Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong Korando dostal nový diesel – větší, ale úspornější

Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla 2. 10. 2015
24
2
Zobrazit náhledy (24)
SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando SsangYong Korando
Kompaktní jihokorejské SUV SsangYong Korando se může těšit z nového turbodieselu pod kapotou. Ten je o dvě deci větší než doposud, ale zároveň má výrazně nižší spotřebu paliva.

SsangYong představuje nový turbodiesel pro model Korando modelového roku 2016. Jedná se o agregát o objemu 2,2 litru, který má výkon 131 kW a točivý moment 400 N.m. Oproti dosavadnímu dvoulitru to znamená nárůst o 2 kW a zejména 40 N.m, přičemž točivý moment je dostupný v širším spektru, a to od 1400 do 2800 otáček za minutu.

K dispozici je jak varianta s pohonem předních, tak všech čtyř kol. Novinkou v nabídce je rovněž šestistupňová automatická převodovka Aisin, základ pak tvoří manuální skříň o stejném počtu stupňů.

Nečekejte však, že větší jednotka musí mít automaticky větší spotřebu. Alespoň v evropském měřícím cyklu vykázalo Korando s novou jednotkou apetit pouze 5,3 l/100 km pro variantu s jednou poháněnou nápravou, zatímco dosavadní dvoulitr si vzal rovných šest litrů. Emise rovněž spadly, a to na 139 g/km.

Novinkou pro modelový rok 2016 jsou také decentní designové změny, kupříkladu černá maska chladiče, čiré blinkry či nový vzhled litých kol. Kdy vůz s novým motorem přijde na český trh, zatím není jasné. Podle vyjádření importéra se nyní jedná, zda modernizované Korando vůbec bude i pro české zákazníky.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

no.....
Martin
| 2. 10. 2015
hledám 4kolku, ve výběru krom Dustera je i toto vozítko, jenžto mě stále překvapuje parametry, nikdy jsem v něm nejel, je jich tu v Čr opravdu málo, podle mě nedoceněný auto se super motorem, jen ta cena za 4x4 by mohla být o malinko menší, jen o malinko
Avatar - H/K_svwet
nahodou
H/K_svwet
| 2. 10. 2015
stale celkom pekne auto.... zozadu mi trosku pripomina mokku...

skoda ze len parkrat som korando videl... u nas ich je hodne malo ale podla mna je to velmi sikovne strihnute auto aj velkostne aj tvarovo.... o dovolim si povedat ze aj interier nie je ziadna tragedia a stale je v pohode... moc utulny a nestarne..... to auto ma rozhodne na lepsie predaje v europe ako v sucasnosti ma ale to uz nezmenime.... snad dalsia generacia uz bude uspesnejsia ... tivoli uz ukazal spravny smer akym sa uberat.... ;-)