Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda vylepšuje své vozy. Pro modelový rok 2021 dostanou dvouramenný volant, Lauru i nové 1.0 TSI

David Bureš
Diskuze (25)

Prvky z nové Škody Octavia se postupně dostanou i do dalších modelů mladoboleslavské značky. Řeč je o dvouramenném volantu nebo tříválci 1.0 TSI Evo.

Škoda již tradičně kontinuálně vylepšuje své modely. Modelová péče tak nechybí ani letos, pro nadcházející modelový rok 2021. Zaměřila se na vícero oblastí, design, konektivitu i techniku v útrobách.

Směr změn vytyčila nová generace Octavie, jejíž vybrané prvky se postupně dostanou také do dalších modelů. Konkrétně jde o dvouramenný volant, který se nově objeví rovněž v modelech Fabia, Scala, Kamiq, Karoq, Superb i Kodiaq. Multifunkční verze volantu má nově uspořádaná tlačítka s novými otočnými ovladači, díky čemuž je jeho prostřednictvím možné ovládat až 14 různých funkcí, včetně na přání dostupného vyhřívání volantu nebo asistenčních systémů. Tříramenný volant do budoucna zůstane vyhrazen sportovně stylizovaným verzím, jako je RS, Sportline nebo Monte Carlo.

Z Octavie čtvrté generace do ostatních modelů v průběhu roku zamíří také inovované motory s přívlastkem Evo. Konkrétně jde o tříválec 1.0 TSI Evo, čtyřválce 1.5 TSI Evo a 2.0 TSI Evo a turbodiesel 2.0 TDI.

Nové 1.0 TSI Evo je vybaveno turbodmychadlem s proměnlivou geometrií rozváděcích lopatek, vstřikováním pracujícím s tlakem až 350 bar a filtrem pevných částic. Pracuje v hospodárném Millerově spalovacím cyklu, kdy se sací ventily zavírají až v průběhu kompresního zdvihu pístu ve válci, čímž je z válce vytlačována část nasátého vzduchu – kompresní poměr tak zůstává stejný, ale expanzní je zvýšen na 12,5:1, což umožňuje zvýšit točivý moment v nižších otáčkách. Nové naftové motory Evo zase díky optimalizaci systému úpravy výfukových plynů SCR se dvěma katalyzátory vypouští až o 80 % méně oxidů dusíku (NOx).

Co se pak týče motorů, zmínit musíme i návrat kombinace tříválce 1.0 TSI (70 kW) a převodovky DSG do modelu Fabia.

Na straně konektivity je pak novinkou rozšíření nové generace infotainmentu MIB3 do modelů Karoq, Kodiaq a Superb. Ta konkrétně znamená nejen bezdrátové zrcadlení funkcí chytrých telefonů na obrazovku infotainmentu SmartLink, ale také příchod digitální asistentky Laura.

Video se připravuje ...

Rozšířené hlasové ovládání využívající i online data dokáže splnit pokyny nejrůznějších druhů. Zahájí například navigaci k určenému cíli, vyhledá oblíbenou hudbu nebo si nechá nadiktovat SMS. Vedle češtiny přitom zvládá také komunikovat v angličtině, němčině, francouzštině, španělštině a italštině, přičemž si poradí i s dialekty.

Plusem je i funkce Personalizace 2.0, díky níž nemusejí uživatelé znovu nastavovat své uživatelské nastavení u nově zakoupeného vozidla nebo při přesedání mezi několika vozy. Veškeré nastavení ergonomických a komfortních parametrů se totiž automaticky ukládá do cloudu. Funkce je dostupná pro Superb, Kodiaq, Karoq, Kamiq a Scalu.

Všechny multimediální systémy pak nově podpoří digitální příjem rádia, Superb, Kodiaq a Karoq se pak nově spolehnou na konektory USB-C, přičemž jej budou mít jako Octavia na přání také u vnitřního zpětného zrcátka pro možnost připojení externí palubní kamery. Superb a Karoq se navíc dočkají rozšíření asistenčních systémů o panoramatický kamerový systém a asistent pro manévrování s přívěsem, dosud známý z Kodiaqu, zatímco pro Scalu a Kamiq bude možné nově objednat rozpoznávání dopravních značek.

David Bureš
Diskuze (25)

Doporučujeme

26. 6. 2020 07:57
Škoda Auto...
Škodovka není nic jiného než Český Vokswagen jen parametry přizpůsobené pro naivní Čechy. Velká marketingová masáž je samozřejmě placena Němci už se konečně probuďte lidi a kupte si pořádné auto. Mizerné turbo motory které jsou jak steroidech hlavně, že jsou nízké emise spotřeba a mají velký odpich na životnost a kvalitu se už dnes nehledí jen hrabat pod sebe to je dnešní doba.
Avatar - elpsycho
25. 6. 2020 11:54
Re: A co tak nějaký trochu motor....
Technické parametry a mixérový zvuk je jedna věc, ale jako uživatel motorů 1,9 TDI AHF 81kW a K20A2 147kW můžu s klidným svědomím říct, že v běžně používaném pásmu 2-4000 otáček ten komicky malý tříválec jede tak nějak stejně.
Avatar - elpsycho
25. 6. 2020 11:49
Re: Evo
Ono je to něco za něco - životnost vs uživatelská přívětivost. TSI s přímým vstřikem reaguje svižně na polohu plynového pedálu, i když otáčky při řazení nahoru mají taky tendenci viset dýl než by řidič chtěl. Ale ve srovnání s 0,9 TCe jsou reakce pořád rychlejší násobně ve všech režimech. Doufám že to Renault u 1.0 TCe trochu poladil, test mě teprve čeká. Nejlepší z obou světů co do reakcí a životnosti představuje Suzuki Dualjet 1,2 bez turba, ale atmosféra má prostě své limity a v běžně používaných otáčkách nejede a musí se podřazovat.
24. 6. 2020 17:36
Re: A co tak nějaký trochu motor....
Určitě byl, ale nejdřív musí ekoteroristické vedení EU skončit v propadlišti dějin!!! :-O
Avatar - twistedTSD
24. 6. 2020 16:33
Re: Máme nový Opel Mokka...
Wtf? Fabia Junior už je dost dlouho minulostí.