Škoda ukazuje skicu modernizovaného Superbu. Ukáže se při hokejovém mistrovství
Součástí nabídky inovovaného Superbu bude i plug-in hybridní varianta. Ta se světu představí 23. května, v rámci hokejového mistrovství světa.
Jestliže loňský rok byl pro Škodu z hlediska novinek spíše slabší, letos do toho mladoboleslavská automobilka pěkně šlape. Začala prodávat nový kompakt Scala, představila malý crossover Kamiq a chystá se i na prezentaci modernizovaného Superbu. Facelift vlajkové lodi se představuje na první skice.
Designová skica nově provedeného Superbu ukazuje jeho přední partie. Změny se týkají hlavně oblasti předního nárazníku, kde se objevují nově tvarované mlhovky doplněné o výraznou lištu. Ostře řezané světlomety se nově dočkají full-LED varianty, výraznější se jeví i maska chladiče.
Automobilka slibuje také upravenou záď, kde se po vzoru nejnovějších modelů značky objeví nápis Superb místo loga výrobce. Naopak uvnitř máme očekávat jen lehké kontury.
Co se táče nabídky motorů, bude Škoda klást nejvíce důraz na novinku v podobě plug-in hybridní varianty. Škoda Superb PHEV se světu oficiálně představí ve čtvrtek 23. května, a to v průběhu hokejového mistrovství světa pořádaného na Slovensku, jehož je mladoboleslavská automobilka oficiálním partnerem.
Technika plug-in hybridu bude podle všeho sdílena s Volkswagenem Passat GTE, což bude znamenat kombinaci 1.4 TSI s elektromotorem. Čtrnáctistovku si totiž plug-in hybridní Passat uchoval i po letošní modernizaci.
Škoda Superb se v nabídce mladoboleslavské automobilky poprvé objevil před 85 lety. Tehdejší vlajková loď značky se v roce 1934 představila jako jeden z trojice zcela nových modelů s tehdy progresivní konstrukcí v podobě páteřového rámu s centrální nosnou rourou a výkyvnými polonápravami. Ve výrobě po několika modernizacích tento Superb vydržel až do roku 1949, přičemž existovala i verze s osmiválcem nebo prototypy s pohonem všech kol.
Poté Superb z nabídky Škody na dlouhé desítky let vypadl, vrátil se až v roce 2001, kdy se mladoboleslavská automobilka po padesáti letech konečně navrátila do střední třídy. Čtyřdveřový sedan vsadil na dlouhý rozvor, díky čemuž poskytl opravdu bohatý prostor pro cestující na zadních sedadlech.
Druhá generace novodobého Superbu následovala v roce 2008. Z auta se stal větší praktik, místo sedanu přišel liftback s unikátním dvojitým otevíráním pátých dveří, navíc ho o rok později doplnilo kombi. Dnešní třetí generace pak následovala v roce 2015.