SsangYong před nějakými pěti, deseti lety proslul jako výrobce obskurních aut. Někdy to zkrátka nevyjde, můžete dokonce najmout bývalého designéra Aston Martinu a Bentley a i tak vznikne pravidelný účastník anket o nejošklivější auto.
Jedno se ale Rodiusu upřít nedá: pětimetrové MPV se sedmi plnohodnotnými sedadly, dieselovým motorem, pohonem všech kol a cenou pod milion korun aby člověk jinde pohledal. Proto se tento model, navzdory podivnému designu a zadním partiím ve tvaru patrového dortu, udržel ve výrobě od roku 2004 a dokonce dostane nástupce.
SsangYong zatím zveřejnil první dvě skici, které naznačují podobu budoucího modelu. Mnohé designové markanty zůstanou, karoserie se ale výrazně zahranatí a tvary se zmodernizují po vzoru modelu Korando.
Novinka se do prodeje dostane ještě letos, vždyť od představení předchůdce uplynulo právě devět let. Zůstane pochopitelně pohon všech kol, k tomu se přidá nový dieselový dvoulitr e-XDi, který existuje ve verzích 110 kW/360 N.m a 129 kW/360 N.m – odcházející Rodius dostal na rozloučenou slabší z nich. Poptávku po benzinových motorech uspokojí řadový šestiválec 3,2 l od Mercedesu (162 kW, 309 N.m), který se však kvůli emisním limitům v Evropě nabízet nebude.
ssangyong |
ssangyong |