SsangYong X100: Malý crossover se představí v Ženevě

 

Jihokorejský SsangYong přiveze na jaře do Ženevy sériovou verzi malého crossoveru, který se postaví sílící konkurenci z Evropy i Japonska.

SsangYong poslední dva roky chrlil koncepty nového modelu. Ten první, XIV-1, se představil ve Frankfurtu 2011. Už tehdy automobilka tvrdila, že je předobrazem sériového modelu. Následoval polokabriolet XIV-2 (Ženeva 2012) a hybridní e-XIV v Paříži.

Verze pro sériovou výrobu nese kód X100 a její vývoj spěje do konečné fáze. Produkční variantu, která bude mít zřejmě pět dveří. uvidíme příští rok na jaře u Ženevského jezera. Už letos se zde objevila studie SIV-1, která však byla delší (4500 x 1880 x 1640 mm) a spadala mezi střední SUV. S pracemi včetně vzniku nové platformy pochopitelně pomohla indická Mahindra, která finančními problémy zmítanou automobilku zčásti koupila. Předpokládáme, že si podvozek zachoval rozvor 2600 mm z míněné série konceptů, jen SIV-1 jej měl prodloužený o 100 mm. Po něm přišel ještě LIV-1.

Pod kapotou najdeme zážehovou i vznětovou šestnáctistovku, obě „dopované“. Informací je zatím velmi, velmi málo a přesná čísla chybí. Dříve však automobilka oficiálně uváděla, že přeplňovaný benzinový motor GDI dává 151 kW (205 k) a poskytuje 280 N.m, diesel s dvojicí turbodmychadel má 110 kW (150 k) a pochopitelně vyšších 360 N.m. Sílu přenášejí šestistupňový manuál a dvouspojkové ústrojí, spekuluje se také o variantách 4x2 i 4x4.

Připomeňme, že úplně první XIV-1 byl jen 4140 mm dlouhý, 1830 mm široký a 1590 mm vysoký, „dvojka“ se od něj lišila rozměry minimálně. X100 se začne prodávat příští rok. Podívá se i do Evropy, kde bude tvořit konkurenci Nissanu Juke, dvojčatům od GM s logy Opelu a Chevroletu a francouzským zástupcům Renaultu a Peugeotu. Steve Gray, marketingový manažer britského zastoupení, dokonce Autocaru potvrdil, že se chystá i menší SUV než X100, které přijde jako další v řadě.

SsangYong se ale nevzdá ani kategorie MPV, případně čtyřkolek do náročnějšího terénu. Chce však vždy nabízet kvalitní auta za přijatelnou cenu, což by se mělo odrazit na prodejích, pochopitelně nejen na Ostrovech. No, upřímně, SsangYong si za poslední dvě desítky let nejdříve pod křídly Daewoo a později čínského SAIC vytrpěl svoje, už dvakrát měl víceméně na kahánku. Kontroverzní design vozů, které navrhl Brit Ken Greenley, také příliš nezaujal. Značce navíc i přes mnohaleté používání licenční techniky Mercedesu (nebo právě proto?) chybí image. Na případném obchodním úspěchu X100 pochopitelně závisí její setrvání na evropských trzích. SsangYong však modernizuje i ostatní modelové řady.

Psali jsme: SsangYong Actyon 2014: Nové fotografie a informace

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy

 Zámořská hokejová NHL se letos po šesti letech vrátí do…

Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina

Proticyklická kapitálová rezerva byla v rámci Evropské…

Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory

Vidina silnější koruny se již začala projevovat v chování…

Globální řetězec Telepizza přichází do Česka Globální řetězec Telepizza přichází do Česka

Největší rozvozce pizzy mimo Spojené státy vstupuje na…

 
Zdroj: Autocar
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka mluví o žalobě

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka…

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za jízdu na německých dálnicích. O zavedení mýtného v pátek…

 

iSport.cz

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o křišťálový glóbus

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o…

Snowboardcrossařka Eva Samková potvrdila, že je královnou kvalifikací. Olympijská vítězka ovládla i eliminaci ve…

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům chybí pokora

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům…

Gabriela Koukalová a spol. už plánují zaslouženou dovolenou. To na biatlonovém svazu se nezastaví. Šéf Jiří…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…