Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru láká na příchod ostrého kombi Levorg STI

David Bureš
Diskuze (16)
Subaru už dříve koncepty Levorg S a Levorg STI naznačilo příchod ostrého kompaktního kombi. Nyní se tyto náznaky potvrzují.

Subaru Levorg je už v základní variantě jedním z nejsportovnějších kompaktních kombi na trhu. Japonský výrobce však hodlá auto ještě přiostřit, chystá totiž verzi s tradičním jménem STI. Na domácím japonském trhu se Levorg STI začne prodávat již v červenci.

Vybraní konstruktéři značky v přiloženém videu odhalují některé detaily nového modelu. Jestliže japonštině rozumíte lépe než my, jistě bude pro vás video srozumitelnější. Inženýři Subaru nicméně odhalují, že Levorg STI bude širší a nižší než stávající provedení. Podvozek využije tlumiče DampMatic od firmy Bilstein.

Jaký motor bude pracovat pod kapotou, zatím není jasné. Nejčastěji se však hovoří o použití turbodmychadlem přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce o výkonu 227 kW a 422 N.m, který používá japonská verze ostrého sedanu WRX STI. To v Evropě tento model využívá přeplňovaný 2,5litr s 221 kW. Z videa vyplývá, že i vrcholná varianta levorgu vsadí na bezstupňovou převodovku s obchodním označením Lineartronic.

V tuto chvíli je jistý pouze příchod na japonský trh, vstup Levorgu STI do Evropy je zatím ve hvězdách. Evropské zájemce ale může zaujmout fakt, že prototypy ostrého kombíku byly testovány i v Německu. Tak třeba se Levorgu STI nakonec přece jen dočkáme. Vždyť ani základní Levorg se původně na starém kontinentu prodávat neměl a nakonec je všechno jinak…

David Bureš
Diskuze (16)
Avatar - lamal
15. 5. 2016 11:06
Re: CVT
preco by som v tom mal jazdit ? nazor na to ze mi nevyhovuje nemoznost vyberu manuala si urobim aj bez toho...a je to neskutocne neefektivny retazec ak ho mas musis to vediet /vid kazdy jeden test/

CVT je otazka preferencie ked niekto nechce do takeho auta automat a este CVT tak je to vec nazoru... keby s CVT nemal tak sialenu spotrebu nekritizujem, skoda inak super auta
14. 5. 2016 15:14
Re: CVT
A jazdil si v tom ty mudrlant? mám 2016 XT a je to úplne super, nevidím jedinú nevýhodu tej prevodovky. Mal som aj 2,5 XT s manuálom, aj S-Turbo, aj STi, aj Legacy s automatom a nevidím v tom CVT v XT absolútne žiadny problém ani v porovnani s modelmi predtým...ak sa levorg STI dostane do európy tak si ho s tým CVT kľudne kúpim...
14. 5. 2016 07:59
Re: To by byla škoda
Tříválce určitě ne. Ani si tříválec boxer neumím představit :-) Ale budou hybridy a vypínání válců. To by mohlo zajistit plnění emisí v normovaných cyklech a přitom stále "slušné" svezení.
14. 5. 2016 06:08
Re: To by byla škoda
Kočárek beru ... ;-)
Avatar - lamal
13. 5. 2016 22:21
CVT
bravo dat do toho cvt ... to je jediny zabijak cim subaru dokaze dehonestovat svoj mozno nadejny model, nevraviac o spotrebe uz 1,6t je nenazrana a cvt na tom nebude mat vobec maly podiel, hnus... ked to daju do dieslaka fakt v pohode, ale do vykonnejsich benzin verzii to je hnus