Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong XAV: Korejci se výstředního designu nevzdávají

Michal Fokt
Diskuze (9)
SsangYong na autosalonu v Soulu představil další studii crossoveru XAV a o jeho vzhledu se zase bude bouřlivě diskutovat. Bude z něj příští Korando?

Vždy, když se objeví nějaká anketa na téma ošklivosti aut, můžete si být jistí, že se bude pamatovat i na některého zástupce korejských Dvou draků. SsangYong totiž skutečně proslul kontroverzním stylingem řady svých modelů a ačkoli se v poslední době zdálo, že automobilka přizpůsobuje vzhled svých produktů většinovému vkusu a to dokonce velmi úspěšně, ve výstřelcích bude nejspíš pokračovat i nadále.

Důkazem toho je na autosalonu v Soulu čerstvě představený koncept XAV (eXciting Authentic). Jeho velmi zamračené světlomety a maska chladiče totiž nejsou nejvýraznějším prvkem přídě, tuto roli přebírá robustní přední nárazník se stylovým spodním ochranným krytem a - směrovky. Samotná karoserie je až extrémně hranatá, připomíná možná některé starší koncepty Jeepu, vzorem ale mohl být i sám velký Defender nebo, chceme-li zůstat "doma", minulá generace modelu Korando.

Silueta, tvar bočního prosklení, blatníky, prolisy na bocích a střešní nosiče, k tomu všemu stačilo použít pravítko - s výjimkou kol. Vzadu to pak není jiné - okno vybíhá daleko do boků a i zde je výrazným prvkem off-roadový nárazník s integrovanými koncovkami výfuku a i zde jsou směrová světla výrazným stylistickým prvkem.

Asi vás nepřekvapí, že se ve stejném stylu nese též interiér, jenž je příjemně moderní, nic by tedy patrně nebránilo jeho realizaci v jen lehce pozměněné formě. Díváme se snad na návrat modelu Korando ke stylovému designu? Dost možná, u SsangYongu jsou tajemní, prozradili zatím pouze, že k pohonu studie slouží hybridní systém, jenž funguje, podobně jako u Peugeotu, coby čtyřkolka. Benzinová šestnáctistovka pohání přední kola, elektromotor živený i akumulátory Li-Ion se stará o zadní nápravu.

Sympatické je, že je to tak trochu kabriolet, má totiž velkoplošnou stahovací plátěnou střechu a elektronicky řízené vzduchové pérování. Méně už asi potěší pneumatiky run-flat, ovšem to, čím se chlubí studie, nemusí mít nakonec se sérií společného naprosto nic.

Michal Fokt
Diskuze (9)
Avatar - MGRR
5. 4. 2015 11:09
Re: Tak teď vám něco napíšu...
Dodávám díly Ssangyong dvacet let v CZ i DE.
Staré Musso a Korando začalo na rámu korodovat nejdříve někde kolem deseti let života.
Rextony už jsou povrchově orezlé po pěti letech.

Nejlepší naftoný motor v Rextonu byl do roku 2002-3 (jak pro koho, někdo je spokojený s 88kw a redukční převodovkou a denně s tím tahá "pařezy z lesa", jinému je málo 200kw a jediná práce je projíždět se po městě, leštit palubní desku) pětiválec 2,9TD 88kw šlo o naprostou kopii Mercedes benz, některé měli ještě štítek Mercedes, jiné už licence. Fungují bez jakékoliv elektroniky (mechanické čerpadlo i vstřiky, chcípá se podtlakem) "baterka je jen na svícení, rádio, žhavení" Motor jako takový jí k chodu nepotřebuje-když baterku zahodíte, nic se nejede, z kopce chytne a jezdí na cokoliv co hoří, žádný DPF, Euro III. Ten rám do 2002-3 ještě tolik nehnědnul.

Pak přišli Euro IV a 2,7XDi 121kw které žili z hlášky Mercedes Benz, ale nemají naprosto nic společného i když vypadají stejně. Už musíte hlídat co tankujete, mají 5st automaty, celkově jsou auta dobrá a skvěle funkční i ve 300.000km, ale musíte mít v kapse bez diskuse 50t na servis + pneu (všichni jen jezdí, nikdo nedělá servis).

Nejlepší z novějších generací je Rexton II. 121kw od 2006, vlastně jen 2006 s kulatými mlhovkami v předním nárazníku a se stálým pohonem AWD - to je nejlepší a nejvychytanější Rexton ještě z redukční převodovkou a tuhou zadní nápravou. Rám už musíte hlídat a nejlepší auta jsou paradoxně z itálie, kdy jsou na podvozku jako nové - okamžitě se musí zastříkat něčím živým na olejové bázi, žádné pevné a tuhé nástřiky, jinak se oloupou a hnije to pod nástřikem.

