Ssangyong Chairman W: Modernizace osmiválcového sedanu
Jihokorejská automobilka Ssangyong je na evropských trzích známá především svými modely z kategorie SUV. Na domácím korejském trhu však tato firma nabízí i sedan Chairman. Jeho luxusnější provedení Chairman W bylo právě modernizováno.
Ssangyong je od loňského vlastněn indickou Mahindrou i pod novým vlastníkem se však nevzdává svých vazeb na Mercedes-Benz. To je patrné jak na vzhledu, tak na použité technice sedanu Chairman W.
Všechny motorizace totiž používají licenční sedmistupňovou samočinnou převodovku 7G-Tronic, kterou Ssangyong označuje jako T-Tronic. Příplatkový licenční systém pohonu všech kol je zase nazýván 4-Tronic (původně 4Matic).
V nabídce jsou tři motory. Pod označením CW600 se skrývá benzinový řadový šestiválec o objemu 3.199 cm3. Jeho výkon je 165 kW v 6600 min-1, vrchol točivého momentu 296 Nm leží v 4600 min-1. S tímto motorem jede Chairman W až rychlostí 205 km/h.
CW700 je řadový šestiválec o objemu 3.598 cm3, jehož maximální výkon je 184 kW v min-1. Točivý moment činí 343 Nm v 4400 min-1 Vrcholnou verzi má pohánět pětilitrová V8. Její parametry nejsou k dispozici. Ssangyong Chairman W bude prodáván ve dvou karosářských variantách – standardní a prodloužené, s označením Limouzine. Kratší verze je dlouhá 5.110 mm, rozvor činí 2.970 mm, ta delší má délku 5.410 mm a rozvor celých 3.270 mm. Výška je v obou případech 1.895 mm, kratší verze má na šířku 1.495 mm, Limouzine je o 5 mm širší. V základní výbavě Luxury je vůz vybaven devíti airbagy, zadní parkovací kamerou, parkovacími senzory, stabilizačním systémem, automatickou klimatizací, palubním počítačem, připojením Bluetooth, multimediálním systémem s obrazovkou o úhlopříčce 8palců či vyhřívaným volantem. Prestige přidává například přední ventilované a masážní sedačky s elektrickým ovládáním. V případě v kombinaci s větším šestiválcem je výbava rozšířena o další prvky. VVIP je vrcholnou verzí, zmíněná Limouzine znamená delší karoserii a několik log na karoserii. Cena Ssangyongu Chairman W začíná na domácím jihokorejském trhu na částce 57.400.000 wonů (zhruba 940 tisíc korun) za základní šestiválec (165 kW) s pohonem 2WD. Prodloužená verze s vrcholnou V8 přijde na 106.900.000 wonů (1,7 milionu korun). Hlavním konkurentem má být Hyundai Equus. SsangYong nabízí i menší sedan Chairman H, jehož inovovaná verze se v Jižní Koreji prodává od letošního května.