Škoda už vyrobila milion SUV. Který model vede v počtu kusů?
Škoda Auto má opět důvod k oslavě. Vyrobila již milion automobilů kategorie SUV, dnes tak populární kategorie. Jubilejním vozem se stal zelený Karoq v odstínu Emerald, který zamířil do Španělska.
Automobil ve výbavě Ambition je poháněný motorem 1.5 TSI, kombinovaný s převodovkou DSG. Pořídil si ho jistý Eike Schröder, Němec usazený ve Španělsku a jeho manželka Carmela Garbajosa, kteří si jej vybrali díky přesvědčivému poměru ceny a výkonu nebo moderní technice. Karoq je pro ně vůbec první Škodovkou.
„SUV nabízejí komfort, mnoho prostoru a dynamický a zároveň elegantní design. Kromě toho zákazníci oceňují také zvýšený posez a s ním spojený pocit bezpečnosti. Obě naše SUV to nabízejí a u zákazníků si vedou velmi dobře,“ vysvětluje oblibu SUV předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier.
Mladoboleslavský příběh v kategorii SUV začíná v roce 2009, kdy se začal vyrábět model Yeti, který je dodnes nejúspěšnějším SUV s okřídleným šípem ve znaku. Vyrobilo se ho celkem 684.513 exemplářů. Mimo zpevněné cesty ale vozy Škoda zamířily již dříve, ať už prototypy nebo speciály pro východní trhy (Skopak pro Pákistán, Trekka pro Nový Zéland).
Yeti vydržel ve výrobě až do loňského roku, kdy byl nepřímo nahrazen modelem Karoq. Ten přijel nejen s novou technikou a zcela jiným designem, ale také většími rozměry než předchůdce. Po pouhém roce prodeje má Karoq na svém kontě už přes 87.800 vyrobených kusů.
V české nabídce Karoq doplňuje větší Kodiaq, který díky své prostornější karoserii poskytuje prostor až pro sedm osob. Představen byl v roce 2016, od té doby byl postaven ve více než 215.600 kusech.
Na čínském trhu Škoda nabízí ještě jedno SUV. Jmenuje se Kamiq a je to městský crossover dlouhý 4.390 mm, který pohání zážehová patnáctistovka o výkonu 81 kW. Kamiq má lákat hlavně na atraktivní cenu, prodávat se začal na jaře, od kdy vznikl již ve 12.000 kusech.
S třemi SUV mladoboleslavské značky to přitom určitě nekončí, automobilka v rámci své Strategie 2025 počítá s dalším rozšířením jejich nabídky. „V současné době přijímáme potřebná opatření, abychom mohli i v budoucnosti uspokojit rostoucí poptávku po vozech tohoto segmentu. Například náš závod v Kvasinách bude kompetenčním centrem pro výrobu vozů kategorie SUV,“ říká k tomu Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škody za oblast výroby a logistiky.
Čínským zákazníkům se ještě letos představí Kodiaq GT, model s dynamickou siluetou ve stylu BMW X6 na bázi v Kvasinách vyráběného auta, u něž stále není jasné, zda zavítá i do Evropy. Problémem je nedostatečná výrobní kapacita evropských továren.
Určitě se však dočkáme sériové verze konceptu Škoda Vision X. Městské SUV se zatím neznámým jménem (co třeba registrované označení Anuq?) má debutovat na jaře v Ženevě a v lecčems se bude podobat letos prezentovanému konceptu. Pro rok 2020 je pak chystané také elektrické SUV, sériová verze studie Vision E.