Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda si přeje, aby stát podpořil elektromobilitu. Najde pochopení?

ČTK ČTK 10. 10. 2019
33
113
Zobrazit náhledy (33)
Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb PHEV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV

Aby bylo možné dostát limitům pro emise oxidu uhličitého (CO2) stanoveným Evropskou unií, je třeba, aby stát podporoval nákup elektromobilů firmami a podílel se na budování dobíjecích stanic. Na Mezinárodním strojírenském veletrhu (MSV) to dnes řekl ředitel Škody Auto pro vnější vztahy Michal Kadera.

"Vzhledem k tomu, že se České republice nepodařilo evropské politické zastoupení přesvědčit o tom, že hybridní vozy jsou dostatečně ekologické, jsou teď tím jediným, co nám pomůže snížit emise na požadovanou úroveň, čistě elektrické vozy," řekl Kadera. Rozšíření elektromobility má podle něj tři podmínky: musí být na trhu dostatek dostupných modelů, musí existovat síť dobíjecích stanic a lidé musí mít o nákup elektromobilů zájem.

"My se jako výrobce můžeme podílet na prvním z těchto pilířů. Předpokládáme, že do roku 2022 budeme nabízet deset elektrifikovaných modelů. Částečně se můžeme podílet i na budování dobíjecích míst, například tím, že jedno umístíme v každém našem dealerství, budou je mít k dispozici zaměstnanci na podnikovém parkovišti," uvedl Kadera.

Upozornil ale na to, že v současné době je dobíjecích míst velmi málo, v celém Česku přibližně 400. Stavba dobíjecího místa je v současnosti komplikovaná i kvůli tomu, že zatím neexistují potřebné předpisy pro jeho výstavbu a proces je velmi zdlouhavý. Ideální stav by přitom byl, aby na deset elektromobilů připadala jedna dobíječka.

"Pro dodržení limitů emisí CO2 je zapotřebí, aby u nás do 11 let jezdilo 250.000 elektromobilů. Pokud se to stane, bude tady v roce 2030 chybět 20.000 dobíjecích stanic. Jejich budování lze z poloviny spolufinancovat z operačních programů Evropské unie," míní Kadera.

Stát může podle něj pomoci například zjednodušením samotného stavebního procesu vybudování dobíjecí stanice, zavedením zrychleného odpisu nákladů na dobíjecí stanice pro firmy či vypracováním metodiky pro města. Největší potenciál mají domácí dobíjecí stanice, stanice na veřejných místech, jako jsou nákupní centra a zaměstnanecké stanice na parkovištích firem, dodal.

Posledním krokem pak je motivování koncových zákazníků, aby dali elektromobilům přednost před tradičním vozem. "Vzhledem k tomu, že soukromí zákazníci tvoří pouze 35 procent kupujících, lze motivovat firmy k nákupu elektromobilů do jejich vozového parku. Například umožněním rychlejších odpisů elektromobilů. Tím by se na secondhandovém trhu rychle vytvořila zásoba referentských vozů," uvedl ředitel pro vnější vztahy Škody Auto.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 11. 10. 2019
Tak i tohle si pochopil zcela opačně
Re: V UK SI TO UŽ SPOČÍTALI
| 11. 10. 2019
Vis, kdyz uvadis nejakou sumu, tak bys mohl uvest alespon za jake casove obdobi ;-)
Re: Re: Re: To je zase debata úplně naprd,
| 11. 10. 2019
https://fdrive.cz/…o-80-tis-km-4398

Jakou by sis predstavoval zivotnost?
Re: Re: Re: Re: Decka klid....
| 11. 10. 2019
Nevim proc davas palec nahoru.

Od kdy jezdi Mustang na naftu? ;-)
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 11. 10. 2019
Jsem rád, že jsme si to vyjasnili :-)
Takže... budeš se řídit svým doporučením "Nech si poradit = když už to neni tvuj obor" :-) ?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku