Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Smart ve Frankfurtu 2009

Diskuze (0)
Vedle různých akčních modelů a derivátů ForTwo přichází do výroby také nový elektroSmart.

ForTwo electric drive

Druhá generace Smartu s elektrickým pohonem se dostane do výroby v listopadu 2009. Na rozdíl od předchůdce dostane 14kWh lithium-iontové baterie od Tesla Motors, umístěné v podlaze mezi nápravami. Elektromotor o výkonu 30 kW a točivém momentu 120 Nm našel své místo pro Smart tradičně vzadu. Dobíjení je možné přímo doma z rozvodné sítě, při plném nabití se dojezd pohybuje kolem 135 km. Akcelerace z 0 na 60 km/h trvá elektrickému Smartu 6,5 sekundy, nejvyšší rychlost je omezena na 100 km/h. Vzhledem k charakteristice elektromotoru má vůz jen jeden fixní převod, pro couvání se motor spustí opačným směrem.

Na konci roku 2009 bude ForTwo electric drive nabídnut k pronájmu ve vybraných evropských a amerických městech. První vozy budou dodány do Berlína, kde automobilka spolupracuje s energetickým koncernem RWE a spolkovou vládou na projektu e-mobility Berlin. Z dalších metropolí se dočká Hamburg, Paříž, Řím, Milán, Madrid a Pisa. Zpočátku bude Smart nabízen k pronájmu v délce trvání 4 roky nebo 60 tisíc km, od roku 2012 by se měla rozeběhnout velkosériová výroba s možností prodeje koncovým zákazníkům.

ForTwo cdi 2010

ForTwo cdi – nejúspornější dieselové auto současnosti – se dočkal zlepšení svých parametrů při zachování spotřeby. Výkon 0,8litrového tříválce vzroste z 33 na 40 kW, tedy o celých 21 %. Navýšení maxima točivého momentu o 20 na 130 Nm znamená posílení o 18 %. Posílení motoru se znatelně projeví ve zrychlení – akcelerace na 100 km/h potrvá 40kW Smartu cdi 16,8 s, tedy o 2 sekundy kratší dobu než dosud. Kombinovaná spotřeba je 3,4 l/100 km, emise CO2 88 g/km.

Vyššího výkonu u Smartu dosáhli úpravou povrchu pístů, upraveným nastavením vstřikování a vyšším tlakem paliva. Nárůst točivého momentu umožnil prodloužit vyšší převody – konkrétně čtvrtý o 10 % a pátý o 11 %, u automatizované převodovky také došlo ke změně řazení. Modernizovaný dieselový Smart řadí dříve a při stejné rychlosti má jeho motor méně otáček, pozitivním efektem je tedy nižší skutečná spotřeba při běžném stylu jízdy.

Samozřejmostí je u úsporného dieselu instalace filtru pevných částic a splnění limitů normy Euro 5. Této normě v modelovém roce 2010 vyhoví všechny Smarty, včetně nejvýkonnější verze Brabus.

ForTwo edition highstyle

Edice Highstyle se od ostatních zástupců své značky vzhledově odlišuje především čokoládově hnědou barvou povrchových dílů karoserie, rám tridion, maska chladiče a kryty zpětných zrcátek mají šedý kovový povrch. Vnější vzhled dále odlišují 15palcová litá kola s dvanácti paprsky a loga edition highstyle na sloupcích čelního skla.

V interiéru je použita šedá látka a kůže v kombinaci s detaily v hnědé barvě. Uvnitř je tak barevné uspořádání přesným opakem exteriéru. Šedou kůží je obšit i sportovní tříramenný volant a hlavice řadicí páky. Výbava vychází z nejvyššího stupně coupé passion a standardem je elektrické ovládání oken, panoramatická střecha, automatická klimatizace a audio systém.

K dispozici budou dvě benzinové motorizace. První je atmosférický litrový tříválec s výkonem 52 kW (71 k) spolupracující se systémem start-stop a druhým je přeplňovaný motor s výkonem 62 kW (84 k).

Brabus tailor made

Na vrcholu modelové řady Smart se objevuje novinka v podobě programu Tailor made pro modely Smart Brabus. Mottem této individualizace je „všechno je možné“ – Smart nabídne za příplatek tisíce kombinací barvy karoserie a doplňků exteriéru. Střecha u ForTwo cabrio Brabus může mít jednu z šesti barev, pro interiér je připraveno zhruba 100 různých odstínů kůže.


Diskuze (0)