SsangYong X100: Malý crossover se představí v Ženevě

 

Jihokorejský SsangYong přiveze na jaře do Ženevy sériovou verzi malého crossoveru, který se postaví sílící konkurenci z Evropy i Japonska.

SsangYong poslední dva roky chrlil koncepty nového modelu. Ten první, XIV-1, se představil ve Frankfurtu 2011. Už tehdy automobilka tvrdila, že je předobrazem sériového modelu. Následoval polokabriolet XIV-2 (Ženeva 2012) a hybridní e-XIV v Paříži.

Verze pro sériovou výrobu nese kód X100 a její vývoj spěje do konečné fáze. Produkční variantu, která bude mít zřejmě pět dveří. uvidíme příští rok na jaře u Ženevského jezera. Už letos se zde objevila studie SIV-1, která však byla delší (4500 x 1880 x 1640 mm) a spadala mezi střední SUV. S pracemi včetně vzniku nové platformy pochopitelně pomohla indická Mahindra, která finančními problémy zmítanou automobilku zčásti koupila. Předpokládáme, že si podvozek zachoval rozvor 2600 mm z míněné série konceptů, jen SIV-1 jej měl prodloužený o 100 mm. Po něm přišel ještě LIV-1.

Pod kapotou najdeme zážehovou i vznětovou šestnáctistovku, obě „dopované“. Informací je zatím velmi, velmi málo a přesná čísla chybí. Dříve však automobilka oficiálně uváděla, že přeplňovaný benzinový motor GDI dává 151 kW (205 k) a poskytuje 280 N.m, diesel s dvojicí turbodmychadel má 110 kW (150 k) a pochopitelně vyšších 360 N.m. Sílu přenášejí šestistupňový manuál a dvouspojkové ústrojí, spekuluje se také o variantách 4x2 i 4x4.

Připomeňme, že úplně první XIV-1 byl jen 4140 mm dlouhý, 1830 mm široký a 1590 mm vysoký, „dvojka“ se od něj lišila rozměry minimálně. X100 se začne prodávat příští rok. Podívá se i do Evropy, kde bude tvořit konkurenci Nissanu Juke, dvojčatům od GM s logy Opelu a Chevroletu a francouzským zástupcům Renaultu a Peugeotu. Steve Gray, marketingový manažer britského zastoupení, dokonce Autocaru potvrdil, že se chystá i menší SUV než X100, které přijde jako další v řadě.

SsangYong se ale nevzdá ani kategorie MPV, případně čtyřkolek do náročnějšího terénu. Chce však vždy nabízet kvalitní auta za přijatelnou cenu, což by se mělo odrazit na prodejích, pochopitelně nejen na Ostrovech. No, upřímně, SsangYong si za poslední dvě desítky let nejdříve pod křídly Daewoo a později čínského SAIC vytrpěl svoje, už dvakrát měl víceméně na kahánku. Kontroverzní design vozů, které navrhl Brit Ken Greenley, také příliš nezaujal. Značce navíc i přes mnohaleté používání licenční techniky Mercedesu (nebo právě proto?) chybí image. Na případném obchodním úspěchu X100 pochopitelně závisí její setrvání na evropských trzích. SsangYong však modernizuje i ostatní modelové řady.

Psali jsme: SsangYong Actyon 2014: Nové fotografie a informace

Spolupracujeme s TipCars.com
Obliba konopí živí kosmetické firmy, vydělávají desítky milionů Obliba konopí živí kosmetické firmy, vydělávají desítky milionů

Prodeje konopné kosmetiky rostou. A obejde se bez THC.…

Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM

Building Information Modeling neboli BIM je inteligentní…

Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu

Německá společnost Volkswagen označila spolupráci mezi…

 
Zdroj: Autocar

Štítky SsangYong

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

 





 
Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Včera

Nabídka malých MPV se v posledních letech hodně ztenčila a ztenčovat se bude i dál. Konec prodeje již vyhlíží Citroën C3 Picasso, Hyundai ix20 i Opel Meriva.




Blesk.cz

Dcera Řepky randí s urostlým modelem! Je to expřítel Nikol z VyVolených

Dcera Řepky randí s urostlým modelem! Je to expřítel…

Dcera fotbalového bouřliváka Tomáše Řepky (43) Veronika (21) randí s urostlým modelem Danielem Vojtěchem (25)! A…

Takhle hlídá děda Petr Novotný. 7 dětí a on si v klidu čte!

Takhle hlídá děda Petr Novotný. 7 dětí a on si v klidu čte!

Bavič Petr Novotný (69) na začátku roku doslova utekl hrobníkovi z lopaty. Po několika operacích, kdy mu selhalo…

 

iSport.cz

Hráči a data: Danny je neuvěřitelný, Sparta mohla koupit líp, tvrdí Dobiáš

Hráči a data: Danny je neuvěřitelný, Sparta mohla…

Rozmarné, či spíše rozmařilé přestupové léto trhá rekordy českého fotbalu a přivádí zajímavé zahraniční hráče.…

Stramaccioni: Posila z Neapole? Věřím, že to dotáhneme tenhle týden

Stramaccioni: Posila z Neapole? Věřím, že to…

PŘÍMO Z BĚLEHRADU | Už deset posil přivedla do svého kádru před startem nové sezony Sparta. A tohle číslo v…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…