Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Strasti moderních aut: Tohle všechno v nové Octavii nefunguje kvůli jedinému vadnému čidlu

Jan Zajíc Jan Zajíc 9. 2. 2021 • 07:32
57
46
Zobrazit náhledy (57)
Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV Škoda Octavia RS iV

Vadné čidlo venkovní teploty je nepříjemná věc, ale na každodenní fungování auta by neměla mít zásadní vliv. A nebo je to všechno jinak?

Se svou zkušeností se na vlastním webu pochlubil novopečený majitel Octavie RS čtvrté generace Pavel. Že je s čidlem venkovní teploty něco špatně mu bylo jasné pár dní po převzetí vozu. „Je mi celkem jedno, jestli je v lednu venku pět stupňů nad nulou nebo pod nulou. Ale aby mi byla zima, padal sníh a auto ukazovalo, že je 28 °C, to je trošku mimo,“ začíná své vyprávění Pavel.

Nesprávně udávaná teplota v novém autě sice čerstvého vlastníka příliš nepotěší, ale je to věc, která by se reklamací klidně dala vyřešit až později. Jen nesmyslnými stupni na digitálním přístrojovém štítu to ale nekončí. Jak Pavel dále prozrazuje, takováto nenápadná závada vám může značně znepříjemnit jízdu v zimním období. Zejména teď začátkem února, kdy teploty klesají hlouběji pod bod mrazu.

video

„Celou noc mohu auto nechat stát ve velkých mrazech, ale hned co do něj sednu, ukazuje krásných letních 38 °C. Věřte mi ale, že to je to nejmenší, co mi vadí,“ píše dále s tím, že mu v autě nefunguje vyhřívání čelního ani zadního skla, vyhřívání zrcátek, vyhřívání trysek ostřikovačů ani samotné topení.

„Chytrá klimatizace je spíše hloupá, protože místo vytápění naopak chladí. Abych nebyl jako mražené kuře, musím nastavit teplotu na MAX. Pro informaci, běžná klimatizace dělá to samé. Takže místo chytré nebo automatické klimatizace mám v autě klimatizaci manuální,“ uvádí majitel Octavie s tím, že jediným zdrojem tepla uvnitř jsou vyhřívané sedačky a volant.

Kde je ale problém? Pavel našel odpověď v manuálu k voze. Tam se totiž dočetl, že vyhřívání funguje do teploty kolem 35 stupňů Celsia. A protože si auto kvůli vadnému venkovnímu senzoru myslí, že je ještě o chlup tepleji, jednotlivé systémy se jednoduše nepustí. Dealerství majitelovi sdělilo, že se s podobnou závadou zatím nesetkalo a má dorazit k tradiční reklamační proceduře. Tak snad se obdobných případů neobjeví více. V těchto promrzlých dnech by to jistě rozhořčilo nejednoho motoristu.

Zdroj: Octavia4RS.com

Související články

Témata
10. 2. 2021 11:42
Re: Čidlo venkovní teploty
Koukám pánové, ze jste zamrzli někde u Š 120. A pracujete jak binární soustava 1- otevřeno 0- zavřeno. Přece je úplně jasné, ze klimatizace a topení berou vzduch z venku a teda musí počítat s tím jakou ma teplotu, aby mohly korigovat výkon chlazení či topení tak, aby to bylo uvnitř pro uživatele co nejvíc příjemné a on vlastně ani nepoznal, že se topí nebo chladí. A to je bez znalosti venkovní teploty těžko možné.
A to samé u řízení chlazení motoru. Spousta vozidel ma i automatické žaluzie pred chladičem, které pracují na základě vnější teploty. A ing od Opla můžete jen pochválit, ze počítají s tím, ze v tropech bude těžší uchladit motor a proto s chlazením začínají dřív než v zimě.
A to, že čidlo vnější teploty chrání před idioty, kteří jsou schopny zapnout vyhřívání všeho v létě, je běžné uz řadu let. Jen na to teď zřejmě "amatéři" z auto.cz náhodně přišli az nyní za přispění stejně bystrého uživatele motorových vozidel... Pardón závodníka s RS. (ale nasere to, když máš Škodu víc jak za míč a ono to zlobí kvůli čidlu za pár drobných :-D)
10. 2. 2021 11:28
Dva příklady z Polska. Ať žije Škoda ...
Dva „šťastní“ uživatelé Škody.
https://www.youtube.com/…hVIYO-8O6rcHQkEw
https://www.youtube.com/…CcI8M_4_A/videos
10. 2. 2021 10:39
Re: škodovka
Pokud se nepletu, některé nové Škodovky už mají datové připojení, takže ví kde jsou a mají ty informace jak poslat. Pak by bylo hezké, kdybych dostal zprávu typu:

* naměřené hodnoty jsou podezřelé
* má to vliv na tyhle tři věci, tahle jedna může být kritická
* s autem byste měl zajet do servisu, ale nespěchá to a nebo auto nestartujte a zavolejte odtahovku

Takhle majitel nevěřícně kouká na naměřenou teplotu a netuší co s tím.
10. 2. 2021 09:45
Oktávie
No nevím. Když jsem přesedal z Modea do Octávie v roce 2000 v rámci změny zaměstnání, tak jsem byl dost nemile překvapen. Dvojku jsem měl k dispozici asi 2 měsíce a bylo to trochu lepší. V trojce jezdím poměrně hodně a ta mi vyhovuje naprosto (pokud za ní nemusím nic platit a i servis platí někdo jinej).
10. 2. 2021 08:30
Nikomu to jeste nedoslo?
Tak schvalne, co to muze byt za problem? Napovim: F ma byt C... proste malinka softwarova chybka, cidlo funguje spravne.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud