Spy Photos: Audi RS6 s rozšířenou karoserií a přeplňovaným desetiválcem
Současné desetiválcové S6 s motorem o objemu 5,2 l a nejvyšším výkonu 320 kW, dokáže vůz zrychlit na 100 km/h za 5,2 sekundy, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Nejvyšší točivý moment 540 Nm je k dispozici v rozmezí otáček 3000 až 4000 min-1, přičemž již od 2500 ot./min je točivý moment větší než 500 Nm, a to až do 5500 ot./min. Toto vše však zřejmě na nové konkurenty nebude stačit, myslí si u Audi.
Už minulý rok jsme psali: Zatímco Audi S6 mají na zádi čtyři kulaté koncovky výfuku, RS6 které vidíme na špionážních snímcích, dostanou dvě velké oválné koncovky a rozměrnější vstupní otvory v přídi. Dnes je zřejmé, že tehdy byly ještě prototypy oděny do předprodukčních kabátů S6. Nové snímky i přes rafinovanou optickou kamufláž zřetelně odhalují karoserii rozšířenou v oblasti blatníků.
Audi pro vrcholný model zvolilo přeplňování známého vidlicového desetiválce a tak nové RS6 se za zákazníky vydá s motorem, který bude mít výkon někde mezi 380 a 405 kW.
Motor vycházejí z konstrukce, kterou používá Lamborghini Gallardo, se bude utkávat s atmosférickými BMW M5 a Mercedesy E 63 AMG. Všichni tři konkurenti budou k dispozici i ve verzi kombi.
Nový model se představí na frankfurtském autosalonu.