Spy Photos: Fiat 500 Cabrio úplně bez maskování
Fiat už v květnu loňského roku potvrdil, že retrostyl miniautomobilu Fiat 500 bude mít své pokračování v otevřené verzi. V létě pak přišla zpráva o uzavření dohody s firmou Magna Car Top Systems, která bude spolu s Fiatem otevřenou pětistovku vyrábět. Střešní sety bude Magna CTS do polotovarů Fiatu 500 montovat v Millenium Logistic Parc v polských Tychách, rodišti všech současných pětistovek.
Nový kabriolet Fiat 500 měl mít jednoduchý design a stejně jako hatchback by měl zůstat dostupným autem pro široké vrstvy. Jak toho dosáhnout? Střecha bude sice látková, ale vodicí roli obvykle skládacího rámu ponechali konstruktéři v tomto případě na původních pevných obloucích střechy. To zřejmě řeší strukturální stabilitu v případě nehody nebo dokonce převrácení vozu na střechu a jistě to usnadnilo práci konstruktérům, kteří připravovali pětistovku na dynamické kmitání, které obvykle vzniká při jízdě.
Toto řešení nabízí v podstatě srovnatelný pocit jízdy s „plnohodnotným“ kabrioletem. Navíc podobně řešenou stahovací střechu měl i klasický Fiat 500 z let 1957 až 1975 i Fiat 500 Topolino.
Doporučujeme |
Fiat 500 Cabrio: Oficiální skica odhaluje řešení střechy |