Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Jeep Grand Cherokee L 5.7 V8 HEMI 4x4 Summit
Jeep Grand Cherokee L 5.7 V8 HEMI 4x4 Summit
Jeep Grand Cherokee L 5.7 V8 HEMI 4x4 Summit
Vlevo od voliče automatu se nastavují jízdní režimy, které upravují pohon 4x4 (Automatický, Sport, Sníh, Kamení a Písek/ Bláto). Vpravo lze manuálně upravovat světlou výšku v širokém rozmezí 172 až 278 mm. Samostatným tlačítkem se aktivuje redukce.
163 Fotogalerie

Stellantis přerušil výrobu Jeepu Grand Cherokee a Dodge Durango. Kvůli nižšímu zájmu

Ondřej Šámal

Nadnárodní koncern neřeší potíže pouze v Evropě, ale také ve Spojených státech. Aktuálně kvůli nižším prodejům stojí výroba hned dvou modelů.

Francouzsko-italsko-americký koncern Stellantis to nemá v posledních měsících lehké. V Evropě zejména jeho italská větev bojuje s nízkými prodeji, přičemž hrozí, že některé značky v následujících letech kvůli nerentabilitě skončí nebo budou prodány (pravděpodobně Číňanům).

O moc růžovější ovšem situace není ani ve Spojených státech. Například v případě značky Ram musí Stellantis řešit problémy s výrobní kvalitou, k nimž se v pondělí 28. října přidala i odstávka v továrně v Detroitu, z které vyjíždějí modely Jeep Grand Cherokee a Dodge Durango.

O obě SUV je totiž menší zájem než před rokem. K prvnímu letošnímu říjnu bylo na domácím, americkém trhu prodáno 160.939 jeepů, což představuje meziroční pokles o dvanáct procent. V případě duranga s 46.870 vozy jde o 13procentní propad. V jeho případě ovšem nejde o nic zásadního, přece jen současná generace se představila již v srpnu 2010 a do výroby šla v prosinci téhož roku. Jeho výrobní cyklus je přitom naplánován až do roku 2027.

Video placeholder
Dodge Durango SRT Hellcat oficiálně • Dodge

Zato Jeep Grand Cherokee je podstatně mladší. Jeho prodloužená verze se třemi řadami sedadel se ukázala teprve v lednu 2021, standardní provedení pak o devět měsíců později.

Probíhající odstávka výroby by měla trvat týden, během kterého fabrika nevyrobí několik tisíc exemplářů obou modelů. Stellantis totiž nechce opakovat situaci, kdy někteří prodejci v Americe mají velké skladové zásoby neprodaných aut. U Alfy Romeo, která v USA také působí, má dokonce prý jít o takové množství, které odpovídá více než ročním prodejům značky na tamním trhu.