisu ŠKODA, bude postupně zaváděna na všech platformách. Nejprve v informačních a komunikačních materiálech a následně se od roku 2024 začne objevovat také na nově uváděných modelech. Prvním z nich by měla být modernizovaná Octavia.

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (13)

Doporučujeme

9. 11. 2022 10:12
Logo Škoda
Logo nové není, je tu již od roku 1926, vymyslel jsem nové a moderní včetně nápisu, kdy každý pozná že se jedná o Škodu, viz. Pinterest @janpidanic, logo jsem nabídl již před rokem a půl a bylo mi odmítnuto, proč? Protože česká mentalita...
1. 9. 2022 09:14
Re: nelíbí
Jj, začínají měnit Škodu na Skodu a pak Skoudu… vše České pryč. Pomalu ztrácejí prodeje neb je Český zákazník vlastně nezajímá…
Avatar - Jaros71
1. 9. 2022 01:04
nelíbí
bohužel tohle se fakt nepovedlo :no:
už VW nové logo pokazil , tohle je ale děs..stejně jako ty elektromobily!
31. 8. 2022 20:47
Uniformita designu
Záměna tradičního loga za nápis SKODA je vynucena čím dál zřejmější uniformitou designu nových aut bez ohledu na značku. Tzv. čisté linie a plochy se prosazují všude, nejen v automobilové produkci, ale u aut vedou k tomu, se se vytrácí (vytratil) design charakteristický pro každého trochu významného výrobce. Prožili jsme období, kdy při sdílení technických základů se tradiční značky snažily udržet přízeň svých klientů cestou charakteristického designu (simply clever v tom, myslím, nehraje žádnou významnější roli). "Nový designový jazyk" už není designovým jazykem, protože kromě čistých rovných ploch a ostrých rovných hran nic jiného nenabízí. Proto ten důraz na písmo, kterým je vytvořen nápis jména automobilky. Já v tom smysl nevidím, ale také nejsem tím nejdůležitějším adresátem té spousty slov o logu a nápisu. Skoda Auto u mne prohrála minulou slušnou kredibiliitu svým přístupem ke mě jako zákazníkovi.
31. 8. 2022 09:34
Inspirace
To vypadá, jako by se inspirovali u Českých Drah - ten háček je dost podobný :)
Jinak hezké logo