SsangYong XAV: Korejci se výstředního designu nevzdávají
Vždy, když se objeví nějaká anketa na téma ošklivosti aut, můžete si být jistí, že se bude pamatovat i na některého zástupce korejských Dvou draků. SsangYong totiž skutečně proslul kontroverzním stylingem řady svých modelů a ačkoli se v poslední době zdálo, že automobilka přizpůsobuje vzhled svých produktů většinovému vkusu a to dokonce velmi úspěšně, ve výstřelcích bude nejspíš pokračovat i nadále.
Důkazem toho je na autosalonu v Soulu čerstvě představený koncept XAV (eXciting Authentic). Jeho velmi zamračené světlomety a maska chladiče totiž nejsou nejvýraznějším prvkem přídě, tuto roli přebírá robustní přední nárazník se stylovým spodním ochranným krytem a - směrovky. Samotná karoserie je až extrémně hranatá, připomíná možná některé starší koncepty Jeepu, vzorem ale mohl být i sám velký Defender nebo, chceme-li zůstat "doma", minulá generace modelu Korando.
Silueta, tvar bočního prosklení, blatníky, prolisy na bocích a střešní nosiče, k tomu všemu stačilo použít pravítko - s výjimkou kol. Vzadu to pak není jiné - okno vybíhá daleko do boků a i zde je výrazným prvkem off-roadový nárazník s integrovanými koncovkami výfuku a i zde jsou směrová světla výrazným stylistickým prvkem.
Asi vás nepřekvapí, že se ve stejném stylu nese též interiér, jenž je příjemně moderní, nic by tedy patrně nebránilo jeho realizaci v jen lehce pozměněné formě. Díváme se snad na návrat modelu Korando ke stylovému designu? Dost možná, u SsangYongu jsou tajemní, prozradili zatím pouze, že k pohonu studie slouží hybridní systém, jenž funguje, podobně jako u Peugeotu, coby čtyřkolka. Benzinová šestnáctistovka pohání přední kola, elektromotor živený i akumulátory Li-Ion se stará o zadní nápravu.
Sympatické je, že je to tak trochu kabriolet, má totiž velkoplošnou stahovací plátěnou střechu a elektronicky řízené vzduchové pérování. Méně už asi potěší pneumatiky run-flat, ovšem to, čím se chlubí studie, nemusí mít nakonec se sérií společného naprosto nic.