SsangYong X100: Malý crossover se představí v Ženevě

 

Jihokorejský SsangYong přiveze na jaře do Ženevy sériovou verzi malého crossoveru, který se postaví sílící konkurenci z Evropy i Japonska.

SsangYong poslední dva roky chrlil koncepty nového modelu. Ten první, XIV-1, se představil ve Frankfurtu 2011. Už tehdy automobilka tvrdila, že je předobrazem sériového modelu. Následoval polokabriolet XIV-2 (Ženeva 2012) a hybridní e-XIV v Paříži.

Verze pro sériovou výrobu nese kód X100 a její vývoj spěje do konečné fáze. Produkční variantu, která bude mít zřejmě pět dveří. uvidíme příští rok na jaře u Ženevského jezera. Už letos se zde objevila studie SIV-1, která však byla delší (4500 x 1880 x 1640 mm) a spadala mezi střední SUV. S pracemi včetně vzniku nové platformy pochopitelně pomohla indická Mahindra, která finančními problémy zmítanou automobilku zčásti koupila. Předpokládáme, že si podvozek zachoval rozvor 2600 mm z míněné série konceptů, jen SIV-1 jej měl prodloužený o 100 mm. Po něm přišel ještě LIV-1.

Pod kapotou najdeme zážehovou i vznětovou šestnáctistovku, obě „dopované“. Informací je zatím velmi, velmi málo a přesná čísla chybí. Dříve však automobilka oficiálně uváděla, že přeplňovaný benzinový motor GDI dává 151 kW (205 k) a poskytuje 280 N.m, diesel s dvojicí turbodmychadel má 110 kW (150 k) a pochopitelně vyšších 360 N.m. Sílu přenášejí šestistupňový manuál a dvouspojkové ústrojí, spekuluje se také o variantách 4x2 i 4x4.

Připomeňme, že úplně první XIV-1 byl jen 4140 mm dlouhý, 1830 mm široký a 1590 mm vysoký, „dvojka“ se od něj lišila rozměry minimálně. X100 se začne prodávat příští rok. Podívá se i do Evropy, kde bude tvořit konkurenci Nissanu Juke, dvojčatům od GM s logy Opelu a Chevroletu a francouzským zástupcům Renaultu a Peugeotu. Steve Gray, marketingový manažer britského zastoupení, dokonce Autocaru potvrdil, že se chystá i menší SUV než X100, které přijde jako další v řadě.

SsangYong se ale nevzdá ani kategorie MPV, případně čtyřkolek do náročnějšího terénu. Chce však vždy nabízet kvalitní auta za přijatelnou cenu, což by se mělo odrazit na prodejích, pochopitelně nejen na Ostrovech. No, upřímně, SsangYong si za poslední dvě desítky let nejdříve pod křídly Daewoo a později čínského SAIC vytrpěl svoje, už dvakrát měl víceméně na kahánku. Kontroverzní design vozů, které navrhl Brit Ken Greenley, také příliš nezaujal. Značce navíc i přes mnohaleté používání licenční techniky Mercedesu (nebo právě proto?) chybí image. Na případném obchodním úspěchu X100 pochopitelně závisí její setrvání na evropských trzích. SsangYong však modernizuje i ostatní modelové řady.

Psali jsme: SsangYong Actyon 2014: Nové fotografie a informace

Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 
Zdroj: Autocar

Štítky SsangYong

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 





 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…