SsangYong Rodius 2013: Nový motor a starý vzhled
SsangYong Rodius má tu čest, že se společně s Fiatem Multipla a Pontiacem Aztek objevuje nejčastěji v žebříčcích nejošklivějších aut. Co mu ovšem nelze upřít a co má opět společné se zmíněným italským MPV, je opravdu maximální praktičnost skutečně plnohodnotně sedmimístného interiéru, navíc zkombinovaná s pohonem všech kol. Tím předčí nejeden minibus a zcela po právu má i početnou komunitu příznivců, rekrutujících se pochopitelně z řad majitelů.
Jediné, co (kromě již zmíněného vzhledu) trošku kvality vozu sráží, je 2,7litrový turbodiesel, jenž disponuje skromnými parametry 121 kW a 342 Nm (1800-3250/min), což z 2,2 tuny vážícího vozu nedělalo zrovna sprintera, o spotřebě (9,3 l na 10 km v kombinovaném cyklu) nemluvě. Ten ovšem letos střídá nový, výrazně menší dvoulitrový "europětkový" turbodiesel, jenž překonává současný motor téměř ve všech ohledech, což není zase tak těžký úkol.
Motor 2.0 e-XDi poskytuje výkon 114 kW, což je sice méně, než měl 270 XDi, kompenzuje to však točivým momentem 360 Nm, jenž je k dispozici v rozmezí 1500-2800 otáček a dramaticky nižší spotřebou - v kombinaci si řekne jen o 7,3 l na 100 km, tedy o dva litry méně, než dosud.
Vůz s tímto motorem nyní přichází na britský trh a další státy budou nejspíš následovat. Ačkoli Rodius v minulých letech z nabídky téměř všech evropských zemí zmizel, nový motor by jej mohl na některých trzích vrátit do hry. To ale ukáží až následující měsíce.