Spy Photos: Audi A5 Sportback - Další čtyřdveřové kupé. Tentokrát z Ingolstadtu
Pokud to ale vypadá, že v této oblasti nemá Audi čím překvapit, není to pravda. Podle dostupných informací totiž bude A5 Sportback pětidveřové auto – jak už tradiční označení napovídá - bude mít výklopnou záď. Bude se tak jednat spíš o sportovnější a méně praktickou alternativu ke klasickému kombi A4 Avant. S ním bude mít ostatně mnoho společného, protože modelové řady A4 a A5 sdílejí podvozkovou platformu.
Tři různé Sportbacky
Audi v nejbližších letech nabídne pod jedním názvem tři různé modely. První z nich bude v roce 2009 A5 Sportback – čtyřdveřové kupé s výklopnou zádí, v podstatě půjde o sportovně střižený liftback. Na přelomu let 2009 a 2010 bude následovat A7 Sportback – čtyřdveřové kupé s klasickým vstupem do zavazadlového prostoru. A nakonec v roce 2011 přijde nová generace A3 Sportback, která bude stejně jako ta současná pětidveřovým autem na pomezí kombi a hatchbacku. Všechna tři auta budou výrazně dynamicky tvarovaná, sportovní a lifestylová. Proti Avantům budou méně prostorná, ale více osobitá.
A5 Sportback bude v přední části shodný s kupé A5. Část mezi koly bude prakticky stejná jako u nového sedanu A4, takže cestující na zadních sedadlech budou mít dostatek prostoru i v oblasti hlavy. Zadní část bude už výše popsaná novinka Audi, která stojí na půli cesty od sedanu ke kupé. I když by bezrámová okna ve dveřích byla zajímavým zpestřením (a Passat CC je má), kvůli problémům s aerodynamickým hlukem se jich nejspíš nedočkáme. Na víku zavazadlového prostoru ale bude výsuvný spoiler, který má ve vysokých rychlostech zvyšovat přítlak na zadní kola.
Známé motory
Audi nabídne pro A5 Sportback celkem známou paletu motorizací, kromě jediné jsou všechny přeplňované. Základem bude benzinový motor 1,8 TFSI s výkonem 118 kW a točivým momentem 250 Nm. Dále budou následovat dvě výkonové varianty motoru 2,0 TFSI – 132 kW, 320 Nm a 155 kW, 350 Nm. Vrcholem benzinových motorizací bude atmosférický šestiválec 3,2 FSI o výkonu 195 kW, který dosahuje maxima točivého momentu 330 Nm. Ze vznětových motorů jsou pro A5 Sportback určeny dvě verze motoru 2,0 TDI o výkonu 105 kW (točivý moment 320 Nm) nebo 125 kW (350 Nm) a dva vidlicové šestiválce 2,7 TDI (140 kW, 380 Nm) a 3,0 TDI (176 kW, 500 Nm).
Pohon všech kol Quattro bude standardně dodáván s nejsilnějším turbodieselem a na přání i se silnějším 2,0 TDI a dvěma nejsilnějšími benzinovými motory. Automatická dvouspojková převodovka DSG bude mít ve spojení s pohonem všech kol nově sedm převodových stupňů místo šesti. Pro modely s pohonem přední nápravy je zase nachystaná možnost převodovky Multitronic.
V oblasti ekologie chystá Audi možnost spalování alternativních paliv a použití technologie AdBlue pro dieselové motory – vstřikování močoviny do výfukového potrubí pro snížení emisí oxidů dusíku. O případném hybridním pohonu ale zatím nejsou žádné informace.