Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Supersport Jaguar C-X75 jde do výroby

David Bureš David Bureš 7. 5. 2011 • 06:09
104
7
Zobrazit náhledy (104)
Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75 Jaguar C-X75
První vozy 250kusové série se začnou na silnicích objevovat v roce 2013. Na vývoji se bude podílet britská stáj Williams F1.

Jaguar potvrdil, že začne sériově vyrábět studii C-X75, kterou automobilka na loňském pařížském autosalonu oslavila 75. výročí od svého založení. Hybridní supersport se začne vyrábět v roce 2013 a vznikne v limitované sérii 250 exemplářů.

O sériové výrobě rozhodl podle Adriana Hallmarka, produktového ředitele Jaguaru, zájem veřejnosti o netradiční studii, kterou poháněly čtyři elektromotory o výkonu 145 kW. Potřebnou energii jim dodaly lithium-iontové akumulátory, k jejichž dobíjení sloužily vedle elektřiny z běžné sítě i dvě turbíny.

Sériové provedení však použije odlišnou techniku. Přestože mateřská automobilka Jaguaru, indická Tata Motors nedávno koupila část společnosti Bladon Jets, která turbíny poskytla pro koncept C-X75, v sériových Jaguarech se turbíny objeví až ve vzdálenější budoucnosti. Britský Autocar přitom spekuluje, že bude v budoucnu vyrobena 50kusová edice C-X75 s turbínami.

Místo dvojice turbín tak bude použit maloobjemový zážehový motor s přeplňováním, elektromotory nebudou čtyři, ale dva, jeden na každé nápravě. Ty budou čerpat energii z lithium-iontových baterií o hmotnosti 230 kg. Celková hmotnost C-X75 má být nižší než 1.400 kg, přičemž koncept vážil 1.350 kg.

Celkový výkon automobilu se má pohybovat okolo hodnoty 735 kW (1.000 k). Čistě v elektrickém režimu sériové C-X75 ujede asi 50 km.

Navzdory těmto změnám Jaguar očekává, že i sériový vůz bude rychlý a zároveň šetrný k životnímu prostředí. Emise CO2 mají podle plánů automobilky klesnout pod hodnotu 99 g/km, zrychlení z 0-100 km/h proběhne za méně než 3 s a maximální rychlost přesáhne 320 km/h.

Svým vzhledem, který byl navržen hlavním designérem Jaguaru, Ianem Callumem, se sériové C-X75 bude oproti konceptu lišit jen minimálně. Důvodem kosmetických změn bude podle vedení automobilky homologace auta pro silniční provoz.

Jaguar bude při vývoji C-X75 spolupracovat s týmem F1 Williams. Ten pomůže v oblasti aerodynamiky, hybridního pohonu a výroby kompozitních dílů. Panely karoserie sériového C-X75 totiž nebudou z hliníku, ale z karbonu.

Hybridní supersport se bude vyrábět ve Velké Británii. Pro sériovou výrobu má vzniknout 100 pracovních pozic.

C-X75 bude postaveno ve 250 exemplářích a jeho cena se bude pohybovat od 700.000 do 900.000 liber (cca 18,9 milionů až 24,3 milionů Kč) v závislosti na trhu a jeho místních daní.

Produktový ředitel Jaguaru se netají tím, že C-X75 bude dobrým marketingovým tahem. Supersport totiž má prezentovat technickou zdatnost britské automobilky.

Posledním vyráběným supersportovním modelem od Jaguaru bylo XJ220. Kdysi nejrychlejší auto světa (maximální rychlost 353 km/h) bylo poháněno motorem 3,5 V6 se dvěma turbodmychadly, který byl odvozen od závodních speciálů pro vytrvalostní závody skupiny C a dosahoval nejvyššího výkonu 404 kW (550 koní).

Témata
8. 5. 2011 12:26
Jaguar bouncing back
Jaguar sa s novym investorom TATA-Motors vracia tam kde bol v minulom tisicroci. Progresivna, inovativna sportova znacka. Dufam ze sa tej znacke bude darit dalej, maju krasne auta, vynikajuce spracovanie, spockove motory. Dufam ze sa historia niekedy najpokorokovejsej znacky na tejto planete bude opakovat :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
7. 5. 2011 21:21
Re: neni to ono
Opět bych opakoval to, co už jsem napsal. Myslím, že kdyby to ty 4 mít mělo nebo mohlo, byly by tam.
7. 5. 2011 19:14
Re: neni to ono
Me je jasne ze i tak to vklidu prodaji. a chapu, ze turbiny nemaj ani vyvinute a byly tam jen pro okrasu. Ale ty 4 elektromotory by byly jiste daleko progresivnejsim resenim a urcite ne o tolik drazsim. V tom si myslim ustupovat ke dvema nemuseli.
Avatar - Pekelná Micinka
7. 5. 2011 13:44
Spekulace?
Nevím, kde se vzal údaj o celkovém výkonu... Ještě je třeba dodat, že z těch 250 plánovaných kusů bude "jistý počet" vyhrazen jen k závodnímu použití. V článku není uvedeno, že předběžný zájem o vůz přijímá Jaguar již nyní a že celkové technické specifikace budou známy prvního září. Dovoluji si zaspekulovat, bude to 4 nebo 6 válec? Velmi pravděpodbně bude s dvojitým přeplňováním.
Avatar - Pekelná Micinka
7. 5. 2011 13:35
Re: neni to ono
No věř tomu, že vědí, co dělají...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku