Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Bude zcela nové Mini vypadat konečně jinak?

David Bureš
Diskuze (5)

Nová generace Mini bude delší a širší než ta současná, v interiéru pak chystá velké překvapení.

Prototyp nové generace Mini byl opět zachycen během testování. Fotografové tentokrát nedaleko Mnichova chytili testované nové Mini v silnějším provedení Cooper S. Zatímco tvary karoserie se od aktuální verze příliš nezmění, uvnitř nás čeká významná revoluce.

Interiér nového Mini totiž podle všeho už nebude disponovat retro prvky jako ten v současné generaci. Vnitřek příštího Mini se totiž více přiblíží autům mateřského BMW. Středový panel bude konvenční, na vrchu budou umístěny výdechy klimatizace, pod nimi ovládání klimatizace a rádio. Před řidičem bude klasická kaplička s přístroji.

Typický rychloměr centrálně umístěný na středovém panelu bude určen už jen věrným fanouškům tohoto řešení, podle zákulisních informací totiž bude pouze za příplatek. Mini tak vyslyší kritiky, kteří si stěžovali na špatnou čitelnost tohoto druhu rychloměru.

Testovaný automobil je nadále pečlivě zamaskován, i přes kamufláž je ale patrné, že se zvenku bude jednat o tradiční Mini. Křivky se mají inspirovat konceptem Mini Paceman, který se má na konci letošního roku dočkat sériové výroby.

Maska chladiče bude menší než u současného Mini. Prodlouží se kapota vozu, u verze Cooper S v ní nebude chybět chladicí otvor, A-sloupky budou užší, což zlepší výhled z auta.

Zatím není příliš jasné, jaké motory se objeví pod kapotou nového Mini. Očekává se však využití chystaných tříválců TwinPower, verze Cooper S by mohla být poháněna novou přeplňovanou zážehovou šestnáctistovkou s výkonem blízkým 135 kW. Vrcholná varianta John Cooper Works by pak mohla použít silnější verzi tohoto agregátu se 164 kW.

Vozidlo postavené na zcela nové platformě dostane tak jako dosud řadu karosářských provedení. Základní třídveřový hatchback bude dlouhý zhruba 3,8 metru, stejně tak jako dvoudveřové modely Coupé, Roadster a Cabriolet. Příští kombi Clubman, crossover Countryman a chystaný pětimístný minivan budou delší, na délku mají měřit asi 4,3 metru.

Prodej nové generace Mini bude zahájen v příštím roce. Na nové platformě s uspořádáním vše vpředu později vyjede také odvozený malý model značky BMW.

David Bureš
Diskuze (5)
22. 1. 2012 22:14
Interiér...
... chápu, že milion lidí milion chutí... ale ten současný interiér, který vypadá jako kříženec plastového hračkářství a prototypu vesmírné lodi Enterprise, mi přijde hodně mimo... pro mě osobně je to zásadní důvod, proč Mini nekoupit...
Avatar - salamoon
21. 1. 2012 18:41
konecne
ten aktualny interier mini je jedna ergonomicka katastrofa!
21. 1. 2012 18:24
Re: Mini pro všechny....
Naměkčit plasty... Jsem se zasmál. >:D :yes:
Mně spíš uniká smysl toho jména Mini. Při ± 4 m délky. Už se těším na 4,5 m Mini v přespříští generaci.
21. 1. 2012 11:15
Re: Mini pro všechny....
Je to správný krok. Chápu, že každému se líbí něco jiného, ale já beru interiér Mini za nejslabší stránku, kterou bych těžko překousával.
Je to trošku jiná liga, ale další retro vozy to zvládli jaksi lépe, i když jsou možná ještě více zaměřeny na dámskou klientelu, viz. F500. Z interiéru Beetlu nadšený nejsem, ale pořád je to akceptovatelnější. Parádní retro vnitřek u relativně konvenčního auta je v Guiliettě, i když týká se to jen vyšších výbav.
A to nejlepší je zmíněno na konci článku. Chceš megabudík? Za příplatek žádný problém! :yes:
21. 1. 2012 10:09
Mini pro všechny....
.... jistě, v zájmu co nejvyšších prodejů je potřeba interiér malinko unifikovat, aby se auto zavděčilo co nejširšímu spektru zákazníků....

Hlavně nezapomeňte pořádně naměkčit plasty, to je naprostý základ čehokoliv :yes:

Škoda..... (nepíšu to jako kritiku automobilky, spíš jen takový povzdech nad reálným stavem věcí....)