SsangYong Tivoli: Malý korejský svalovec oficiálně
SsangYong představil v posledních třech letech sérii konceptů crossoverů a SUV. Sériový model ponese jméno Tivoli a konečně se odhaluje na oficiálních fotkách.
Jméno pro produkční verzi odhalila automobilka před měsícem spolu se skicami, nyní se tedy auto ukazuje konečně v reálné podobě. Dříve mu říkali X100. Fotky uveřejnilo britské zastoupení na svých oficiálních facebookových stránkách. Tivoli pochopitelně vypadá podobně jako zmíněná série studií, stylistické výstřelky z minulé dekády dávno odvál čas. Výrazným prvkem jsou vystouplé blatníky. Interiér je pak navržen velmi střízlivě. Navíc se pořád mluví o tom, že zdaleka nezůstane jen u jednoho modelu, ale řada se postupně rozšíří. Minimálně ještě o sedmimístnou verzi s delším rozvorem.
Tivoli pojmenované podle italského města patří mezi subkompakty, nebo do crossoverového segmentu B, chcete-li. To znamená, že se postaví třeba Nissanu Juke, Renaultu Captur a Opelu Mokka. V portfoliu značky se jedná o základní model umístěný pod současným Korandem. Rozměry uvedeny zatím nebyly, počítá se s délkou kolem 4,2 m a pěti místy pro cestující. Motorizace jsou už obehranou písničkou, pod kapotami budou vrnět čtyřválcové zážehové i vznětové šestnáctistovky, i ty zatím bez konkrétních čísel. O točivý moment se postará šestistupňová manuální převodovka, případně ústrojí CVT. SsangYong láká i hybridní kombinace elektromotoru s turbodieselem.
Výbava by měla být bohatá včetně sedmi airbagů, dotykového displeje informačního systému, bezdrátového připojení mobilu, dvouzónové klimatizace a zadní kamery. Kabina nabídne i dostatek odkládacích prostorů.
Tvoli bude odhaleno v lednu 2015, kdy se také dostane na domácí jihokorejský trh. Zbylé země, doufejme, že i včetně té naší se jej dočkají v polovině příštího roku. To značí evropský debut v Ženevě, SsangYong si také připravil krátkou videoupoutávku na nový model. Sází na bezpečnost, variabilitu, ale určitě hlavně na slušnou cenu a za ni nabízenou hodnotu. I tak to má v Evropě stále nepříliš známá (a v nedávné minulosti velmi kontroverzní) značka hodně těžké. Ale indické Mahindře se její záchrana zdařila. A to je dobře.