Model Yeti sice úspěšně odstartoval vlnu populárních SUV značky Škoda, druhé generace se však nedočkal. Jak by dnes mohla vypadat?
Škoda Yeti, tedy pokud nepočítáme modely jako Trekka či Babeta, byla prvním mladoboleslavským vozem segmentu SUV, jehož popularita od začátku nového tisíciletí prudce rostla. Kompaktní zvýšený vůz s nezaměnitelným designem byl představen na ženevském autosalonu v roce 2009 a jeho výroba probíhala až do roku 2017
Navzdory popularitě se model Yeti přímého nástupce nedočkal, místo něj dostali zákazníci model Karoq, menšího sourozence až sedmimístného SUV Kodiaq. Po letech pak nabídku modelů SUV s okřídleným šípem ve znaku doplnil ještě menší model Kamiq, který je i díky absenci pohonu všech kol spíše stylovou záležitostí do města.
Pokud vás ale trápí otázka, jak by dnes druhá generace modelu Škoda Yeti vypadala, může vám částečnou odpověď nabídnout náš grafik Honza Lušovský, který se pustil do virtuálního konceptu. V něm vycházel jak ze současných trendů mladoboleslavské automobilky, tak z původního konceptu Yeti, představeného již v roce 2005 na frankfurtském autosalonu.
Design zůstává svébytný a sází na ostře řazené hrany. Přídi dominuje kolmá maska s typickým designem, lemovaná ostře řezanými a nízkými světlomety. Grafik dále použil hranaté podběhy kol, ponechal lakované B- sloupky a zajímavým detailem je robustně vypadající střešní nosič, který po vzoru konceptu opticky navazuje na A-sloupky.
Zadní partie vozu vypadají poněkud divočeji. Opět vidíme ostře řazené linie a hrany, pozornost ale přitahují především specifické zadní svítilny, které jsou napříč pátými dveřmi propojeny zřejmě osvětlenou lištou. Typické boční prosklení pak zůstalo zachované.
Je jisté, že se už nové generace modelu Yeti nedočkáme, v komentářích nám ale klidně dejte vědět, jak se vám vize našeho grafika líbí a jak na první generaci modelu Yeti vzpomínáte.