Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sportovní Audi e-tron GT je po faceliftu ještě silnější. Má až 925 koní

Ondřej Šámal
Diskuze (28)

Po modernizaci Porsche Taycan přichází na řadu také jeho sourozenec od Audi. Elektrický e-tron GT přiváží nové verze včetně vrcholného modelu s přídomkem performance.

Dvojice technicky příbuzných sportovních elektromobilů v podobě Porsche Taycan a Audi e-tron GT chvíli po sobě představují omlazené verze. Po stránce designu zůstávají oba vozy téměř stejné jako dosud. Verze RS nově vypadá trochu ostřeji. Základní rysy ovšem zůstaly nezměněny.

V interiéru najdeme předělaná sedadla (u RS na přání s masážní funkcí), jiný volant s plochým spodkem, nechybějí ani dřevěný dekor as další drobnosti. Virtuální palubní přístroje nově zobrazují více údajů (například teplotu trakčního akumulátoru či aktuální nejvyšší dostupný dobíjecí výkon). Ve výbavě najdeme panoramatické střešní okno s technologií PDLC s tekutými krystaly, díky kterým můžete průsvitnost skla měnit.

Novinkou je mírné překopání výbav. Do nabídky totiž přibyla provedení S e-tron GT, které nahrazuje dosud základní e-tron GT, a vrcholné RS e-tron GT performance.

Video se připravuje ...

Přední elektromotor s permanentními magnety má výkon 176 kilowattů, přičemž model RS e-tron GT performance má modifikovanou výkonovou elektroniku s přepracovaným invertorem pro vyšší výkon a lepší dynamiku.

Zadní synchronní elektrická jednotka s permanentními magnety o axiální délce 192 milimetrů a průměru 230 mm je zcela nová a pochází od vývojově mladších elektromobilů Audi Q6 e-tron a Porsche Macan na platformě PPE. Základní S e-tron GT má celkově rovných 500 kilowattů (0-100 km/h za 3,4 sekundy), RS e-tron GT dává dokonce 630 kW (2,8 s). V případě verze performance se ovšem můžete spolehnout až na 680 kilowattů neboli 925 koní, díky čemuž se jedná o nejvýkonnější sériové audi všech dob. Na stovce je vrcholné provedení ještě o tři desetiny sekundy dříve než standardní RS. U obou nejsilnějších variant navíc máte k dispozici krátkodobé zvýšení výkonu až o 70 kilowattů.

Verze S má nové a větší brzdové kotouče, modely RS dostaly standardní brzdové disky potažené karbidem (ty jsou u „eSka“ volitelné). V případě zájmu si u všech tří typů můžete připlatit za karbon-keramické brzdy s desetipístkovými třmeny.

Navzdory zvýšení výkonu se automobilce podařilo snížit hmotnost zadního elektrického motoru o významných deset kilogramů. Vděčí za to lehčímu rotoru a statoru a optimalizovanému chladicímu systému. Facelift přináší také tužší hnací hřídel a přepracovanou elektroniku řízení pohonu všech kol.

Dalších devět kilogramů se podařilo uspořit u trakčního akumulátoru s vyšší energetickou hustotou, přičemž celková kapacita vzrostla na 105 kWh, využitelných je 97 kilowatthodin. Výkon rekuperace se zvýšil z 290 na 400 kilowattů, přičemž řidič si stále může pádly pod volantem řídit její intenzitu.

Spolu s tím se také zvýšil maximální dobíjecí výkon o 50 na 320 kilowattů, z deseti na 80 % využitelné kapacity baterie se tak dostanete už za 18 minut. Za deset minut pak v ideálním případě nasosáte dostatek energie na 280 kilometrů jízdy. Výhodou je také celkově plošší dobíjecí křivka, která vyšší výkon udrží po delší dobu. Standardní 11kW palubní dobíječku můžete na přání vyměnit za 22kilowattovou. Díky čtyřem chladicím okruhům akumulátoru zvládne omlazené elektrické audi vyšší zátěž, v chladných měsících zase baterii a další systému dokáže dříve zahřát na provozní teplotu.

Video se připravuje ...

Standardní podvozek s dvoukomorovými tlumiči pérování s dvojicí ventilů je zcela nový. Za příplatek jej budete moci vyměnit za aktivní odpružení. V obou případech se dočkáte ještě lepšího spojení cestovního komfortu s jízdní jistotou. V ceníku můžete zaškrtnout také řízení všech kol s úhlem natočení zadních kol 2,8 stupňů, které pomáhá zejména v nižších rychlostech.  

České ceny inovovaného elektrického audi ještě zveřejněny nebyly, odpíchnout se ovšem můžete od těch německých. Základ S e-tron GT startuje na 126 tisících eur (asi 3.117.000 Kč), RS e-tron GT stojí 147.500 eur (v přepočtu zhruba 3.649. 000 korun), vrcholné RS e-tron GT performance vyjde na 160.500 eur, v přepočtu tedy okolo 3.970.000 Kč).

Ondřej Šámal
Diskuze (28)

Doporučujeme

Avatar - pradeda777
19. 6. 2024 08:00
Re: Ano...
????????????????
18. 6. 2024 20:51
Re: Všechno to je krásné,
Jj další Hamunní nick :-[]
Avatar - xxc
18. 6. 2024 17:05
Re: Všechno to je krásné,
To je len take by. Ale do firmy je to jedno, mne je jedno, cim jazdia zamestnanci.
18. 6. 2024 16:16
Re: Ano...
ty si to snad jdeš koupit nebo co?
Avatar - del42sa
18. 6. 2024 14:53
Re: Všechno to je krásné,
á, Trofim Lysenko má nový nick :D :yes: