Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Audi A5 Sportback - Další čtyřdveřové kupé. Tentokrát z Ingolstadtu

Diskuze (37)
Co vznikne když atraktivnímu kupé jako je Audi A5 přidáte druhý pár dveří? Čtyřdveřové kupé střední třídy navržené ve stylu Mercedesu CLS – průkopníka sportovního pojetí moderních prémiových sedanů. Do prodeje se dostane v první polovině roku 2009.

Pokud to ale vypadá, že v této oblasti nemá Audi čím překvapit, není to pravda. Podle dostupných informací totiž bude A5 Sportback pětidveřové auto – jak už tradiční označení napovídá - bude mít výklopnou záď. Bude se tak jednat spíš o sportovnější a méně praktickou alternativu ke klasickému kombi A4 Avant. S ním bude mít ostatně mnoho společného, protože modelové řady A4 a A5 sdílejí podvozkovou platformu.

Tři různé Sportbacky

Audi v nejbližších letech nabídne pod jedním názvem tři různé modely. První z nich bude v roce 2009 A5 Sportback – čtyřdveřové kupé s výklopnou zádí, v podstatě půjde o sportovně střižený liftback. Na přelomu let 2009 a 2010 bude následovat A7 Sportback – čtyřdveřové kupé s klasickým vstupem do zavazadlového prostoru. A nakonec v roce 2011 přijde nová generace A3 Sportback, která bude stejně jako ta současná pětidveřovým autem na pomezí kombi a hatchbacku. Všechna tři auta budou výrazně dynamicky tvarovaná, sportovní a lifestylová. Proti Avantům budou méně prostorná, ale více osobitá.

A5 Sportback bude v přední části shodný s kupé A5. Část mezi koly bude prakticky stejná jako u nového sedanu A4, takže cestující na zadních sedadlech budou mít dostatek prostoru i v oblasti hlavy. Zadní část bude už výše popsaná novinka Audi, která stojí na půli cesty od sedanu ke kupé. I když by bezrámová okna ve dveřích byla zajímavým zpestřením (a Passat CC je má), kvůli problémům s aerodynamickým hlukem se jich nejspíš nedočkáme. Na víku zavazadlového prostoru ale bude výsuvný spoiler, který má ve vysokých rychlostech zvyšovat přítlak na zadní kola.

Známé motory

Audi nabídne pro A5 Sportback celkem známou paletu motorizací, kromě jediné jsou všechny přeplňované. Základem bude benzinový motor 1,8 TFSI s výkonem 118 kW a točivým momentem 250 Nm. Dále budou následovat dvě výkonové varianty motoru 2,0 TFSI – 132 kW, 320 Nm a 155 kW, 350 Nm. Vrcholem benzinových motorizací bude atmosférický šestiválec 3,2 FSI o výkonu 195 kW, který dosahuje maxima točivého momentu 330 Nm. Ze vznětových motorů jsou pro A5 Sportback určeny dvě verze motoru 2,0 TDI o výkonu 105 kW (točivý moment 320 Nm) nebo 125 kW (350 Nm) a dva vidlicové šestiválce 2,7 TDI (140 kW, 380 Nm) a 3,0 TDI (176 kW, 500 Nm).

Pohon všech kol Quattro bude standardně dodáván s nejsilnějším turbodieselem a na přání i se silnějším 2,0 TDI a dvěma nejsilnějšími benzinovými motory. Automatická dvouspojková převodovka DSG bude mít ve spojení s pohonem všech kol nově sedm převodových stupňů místo šesti. Pro modely s pohonem přední nápravy je zase nachystaná možnost převodovky Multitronic.

V oblasti ekologie chystá Audi možnost spalování alternativních paliv a použití technologie AdBlue pro dieselové motory – vstřikování močoviny do výfukového potrubí pro snížení emisí oxidů dusíku. O případném hybridním pohonu ale zatím nejsou žádné informace.

Diskuze (37)
17. 9. 2008 03:02
???
tak po 1. nechapem, preco sa tu niekto rozculuje, ze kazda premiova znacka sa snazi zaplnit dieru na trhu. ved automobilky nie su charita a chcu hlavne zarobit. uz len najst v dnesnej dobe niaky volny priestor na trhu je pekne tazka praca. taktiez pojem 4 dverove coupe. doba ide dopredu a pozastavovat sa nad sloveckarenim marketingovych odeleni je zbytocne. treba si zvyknut, ze svet dnes pozna aj coupe so 4 dverami... takze asi tak. :-!
pokial ide o tuto A5-ku tak mne osobne sa to paci. je to svojske a mat tie penize, asi by som do toho isiel.
aj ked nie som zastanca Audi, tak dnes musim dat :yes: :yes: :yes:
16. 9. 2008 23:41
Re: Uvidíme...
A5 sportback urcite nebude konkurent CLS, aspon tedy dle meho nazoru. Konkurentem CLS se stane A7 ;-)
16. 9. 2008 21:18
Nákaza
Znížená strecha, úzke okná, minimalistické výhľady a hrdý názov "štvordverové kupé", to je snáď už choroba. Už len ten pojem je maximálna blbosť, a neustála snaha ponúkať verejnosti stále niečo športovejšie a ešte a ešte... Zakrátko budú autá len meter vysoké, zadkami budeme šúchať o zem, a na sedačkách sa nadvihovať, aby sme videli, kam nás to stádo koní spod kapoty ženie. tento smer je vážne chorý, blivajz na en-tú... :no:
Avatar - gld
16. 9. 2008 19:13
to je hnus
nepochybujem o tom že to bude skvelé prémiové rodinné vozidlo pre subhyperlux prémiových kovobojov ale je to škaredé ako noc...kupé kombi bravo, taká blbosť tu ešte nebola
16. 9. 2008 17:23
Re: Ber, nebo neber
Porsche mi tak netrápí >:D Ale měl jsem kdysi Camry nějakej 97 a když jsem vlez teď do toho Lexe, tak mě to prostě tak připadalo. Škoda, že ta poslední Camry tady neni. Do ty sem nestrčil za skoro 200tkm ani korunu, to byl dělňas, jak má být.