Škodovka má nové logo! Okřídlený šíp je plošší, změnil se i nápis Škoda
Česká automobilka Škoda dnes na akci nazvané Explore More představila nejen nový koncept Vision 7S, ale také svoji novou strategii, která přináší změnu firemní identity, a to včetně loga.
Společnost Škoda Auto a.s. mění firemní identitu, s čímž souvisí nejen nový designový jazyk, právě představený na konceptu Vision 7S, ale také nové identifikátory značky. Mluvíme nejen o nápisu ŠKODA, který se objevuje na zádích stávajících automobilů, ale také o takzvané „slepici“, tedy o charakteristickém okřídleném šípu. V podání české značky jde o největší změnu firemní identity za posledních 30 let.
Začněme okřídleným šípem, který se neměnil zásadně, ale byl viditelně zjednodušen. Škodovka tím reaguje na přesun komunikace a marketingu on-line. V digitálním prostředí je údajně vhodnější mít jednodušší logo bez 3D grafiky. Dvourozměrné logo má lépe působit například na mobilních zařízeních a zároveň bude snazší jej integrovat do různých formátů.
Změna nápisu ŠKODA je výrazně větší. Je o to důležitější, že automobilka bude upřednostňovat použití právě nápisu před logem s okřídleným šípem. Kromě změny fontu na modernější, pracující se symetrií a kombinací oblých tvarů s hranami, je největší změnou zapracování háčku nad písmenem S.
Háček nyní tvoří pomyslnou součást písmene S, od nějž je oddělen úzkou mezerou. Výsledkem je nápis, který je v celé své délce stejně vysoký, což také usnadní jeho zapracování do různých materiálů, podobně jako v případě jednoduššího loga. Úprava umístění háčku nad písmenem S také přestane mást zákazníky z těch zahraničních trhů, které písmeno Š nepoužívají.
Nová firemní identita, tedy včetně nového loga a nápisu ŠKODA, bude postupně zaváděna na všech platformách. Nejprve v informačních a komunikačních materiálech a následně se od roku 2024 začne objevovat také na nově uváděných modelech. Prvním z nich by měla být modernizovaná Octavia.