Rexton II. 2,7XDi 137kw má na pohled stejný motor jako 121kw, ale už je to Euro V. (Proti 121kw euro IV.) sou jiné vstřikovače, písty, blok, čerpadlo, vstřiky, už VGT turbo, automat je stejný. Je to ideál pro lidi do města, chalupu, žádný terén - jede skvěle a okamžitě od 0km a táhne, žádné prodlevy. Auto jede vážně skvěle, 18" kola a brát jen stálý pohon všech kol, vyhněte se přiřazovací verzi 4x4. Pozor od 2007 už v autě není redukční převodovka, pokud se poškodí přední kardan, auto už není schopné další jízdy (121kw odjel i bez jednoho ze dvou kardanů), zadní poloosy už jsou zeslabené, diferáky už jsou v hliníku (121kw masivní litinové a zadní tuhá), zadní náprava multilink - ideální na hezkou silnici a cestování. Jak se moc naloží je zadek stále na dorazech, dají se koupit silnější zadní pružiny.

Jen varuji každého před neorig. brzdami - nefungují žádné (brzdí průměrně prvních 5-10t, majitelé to stejně nepoznají, protože přijíždí s brzdami na kaši, takže když jim namontují neorig., zdá se jim super... než budou muset brzdit prudce na dálnici, nebo s vlekem), neorig. destičky zničí orig. kotouče a stejně nefungují dobře - žádné. Nad řečmi, že destičky jedou po stejné lince, jen mají jinou krabici se mi chce zvracet. Originály jsou super a fin. rozdíl je zanedbatelný.

Nemají DPF (pouze vyjímečně, stejně tak. el. ruční brzdy jsou výjimkou)

Kyron, Actyon je podvozkově už hodně tuhý, alespoň mě se s ním špatně jezdí na CZ silnicích.

Proti takovému Land Roveru, alespoň Rexton pořád funguje a nejezdíte pořád na servis elektroniky.

Omlouvám se za Češtinu, už přestávám umět CZ pravopis ;-\
Avatar - pumpkin
4. 4. 2015 21:06
Re: Tak teď vám něco napíšu...
Zaujímavé informácie. :yes: Pamätám sa ako mali modely Musso a Korando II hrdé nápisy "Powered by Mercedes-Benz". Dokedy vlastne používali ich motory?
Avatar - Bubáq
4. 4. 2015 19:18
Re: Tak teď vám něco napíšu...
Odkud to všechno víš? To jsou velmi cenné informace. Díky za ně.
Avatar - MGRR
4. 4. 2015 18:10
Re: Tak teď vám něco napíšu...
Mahindra&Mahindra

Jediné co se od jejich převzetí za posledních několik let změnilo, je vyřazení pětiválců 2,7XDi (splňovali pouze euro IV) které nahradily dvoulitrem (euro V). Jinak se nezměnilo až na kudrlinky nic a karoserie zůstávají stejné. Vlastně konstrukčně zeslabili podvozek, vyřadili bez náhrady redukční převodovku, zeslabili nápravy, poloosy jsou poloviční a rám nemá opět vůbec žádnou antikorozní úpravu, kromě nátěru běžnou barvou, takže po pěti letech na totálně rezavém rámu nenacházíme u 1/2 aut VIN a to je smutná realita a starosti pro majitele.

Z Rextonu který je díky nenažranosti dovozce předražený, jako ojetý/laciný do 2006 tak špatným autem nebyl (tažné 3.500kg, redukční převodovka, tuhá zadní náprava do 121kw) do roku 2006. Od 2006+, nejdříve od výkonu 137kw a multifunkční zadní nápravy, pak všeobecně udělali pouze auto na silnici, které na trávě zapadne, v kterém čtyři lidi na CZ silnici dostávají neustále rány do zad od zadní nápravy, která na každé střední vlně propéruje a tluče na dorazy.

Je to smutné
Avatar - MGRR
4. 4. 2015 17:49
Re: Je mi ich ľúto
Tivoli bude další Evropská prodejní mrtvola.

Prodej se jistě zdvojnásobí... z 20aut ročně v CZ/SK s Tivoli na čtyřicet...

Pak si zajeďte k E.Frey na servis a oškubou Vás jako by jste měli 7BMW :-|