Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tři Rapidy, SUV-kupé nebo Octavia s netradičními světly. Tyto škodovky u nás nekoupíte

Jan Zajíc
Diskuze (7)

Česká automobilka Škoda působí na různých světových trzích, její modely tedy musí oslovovat zákazníky se specifickým vkusem a s odlišnými požadavky.

V nabídce mladoboleslavské společnosti proto figurují i vozy přizpůsobené nárokům místních řidičů a potřebám trhu. A dokonce existují také škodovky, které se nabízejí výhradně v jedné zemi.

Nejvíc takových modelů Škoda prodává v Číně, která je pro českou automobilku největším trhem, najdeme je ale také v Indii a Rusku. Jaké to jsou?

Čína

Škoda Octavia Pro

Model vycházející z nové generace Octavie, který je aktuálně jedinou dostupnou verzí nové "oktávky" na čínském trhu, odráží zálibu tamních zákazníků v prostoru na zadních sedadlech: čím více ho tu je, tím lépe Číňané auto vnímají.

Octavia Pro má proto o 44 milimetrů prodloužený rozvor a o 64 milimetrů delší karoserii. Liftback navíc dostal designové prvky typické pro naši Octavii RS. O pohon se stará motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW spřažený výhradně se sedmistupňovým automatem DSG.

Škoda Karoq

Prodlouženou variantu u nás známého modelu nabízí v Číně Škoda i v případě kompaktního SUV Karoq. Ten se, stejně jako Octavia, vyrábí v továrně v Ning-po a má rozvor náprav delší o 50 milimetrů než běžné provedení. A stejně jako u Octavie, i Karoq si tamní zákazníci mohou objednat jen v prodloužené variantě. 

Škoda Kamiq

Čínský Kamiq je v podstatě úplně jiné auto než ten evropský. Využívá odlišný technický základ a sází také na specifický design. Rozvor tohoto provedení činí 2610 milimetrů a délka je 4390 milimetrů, čínský Kamiq je tedy asi o 15 centimetrů delší než ten evropský. Jiný je i interiér s dotykovým displejem infotainmentu integrovaným do palubní desky namísto volně stojícího panelu.

Škoda Kamiq GT

Kamiq GT představuje jakousi sportovnější a stylovější verzi malého crossoveru, o němž Škoda mluví jako o SUV-kupé. Jeho design vznikl ve spolupráci designérů Škoda Design v Česku a SAIC Volkswagen v Číně.

Škoda Kodiaq GT

Škoda v Číně kromě Kamiqu GT nabízí ještě jedno SUV-kupé: větší Kodiaq GT, který je vůbec prvním vozem značky Škoda v tomto specifickém designovém stylu.  Paleta motorů zahrnuje čtyřválce 1.4 TSI o výkonu 110 kW a 2.0 TSI o výkonech 137 a 162 kW. Nechybí pohon všech kol a sedmistupňová převodovka DSG.

Škoda Octavia III

Octavii si mohou čínští zákazníci stále pořídit i v jeho třetí generaci, která hraje roli cenově dostupnějšího provedení nejoblíbenějšího modelu značky Škoda.

Oproti předchozí generaci evropské verze se ta čínská liší v designu, hlavně jinými tvary zadních světlometů, které jsou bližší Superbu. Ve srovnání s novou prodlouženou Octavií Pro je v Číně nabízená třetí generace o 88 milimetrů kratší.

Škoda Rapid

V Číně se nadále vyrábí i Rapid, který v evropské nabídce nahradila Scala. Nadále je tu model dostupný v provedení sedan i jako hatchback s přídomkem Spaceback, auto ovšem dostalo upravený design, takže se zejména příď vzhledem přiblížila Scale a Octavii. Infotainment vozu má dotykový displej integrovaný do palubní desky. Pohon zajišťuje motor 1.5 MPI s výkonem 82 kW.

Rusko

Škoda Rapid

Specifické provedení Rapidu prodává Škoda v Rusku, kde se tento model v inovovaném provedení vyrábí jako liftback. Jeho současnou podobu automobilka představila roku 2019.

Že jde o jiný vůz než ten pro čínské zákazníky, ukazuje interiér: infotainment tu má volně stojící displej, ovšem stále s tradičními ovládacími tlačítky pro některé funkce, které jinde najdeme už jen v dotykové formě. Pod kapotou ruského provedení najdeme agregát 1.6 MPI o výkonech 66 a 81 kW, nebo přeplňovaný 1.4 TSI s 92 kW. Ten má sedmistupňový automat DSG.

Indie

Škoda Rapid

Svůj vlastní Rapid dostala také Indie. Tamní model byl dokonce jedním z prvních „domestikovaných“ modelů značky, který se technicky vždy lišil od typů nabízených v Evropě i na jiných světových trzích. V závodě v Púně vyráběný sedan používá platformu PQ25, která byla základem pro malé a kompaktní vozy koncernu Volkswagen před současnou platformou MQB.

Škoda Kushaq

V Indii Škoda plánuje velkou ofenzívu a v jejím čele bude nové SUV Kushaq, první vůz postavený na základě pro tamní trh speciálně vyvinuté platformy MQB-A0-IN a vytvořený v rámci strategie India 2.0.

Kushaq se coby vůz přizpůsobený potřebám indických zákazníků vyznačuje specifickým designem, výraznými barvami v exteriéru i interiéru nebo netradičními detaily, které odrážejí vkus indických zákazníků - například odkládací prostor pro talisman na přístrojové desce.

Jan Zajíc
Diskuze (7)

Doporučujeme

14. 6. 2021 11:05
222 fotek
Zajímalo by mě, kdy dáte galerii s 222 fotkami k autům, která jsou opravdu zajímavá nebo si je aspoň člověk může koupit a vyzkoušet... :no:
Avatar - Ada je zase tady
12. 6. 2021 23:11
Re: ...
presne. Auto s muzeálním benzínovým motorem a automatem koupí jen blb. :no:
12. 6. 2021 20:30
Re: hrdost?
Prečo?
Avatar - petr petrumr
12. 6. 2021 19:01
hrdost?
EU musí zakročit a výdělek musí jít stranou. V rusku a číně by se měla výroba aut vlastněná automobilkama z EU zastavit.