Subaru Viziv na autosalonových fotografiích: přestanou být Plejády ošklivé?
Zlí jazykové tvrdí, že Subaru dělá své auta nehezká zcela záměrně, aby odpudila tu část klientely, která by ke značce přišla jen kvůli designu. Japonci tak mají jistotu, že si vůz koupí jen ten, kdo doopravdy docení jejich technické kvality. Je to pochopitelně nadsázka, automobilky tvrdě bojují o každého zákazníka, nicméně vzhled opravdu není to, kvůli čemu byste měli Subaru chtít.
Jenže ani hezký koncept u Subatru bohužel není zárukou toho, že se to celé nezvrhne, vzpomeňte na opravdu pohledné a dravé Subaru Impreza Design Concept ...a jak to nakonec dopadlo. Ale nepropadejte depresi, Subaru to zkouší znova. V Ženevě dnes debutuje studie Viziv, která má představovat skutečně novou budoucnost značky.
Soudě podle některých detailů, jako je řešení blatníků, masky chladiče a van-braeckelovského přechodu blatníku do nárazníku se zdá, že jde o evoluci studie Hybrid Tourer Concept, ovšem o evoluci dost zásadní, což by mohlo naznačovat, že se design ubírá správným směrem. Sice bude asi vcelku nenápadný a usedlý, ale neměl by vysloveně odrazovat.
Viziv je vizí menšího kompaktního SUV s rozměry 4320 x 1900 x 1510 mm a rozvorem 2640 mm ve stylu Range Roveru Evoque s vizáží kupé, což je vůz, jenž by se reálně v portfoliu japonské značky mohl objevit, píseček třídveřových SUV podobného ražení je ale velmi malý, zvláště pak pro neprémiový brand, takže produkční verze dostane buď ještě pár dveří navíc nebo budou zachovány jen charakteristické rysy a tento menší sourozenec Foresteru bude transformován do praktičtější formy.
Je otázkou, zda auto staví na platformě Imprezy se symetrickým AWD nebo jestli i v tomto případě zafunguje koncernová spolupráce a na studii Viziv postavené SUV využije techniku Toyoty RAV4. Ať tak nebo tak, jisté každopádně je, že Subaru menší SUV pro další existenci velmi nutně potřebuje.
Jisté ovšem je, že dvacetipalcová kola studie pohání technika Hybrid SI-DRIVE, tvořená trošku netypicky dvoulitrovým dieselovým boxerem vpředu, dvěma elektromotory vzadu a převodovkou CVT. Zadní elektromotory pomáhají více, když dojde k natočení volantu, v přímém směru jsou upřednostňována přední kola, poháněná boxerem.