Spy Photos: Volkswagen Golf GTI v šestém kabátě
Walter de´Silva dal Golfu 6 novou tvář, blízkou Sciroccu, a podobný postup aplikovali ve Wolfsburgu také v interiéru. Na velkou obměnu čeká motorová paleta, ale Golfu GTI se to asi dotkne jen okrajově. Měl by totiž setrvat u jedné ze středních specifikací přeplňovaného dvoulitru TFSI, tentokrát asi rovnou se 155 kW. Nad ním už pravděpodobně nebude vidlicový šestiválec VR6, ale jen vrcholná verze motoru 2.0 TFSI (200 kW).
Na začátku roku 2010 má motorovou paletu otvírat dvojice malých přeplňovaných čtyřválců 1,2 TSI (63 a 77 kW), následovat budou deriváty známého čtyřválce 1,4 (59 kW, 90 kW a 118 kW). Turbodiesely budou zastoupeny verzemi 1,6 TDI (66 kW, 77 kW) a 2,0 TDI (103 kW a 125 kW) se vstřikováním common-rail. Ještě úspornější motorizací má být nový tříválec 1,2 TDI (55 kW, 180 Nm) se spotřebou jen 3,9 l/100 km. Na vrcholu by měl stát dvojitě přeplňovaný dvoulitr. Kdy přesně to bude zatím není jasné.
SROVNÁNÍ: Golf GT vs. Golf GTI vs. Golf R32 – jsou všechny „hot“? |