Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stylový Peugeot 408 odhaluje české ceny, benzínový základ pořídíte od 830.000 korun

Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
91 Fotogalerie
Diskuze (33)

Zákazníci mohou vybírat ze tří výbav i motorizací. Jedna je benzínová, dvě plug-in hybridní.

Stylový crossover Peugeot 408, který už jsme měli možnost otestovat na francouzských silnicích, konečně oficiálně vstupuje na český trh. Automobilka dnes zveřejnila ceník, který obsahuje celkem tři výbavové stupně a tři motorizace, přičemž dvě jsou plug-in hybridní.

Základem nabídky je výbava Allure, kterou je možné kombinovat s benzínovým motorem 1.2 PureTech 130 S&S EAT8 a plug-in hybridní motorizací Hybrid 180 e-EAT8. S benzínovou motorizací startuje cena od částky 830.000 Kč, s plug-in hybridní od 1.070.000 Kč.

Video placeholder
PEUGEOT 408 GT HYBRID 225 e-EAT8 - testovací jízdy ve Španělsku • Zdroj: Peugeot

Již v základní výbavě přitom zákazníci dostanou přední LED světlomety, automatické přepínání dálkových světlometů, Peugeot i-Cockpit (10“ digitální přístrojový štít, 10“ kapacitní dotykový displej HD), automatickou dvouzónovou klimatizaci, hands-free startování vozu, kombinované čalounění látka FRACTIL & koženka černá se zeleným prošíváním, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, sedadlo řidiče s bederní opěrkou, dynamická sedadla vpředu, On-line 3D navigaci, hliníková kola 17" SILEX, 6 airbagů, 180°couvací kameru s ostřikovačem Visiopark 1, parkovací asistent, atd.

Vyšší výbava Allure Pack přidává systém Pack Drive Assist (EAT8) + Rear Warning, přední parkovací asistent, vrstvená a zesílená skla předních dveří, hands-free přístup a startování proximity nebo 19“ hliníková kola ve dvou verzích. Cena verze se spalovacím motorem vzrůstá o 40.000 Kč (870.000 Kč), plug-in hybrid podraží o 20.000 Kč (1.090.000 Kč). Především se ale v ceníku nově objevuje i výkonnější plug-in hybrid Hybrid 225 e-EAT8 - za cenu od 1.140.000 Kč.

Na vrcholu nabídky stojí výbava GT, která předchozí výbavu Allure Pack rozšiřuje o celou řadu prvků. Zmínit můžeme Matrix LED světlomety, 3D digitální přístrojový štít 10“ úhlopříčkou, vyhřívaný volant, Driver Sport Pack, Hands-free otvírání víka kufru, kombinované čalounění Alcantara & látka Fraxx Knit se zeleným prošíváním, černá 19“ hliníková kola Graphite s výbrusem, hliníkový dekor palubní desky, zelené prošívání, exkluzivní tmavé čalounění stropu nebo sportovní hliníkové pedály a opěrku nohy.

Čistě benzínová motorizace 1.2 PureTech začíná v nejvyšší výbavě od ceny 945.000 Kč. Základní Hybrid 180 e-EAT8 pořídí zákazníci od 1.165.000 Kč, výkonnější hybrid začíná od částky 1.215.000 Kč.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Zdroj: Auto.cz

V závislosti na výbavě si pak zákazníci mohou připlatit například lepší systémy parkovacích kamer a senzorů, alarm se superzamykáním, vyhřívané čelní sklo, panoramatické střešní okno, kožené čalounění, vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce, sedadla s certifikací AGR nebo masážními funkcemi, bezdrátovou nabíječku, hi-fi systém Focal, tažné zařízení a mnoho dalšího. Metalický lak stojí 17.000 Kč, speciální perleťový lak pak 22.000 Kč.

Na závěr můžeme připomenout, že 1,2litrový benzínový motor PureTech 130 nabízí nejvyšší výkon 96 kW (130 k) a 230 Nm točivého momentu. Vůz s ním akceleruje z 0 na 100 km/h za 10,4 sekundy, maximální rychlost dosahuje až 210 km/h a kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat kolem rovných 6 l/100 km.

Slabší plug-in hybrid kombinuje 1,6litrový spalovací motor o výkonu 110 kW (150 k) a nejvyšším točivým momentem 250 Nm s elektromotorem o výkonu 81 kW a točivým momentem 320 Nm. Výsledkem je nejvyšší kombinovaný výkon 133 kW (180 k) a 360 Nm točivého momentu. Sprint na stovku slibuje slabší plug-in hybrid za 8,1 sekundy, maximální rychlost je až 225 km/h (130 km/h v čistě elektrickém režimu) a kombinovaná spotřeba by měla být pouze 1,1 l/100 km.

Výkonnější plug-in hybrid je osazen silnějším 1,6litrovým motorem o výkonu 132 kW (180 k) a točivým momentem 250 kW, který je opět kombinován s elektromotorem o výkonu 81 kW/320 Nm. Na 100 km/h tak zrychluje o 0,3 sekundy rychleji, nabízí nejvyšší rychlost až 235 km/h a kombinovaná spotřeba by měla být pouze o 0,1 l/100 km vyšší.

Oba plug-in hybridy přitom čerpají energii z baterie s kapacitou 12,4 kWh/, která by měla vystačit k dojezdu 63 kilometrů v kombinovaném režimu a 72 km v městském režimu. Standardní nabíječka má výkon 3,7 kW, volitelná výkonnější nabíječka až 7,4 kW. Nabíjení z wallboxu při výkonu 7,4 kW by mělo trvat 1,9 hodiny, nabíjení ze zásuvky při výkonu 2,3 kW zhruba 6 hodin.

Peugeot 408
Motor1.2 PureTech 130Hybrid 180Hybrid 225
Zdvihový objem [cm3]119915981598
Největší výkon [kW/min]96/5500110/4250132/6000
Točivý moment [N.m/min] 230/1750250/1750250/1750
Největší výkon elektromotoru [kW/min] 81/250081/2500
Točivý moment elektromotoru [N.m/min]  320/500-2500320/500-2500
PřevodovkaEAT8e-EAT8e-EAT8
Max. rychlost [km/h]210225235
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,48,17,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,01,11,2
Objem palivové nádrže [l] 524040
Provozní hmotnost [kg]146717711781
Největší přípustná hmotnost [kg]192022202220
Objem zavazadlového prostoru [l]536-1611471-1545
Rozměry d x š x v [mm]4687 x 2062 x 1478
Rozvor [mm]2787
Cena Allure [Kč]  830 0001 070 000-
Cena Allure Pack [Kč]  870 0001 090 0001 140 000
Cena GT [Kč]  945 0001 165 0001 215 000

Vstoupit do diskuze (33)