Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SUV Alpine opět na scéně. Vsadí francouzský Cayenne na elektřinu?

David Bureš
Diskuze (0)

Alpine nezůstane jen u jediného modelu. Doplnění nabídky ale nečekejme dříve než za dva roky.

Alpine se jako sportovní značka Renaultu vrátila na scénu v roce 2017, kdy se začalo vyrábět kupé se staronovým označením A110. Už tehdy se mluvilo o tom, že nezůstane u jediného modelu, otevřeně se psalo o přípravách SUV, do teď ale žádná další Alpine nedorazila. Možná i proto, že se A110 stalo takovým hitem, že značka řešila spíše uspokojení poptávky než hledání dalších cest. Myšlenka SUV ale přece jen zcela nevymřela, v Dieppe se na rozšíření nabídky modelů opravdu pracuje!

Nepřímo to potvrdil šéf značky Alpine Patrick Marinoff, který říká, že další modely dorazí, přičemž SUV je myšlenka, s níž se v Dieppe opravdu pracuje. „SUV znamená sportovně užitkové vozidlo, je zde tedy slůvko sport. Navíc hodnoty zákazníků SUV a sporťáků se potkávají, chtějí speciální modely, které jsou neobvyklé,“ tvrdí manažer, který v minulosti pracoval jako prodejní šéf Mercedes-AMG.

Oficiálně tak zatím není jisté, zákulisní zprávy ale práce na SUV potvrzují. Na sériové auto si ale ještě nějakou dobu počkáme, na trh totiž dorazí nejdříve v roce 2023, spíše o rok později. Alpine chce totiž poskytnout tu nejlepší technologii, aby splnilo očekávání zákazníků. A její vývoj nějakou dobu potrvá, zvlášť v případě, že se hovoří o využití elektrického pohonu v novém SUV.

Hovoří se tak o tom, že SUV s interním označením PZ110 využije vyvíjenou alianční platformu CMF-EV speciálně vyhrazenou právě elektromobilům. Tu aliance teprve dokončuje, využít ji má například sériová varianta konceptu Nissan Ariya. Alpine počítá s její největší variantou, protože chystané SUV se má velikostně přiblížit modelům typu Porsche Cayenne. To by znamenalo délku okolo 4,9 metru.

I přesto si však novinka bude chtít uchovat typický charakter vozů Alpine, tedy hbité jízdní vlastnosti. I proto cílem není co nejvyšší výkon jako spíše obratnost. Marinoff totiž myšlenku elektrifikace Alpine nevylučuje, zároveň však zdůrazňuje, že nadále musí být zachována agilita vozu.

Místo honby za co nejsilnější elektromotory a největší baterie očekávejme snahu o odlehčování nebo zástavbu systému 4Control s natáčením obou náprav. Nejen Porsche se svým Cayennem nebo Macanem dokázalo, že i SUV umí parádně jezdit a Alpine se nechce v tomto směru nechat zahanbit. Značka navíc může využít aliančních zdrojů, stejně jako vývoje vlastních řešení.

Naopak z hlediska designu je nové SUV pořád velkou neznámou. Původně to Alpine zkoušela s futuristickým stylem (koncept A110-50 z roku 2012), v sérii se ale nakonec vrátila s retro vzhledem. Zda se někdejší A110 inspiruje i SUV, zatím nevíme, rozhodně se to však nedá vyloučit. Vždyť i Porsche u svých SUV v lecčems odkazuje na 911.

Plány na SUV od Alpine tak vypadají slibně a my jen doufáme, že realizaci další novinky z Dieppe neohrozí plánovaná restrukturalizace aliance Renault-Nissan. Automobilka musí i vlivem pandemie koronaviru šetřit, a tak jsou vozy s nižším prodejním potenciálem v ohrožení. O A110 se ale zřejmě bát nemusíme, firma sice na konci roku snížila produkci tohoto sporťáku, spíše se však snažila zachovat jeho exkluzivitu, než že by o něj nebyl zájem. Těšit se navíc máme i na další její deriváty, vyloučen není ani příchod otevřené targy.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme