Spy Photos: Audi RS 4 Avant - Hot-kombi na Ringu
Audi testuje na Severní smyčce Nürburgringu novou generaci RS 4 Avant. Bude toto rychlé kombi poháněno atmosférickou jednotkou 4,2 V8 FSI z RS 5, nebo spíše 4,0 V8 TFSI s dvěma turbodmychadly?
Atmosférický motor 4,2 V8 s přímým vstřikováním FSI si RS 5 Coupé ponechalo i po svém letošním faceliftu, a tak je pravděpodobné, že tato jednotka bude použita rovněž pro RS 4. V RS 5 poskytuje tento osmiválec výkon 331 kW (450 k) při 8250 min-1. Točivý moment vrcholí 430 Nm mezi 4000 a 6000 min-1.
Stejnou jednotkou, avšak o výkonu 309 kW disponovala minulá generace RS 4, vyráběná mezi lety 2005 a 2008.
V motorovém prostoru nové RS 4 by se ale mohl objevit také vidlicový osmiválec 4,0 TFSI se dvěma turbodmychadly, který pohání letos představené Audi S6, S7 Sportback i S8. Čtyřlitrová V8 by však v RS 4 byla naladěna na nižší výkon než v případě těchto modelů. V S8 dosahuje výkonu 382 kW, v S6 i S7 Sportback tato jednotka disponuje 309 kW.
Oba osmiválce spolupracují se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic a stálým pohonem všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem. Tato technika by neměla chybět ani v RS 4.
Vzhled RS 4 bude vycházet z modernizované A4, kterou Audi rovněž testuje. Díky upravené přední masce single-frame a novým světlometům se bude A4 po faceliftu více podobat větší A6, která se v současné, sedmé generaci prodává od začátku letošního roku.
Design RS 4 ale bude definován mohutnějšími chladicími otvory v předním nárazníku či většími koncovkami výfuku, tedy prvky, které k vrcholné ingolstadtské řadě RS patří.
Minulá generace Audi RS 4 zvládla zrychlit z 0-100 km/h za 4,8 s a z 0-200 km/h za 16,6 s. Maximální rychlost byla elektronicky omezena na tradičních 250 km/h.