Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong Korando Turismo: Nový Rodius se představuje

David Bureš David Bureš 7. 2. 2013 • 22:39
7
33
Zobrazit náhledy (7)
SsangYong Rodius SsangYong Rodius
Nová generace jihokorejského MPV se na vybraných trzích bude jmenovat Korando Turismo, jinde ve světě vůz patrně zůstane Rodiusem.

Jihokorejská automobilka SsangYong oficiálně odhalila podobu nové generace MPV Rodius, které se na domácím trhu bude jmenovat Korando Turismo. Automobil dorazil s novým designem, krásným ale patrně stále nazýván nebude.

Podobu vozu naznačily dříve zveřejněné skici. Ty už ukázaly modernější hranatou příď s výraznou maskou chladiče a velkými hlavními světlomety. Tvary zádě se změnily, nadále však zůstávají poněkud těžkopádné.

Sama automobilka o Korandu Turismo tvrdí, že kombinuje design SUV s komfortem sedanů a praktičností MPV. Vůz označuje za prémiové MLV, multi-leisure vehicle, tedy „více volnočasový vůz“

Mezi přednosti automobilu však má nadále patřit nízká cenovka a hlavně velký prostor. Dovnitř Koranda Turismo se má vejít až 11 osob, nabízena bude i devítimístná a desetimístná varianta. Objem zavazadlového prostoru činí až 3.240 litrů.

O pohon vozu se postará turbodiesel 2,0 e-XDi o výkonu 114 kW a točivém momentu 360 N.m, který je známý již z modernizované verze odcházející generace Rodiusu. Motor bude spolupracovat se šestistupňovým manuálem, nebo pětistupňovým automatem z dílny Mercedesu. SsangYong tak nadále pokračuje ve spolupráci se stuttgartským výrobcem. Poháněná budou všechna kola.

Na vybraných trzích (hovoří se o Jižní Koreji a Rusku) pak Korando Turismo bude dostupné i s benzinovým 3,2litrovým šestiválcem.

Mezinárodní výstavní premiéra SsangYongu Korando Turismo proběhne na březnovém ženevském autosalonu. Jihokorejská značka chce ročně vyrábět 20.000 exemplářů tohoto auta – polovina má zůstat na jihokorejském trhu, zbytek bude vyvezen za hranice této země.

Související články

Témata
Avatar - Slavek-TDM
8. 2. 2013 08:42
Re: Řidičák
Prebirat si to muzu jak chci, ale jsem si skoro jistej, ze standardni usporadani rad sedacek bude uplne stejne jako u puvodniho Rodiuse. Tedy 4 rady pro Koreu, 3 rady pro EU (a treba volitelne za priplatek 4). Nazdar :-)
Avatar - Jaros71
8. 2. 2013 00:03
Re: SSangyong
Tak tohoto Korejce nikdy..!
Kamarád se dal překecat do nového Rextona II..
Velký omyl..auto skoro za milion..kvalita podprůměrná,motor v dieslu měl problémy se vstřikovači..v záruce to spravili po 3.-letech to stálo majlant a auto bylo citlivé na kvalitu nafty. :no: :no: :no: ..Mercedes...? Super..

4 roky starý Rexton ho nechal v Jeseníkách..až ho za 2 dny odtáhli do servisu.
Prodat se nedal ani za 150tis..tak ho vyměnil v bazaru za ojetého Forda Focuse combi..a má klid!!
Diesel šlape , nestávkuje a to má najeto 150tis. proti 110tis u Rextona!! A žere místo 12l - 6l nafty..
Tak se lidi vzbudte..
Avatar - scooter_x (AlkoholixXx)
7. 2. 2013 20:29
Re: Řidičák
Článek mluví o 9, 10 nebo 11 místech...přeber si to jak chceš ;)
Avatar - Slavek-TDM
7. 2. 2013 20:13
Re: Řidičák
Nesmysl, soucasna generace to mela uplne stejne (pro Asii 11 nebo 9 mist) a pro Evropu byla montovana jako 2+2+3. Takze kdzyz z toho udelaji 2+3+3, bude to parada.
Avatar - Otrava
7. 2. 2013 20:11
Re: dalsie korejske prekvapenie
Ovšem to by pak, pokud se dobře dívám, neměli kam dát nohy :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku