Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Subaru BRZ STI Sport
Subaru BRZ STI Sport
Subaru BRZ STI Sport
Subaru BRZ STI Sport
43 Fotogalerie

Sportovní dvojčata Toyota GR86 a Subaru BRZ se představují v nových speciálních edicích

Lukáš Volšický

Oblíbená japonská zadokolka vyvinutá ve spolupráci značek Subaru a Toyota se na domácím trhu představuje ve dvou nových speciálních edicích. V Subaru vylepšili podvozek, zatímco v Toyota oslavují originální „Hachi-Roku“.

Řidičskou atmosférickou zadokolku z Japonska jsme si v Česku zamilovali. V minulosti jsme my Češi byli světově jedním z největších zájemců o dnes už kultovní „toyobaru“, které se k nám postupně dostalo i ve druhé generaci. Nejprve přijela Toyota GR86 a následně pro nás tuzemské zastoupení Subaru vybojovalo i sourozence s plejádami ve znaku. A teď se obě řidičské hračky odhalují v nových speciálních edicích, i když pouze pro Japonsko.

Subaru BRZ STI Sport zaujme vylepšeným podvozkem

První novinka se jmenuje Subaru BRZ STI Sport a v zemi vycházejícího slunce je ekvivalentem k nedávno uvedené americké sportovnější specifikaci BRZ tS. Subaru novou edici STI Sport vybavilo vylepšeným podvozkem s novými předními tlumiči Hitachi Astemo a pokročilejšími zadními tlumiči. Novému nastavení podvozku pro ještě lepší celkovou ovladatelnost se pak věnovala tovární divize Subaru Tecnica International (STI).

Nové Subaru BRZ STI Sport současně zaujme výkonnějšími brzdami Brembo v osmnáctipalcových tmavých kolech obutých do sportovních pneumatik o rozměru 215/40 R18. Kosmetickou změnou jsou i nové černé kryty zrcátek a střešní antény. Novinkou jsou i emblémy divize STI. V řidičsky zacílené kabině pak nově najdeme černo-červené čalounění a startovací tlačítko s logem STI.

Video placeholder
Subaru BRZ: Video z vývoje nové generace • Subaru

„BéeRZetko“ vylepšené sportovní divizí STI se oficiálně představí 24. září na komunitním setkání FUJI 86/BRZ STYLE 2023 na japonském závodním okruhu Fuji Speedway. Automobilka očekává, že na domácím trhu prodá až 350 kusů měsíčně. Základní cena za standardní verzi s manuální převodovkou začíná od přibližně 580 tisíc korun, s automatickou převodovkou je o přibližně deset tisíc korun dražší.

S nejnovějším modelovým rokem 2024 se v Japonsku nově představuje pro Subaru tradiční kamerový bezpečnostní systém EyeSight i pro vozy s manuální převodovkou. Novinkou japonské specifikace i i aktualizovaný software asistenčního systému VDC pro zvládnutí dynamiky vozidla.

Toyota GR86 AE86 40th Anniversary Edition oslavuje předchůdce

Druhou novinkou je stylovější Toyota GR86 ve speciální edici „40th Anniversary Edition“, kterou automobilka oslavuje originální „Hachi-Roku“ z osmdesátých let. Novinka okouzlí decentním retro designem inspirovaným původní Toyotou AE86 a bude k objednání pouze v bílé nebo červené barvě s černými pruhy s nápisem Since 1983 40th. Novými doplňky jsou i černá zrcátka a křidélko na víku zavazadelníku.

Dokonce i v Toyotě najdeme osobitější interiér spojující černou a červenou barvu čalounění. Automobilka speciální edici obouvá na kontrastní osmnáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 215/40 R18 a doplňuje je výkonnými brzdami Brembo. Tady shoda se Subaru končí, protože v podvozku najdeme tlumiče Sachs.

Nová speciální edice Toyoty GR86 se v Japonsku bude prodávat se základní cenou od zhruba 590 tisíc korun. Za variantu s automatickou převodovkou si zájemci připlatí dalších 14 tisíc korun. Výroční limitovaná edice vznikne v omezeném počtu 200 kusů.