Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda
Škoda Scala 1.0 TSI
Škoda Scala 1.0 TSI
Škoda Scala 1.0 TSI
52 Fotogalerie

Škoda vylepšuje své vozy. Pro modelový rok 2021 dostanou dvouramenný volant, Lauru i nové 1.0 TSI

Prvky z nové Škody Octavia se postupně dostanou i do dalších modelů mladoboleslavské značky. Řeč je o dvouramenném volantu nebo tříválci 1.0 TSI Evo.

Škoda již tradičně kontinuálně vylepšuje své modely. Modelová péče tak nechybí ani letos, pro nadcházející modelový rok 2021. Zaměřila se na vícero oblastí, design, konektivitu i techniku v útrobách.

Směr změn vytyčila nová generace Octavie, jejíž vybrané prvky se postupně dostanou také do dalších modelů. Konkrétně jde o dvouramenný volant, který se nově objeví rovněž v modelech Fabia, Scala, Kamiq, Karoq, Superb i Kodiaq. Multifunkční verze volantu má nově uspořádaná tlačítka s novými otočnými ovladači, díky čemuž je jeho prostřednictvím možné ovládat až 14 různých funkcí, včetně na přání dostupného vyhřívání volantu nebo asistenčních systémů. Tříramenný volant do budoucna zůstane vyhrazen sportovně stylizovaným verzím, jako je RS, Sportline nebo Monte Carlo.

Z Octavie čtvrté generace do ostatních modelů v průběhu roku zamíří také inovované motory s přívlastkem Evo. Konkrétně jde o tříválec 1.0 TSI Evo, čtyřválce 1.5 TSI Evo a 2.0 TSI Evo a turbodiesel 2.0 TDI.

Nové 1.0 TSI Evo je vybaveno turbodmychadlem s proměnlivou geometrií rozváděcích lopatek, vstřikováním pracujícím s tlakem až 350 bar a filtrem pevných částic. Pracuje v hospodárném Millerově spalovacím cyklu, kdy se sací ventily zavírají až v průběhu kompresního zdvihu pístu ve válci, čímž je z válce vytlačována část nasátého vzduchu – kompresní poměr tak zůstává stejný, ale expanzní je zvýšen na 12,5:1, což umožňuje zvýšit točivý moment v nižších otáčkách. Nové naftové motory Evo zase díky optimalizaci systému úpravy výfukových plynů SCR se dvěma katalyzátory vypouští až o 80 % méně oxidů dusíku (NOx).

Co se pak týče motorů, zmínit musíme i návrat kombinace tříválce 1.0 TSI (70 kW) a převodovky DSG do modelu Fabia.

Na straně konektivity je pak novinkou rozšíření nové generace infotainmentu MIB3 do modelů Karoq, Kodiaq a Superb. Ta konkrétně znamená nejen bezdrátové zrcadlení funkcí chytrých telefonů na obrazovku infotainmentu SmartLink, ale také příchod digitální asistentky Laura.

Video placeholder
Škoda: Instruktážní video k novému infotainmentu • Škoda Auto

Rozšířené hlasové ovládání využívající i online data dokáže splnit pokyny nejrůznějších druhů. Zahájí například navigaci k určenému cíli, vyhledá oblíbenou hudbu nebo si nechá nadiktovat SMS. Vedle češtiny přitom zvládá také komunikovat v angličtině, němčině, francouzštině, španělštině a italštině, přičemž si poradí i s dialekty.

Plusem je i funkce Personalizace 2.0, díky níž nemusejí uživatelé znovu nastavovat své uživatelské nastavení u nově zakoupeného vozidla nebo při přesedání mezi několika vozy. Veškeré nastavení ergonomických a komfortních parametrů se totiž automaticky ukládá do cloudu. Funkce je dostupná pro Superb, Kodiaq, Karoq, Kamiq a Scalu.

Všechny multimediální systémy pak nově podpoří digitální příjem rádia, Superb, Kodiaq a Karoq se pak nově spolehnou na konektory USB-C, přičemž jej budou mít jako Octavia na přání také u vnitřního zpětného zrcátka pro možnost připojení externí palubní kamery. Superb a Karoq se navíc dočkají rozšíření asistenčních systémů o panoramatický kamerový systém a asistent pro manévrování s přívěsem, dosud známý z Kodiaqu, zatímco pro Scalu a Kamiq bude možné nově objednat rozpoznávání dopravních značek.