Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong Rexton W 2015: Korejský off-road s novou přídí a interiérem

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Jihokorejský SsangYong aktuálně modernizoval svůj terénní Rexton. Úpravy jsou hlavně kosmetického rázu, technika zůstala totožná.

Rexton konstrukčně vychází z prvního Mercedesu M W163 a objevil se už v říjnu roku 2001. Robustní, přes 4,75 m dlouhý a minimálně dvoutunový off-road má tedy za sebou třináctiletou kariéru s několika modernizacemi. Ta nejvýraznější přišla po pěti sezónách (tzv „druhá generace“ Y300), poslední větší pak následovala na podzim 2012. Přežil také prodej výrobce z jihokorejských rukou do vlastnictví čínského koncernu SAIC, následné těžké finanční potíže i přechod pod křídla indické Mahindry. Ta jej prakticky zachránila. Loni prodal 141.047 nových vozů, z toho na domácím trhu 69.036. Přes hranici 140 tisíc kusů se dostal podruhé za sebou. Zůstává tak sice relativně malým, ale díkybohu žije.

Prezentované auto může leckdo považovat po takové době produkce za zastaralé, jenže pravověrných teréňáků s klasickým rámem valem ubývá a Rexton představuje v Evropě jednu z nemnoha možností, jak přijít k novému. Za 700 tisíc korun? Proč ne? Nedávno jsme představili užitkovou verzi CSX v provedení pro Británii. Aby držel krok s dobou, „dva draci“ (překlad názvu automobilky do češtiny) mu přepudrovali vrásky, modifikovali kabinu a rozšířili výbavu o některé moderní prvky, jiné převzali z předchozího modelu.

Zvenčí se toho nejvíce změnilo zepředu, boky, které pořád vyznávají prapůvodní Giugiarovy linky, zůstaly shodné. Maska chladiče má nyní široké chromované pásy ve tvaru písmene T a celkem osmnáct viditelných svislých lišt, devět na každé straně. Dosud se chlubila třemi vodorovnými a rámečkem. Také velké logo z jejího středu zmizelo, malé se nachází nahoře uprostřed. V hlavních světlech se objevily nové projektory a viditelné diody pro denní svícení. Úpravy zádě bychom však hledali jako pověstnou jehlu v kupce sena. Součástí modernizovaného provedení jsou i nová kola litá kola, jak už to tak v obdobných případech bývá. A interiér? Zde zafoukal čerstvý vítr v podobě čtyřramenného volantu, přední sedačky mohou mít vyhřívání i chlazení, designéři si pohráli s tvarem středové konzoly. I kabinu ozařují „ledky“. Výbavu doplňují třeba tempomat, stěrače s dešťovým senzorem, bezklíčkový vstup i audio včetně možnosti bezdrátového připojení mobilu.

Pod kapotami k revoluci nedošlo, stále jsou v portfoliu tři motory. Konkrétně dieselové čtyřválce objemu 2,0 a pětiválce 2,7 l, případně benzinový šestiválec s 3,2 l. Druhé dva jmenované pocházejí ještě od Mercedesu. Ani převodovky nepředstavují novinku, což platí o obou, šestistupňové přímo řazené i samočinné s pěticí rychlostí, taktéž s logem trojcípé hvězdy. Ani redukce nezmizela. Pohon přední nápravy je nadále s v kombinaci s dvoulitrem připojitelný, se zbylými jednotkami se kombinuje i stálá čtyřkolka. Zatím bohužel chybí konkrétní parametry, nevíme tak, zda nedošlo k jejich zvýšení. Turbodiesely s trojcípou hvězdou měly dosud 118-132 kW a 340-402 N.m, zážehový motor 164 kW a 312 N.m. Naftový čtyřválec vlastní konstrukce e-Xdi 200, který se nabízí také u nás, protože jako jediný plní evropské normy, dává aktuálně 114 kW/4000 min-1, respektive 360 N.m v rozmezí od 1500 do 2800 otáček.

Modernizovaný Rexton W se sice zatím odhalil pouze doma v Jižní Koreji, ale přítomnost standardní elektronické stabilizace i kontroly tlaku v pneumatikách hovoří cosi o tom, že se jej dočká i Evropa, potažmo Česká republika. Určitě během letošního roku.

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Avatar - dolfi
19. 1. 2015 17:24
Re: Rexton
Raději bych si za ty prachy pořídil slušně ojetý značkový off-road než "tohle" ;-)
Avatar - dolfi
19. 1. 2015 17:23
Re: Design
Co je platný líbivý design, když spolehlivost aut této značky je značně diskutabilní :no:
Avatar - wakantanka
19. 1. 2015 13:12
Re: Rexton
môžu sa snažiť koľko chcú, ale týmto na neviem koľký krát modernizovaným modelom v Európe oslovia len mizivé percento zákazníkov. Nehovoriac o mizivom pokrytí dealerskou a servisnou sieťou. Ak sa správy potvrdia a prevezmú časť dealerov a servisov od Chervroletu, potom môžu pomýšľať na nejaké seriózne predaje.
Avatar - KubikCv
19. 1. 2015 12:14
Re: Rexton
zapomněl jsi napsat Bravo Korea..Bravo Ssangyong >:D Dočetl jsem ten blábol do půlky a víc jsem fakt nedal
Avatar - 3_diamanty
19. 1. 2015 10:52
Re: Design
suhlas .. nieco ako pajero... proste auto s ktorym na dialnici nebude utrpenie ale zaroven v terene nebudes mat moc superov.... presne tak :yes: k tomu je velke priestranne .... v neposlednom rade aj netuctove a zaujimave ...... v zaplave tych dnesnych dialnicno-mestskych luxusnych hrkaliek ako X5 alebo ML posobi vazne moc sympaticky, prakticky a velmi prijemne :yes: moc sa mi to auto paci